Hente filnavn på nuværende sang ud af Wina~
Fra : JJ

Dato : 09-12-01 23:39

Hvordan henter jeg filnavnet på det netop spillende nummer ud af Winamp?

Jeg ved det kan lade sig gøre, men kan bare ikke finde ud af det i VB. Jeg
har kodeeksempler fra Delphi og C, og herfra ved jeg at hvis man sender
værdien 211 til Winamp i en SendMessage, at den returnerer en streng-pointer
til filnavnet. Men jeg har ikke haft held med at læse strengen med API-kald
(lstrlenW/CopyMemory).

Senest har jeg rodet nettet igennem for at finde folk der har lavet lignende
ting til Winamp, men uden held.

Al hjælp modtages

Glædelig Jul
mvh/Jesper

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 10-12-01 01:44

In article <3c13e7dd$0$25399$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
jj@nospam.dk says...

> Al hjælp modtages

http://www.winamp.com/nsdn/winamp2x/dev/sdk/api.jhtml ?

Jacob

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 10-12-01 01:46

In article <MPG.167e23c36a5b38bd989688@news.cybercity.dk>,
someone@somewhere.com says...

http://www.winamp.com/nsdn/vault/WinAMP_VB.jhtml

Fra : JJ

Dato : 10-12-01 23:09

"Jacob Saaby Nielsen" <someone@somewhere.com> wrote in message
> http://www.winamp.com/nsdn/vault/WinAMP_VB.jhtml

Tak for tippet :)
Det hjalp mig desværre ikke - jeg ved nemlig godt hvordan jeg skal sende
kommandoen til Winamp, bare ikke hvordan jeg i VB læser resultatet, som er
en string-pointer. Jeg har fundet en funktion som skulle kunne hente
strengen ud, men det giver bare volapyk hos mig:

'******************************************************************
Function PtrToString(lpwString As Long) As String
'Convert a LPWSTR pointer to a VB string
Dim Buffer() As Byte
Dim nLen As Long

If lpwString Then
nLen = lstrlenW(lpwString) * 2
If nLen Then
ReDim Buffer(0 To (nLen - 1)) As Byte
CopyMem Buffer(0), ByVal lpwString, nLen
PtrToString = Buffer
End If
For nLen = 0 To UBound(Buffer) - 1
'Debug.Print Chr(Buffer(nLen))
Next nLen
End If
End Function

Funktionen er sikkert god nok - jeg tror bare jeg læser det forkerte sted,
eller på den forkerte måde (lstrlenW)? Anyone?

mvh/Jesper