Xfaces ... hvordan?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-12-01 23:06

Nu har jeg fået lavet mig et lille Xface ... det er - så vidt jeg kan se
blot en tekststreng - men hvor skal den ligge? Hvordan fået jeg den ind
i Suppen?

Er der problemer for suppebrugere med at se Xfaces? Det mener jeg at
have læst et eller andet sted.

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-12-01 00:07

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Nu har jeg fået lavet mig et lille Xface ... det er - så vidt jeg kan se
> blot en tekststreng - men hvor skal den ligge? Hvordan fået jeg den ind
> i Suppen?

Åbn internetconfig/internet og kopier tekststrengen ind under news
headers med "X-Face: " foran. Find evt et indlæg i suppen med et x-face
og tryk en enkelt gang på H for at se hvorledes det fungerer.

> Er der problemer for suppebrugere med at se Xfaces? Det mener jeg at
> have læst et eller andet sted.

Ikke mig bekendt!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-12-01 22:34

> Åbn internetconfig/internet og kopier tekststrengen ind under news
> headers med "X-Face: " foran. Find evt et indlæg i suppen med et x-face
> og tryk en enkelt gang på H for at se hvorledes det fungerer.
Øøøøh? I Internetconfig (jeg er på MacOS 8.6) er der ikke sådan en
mulighed, så vidt jeg kan se. Men i Suppens Settings er der en mulighed
for at lægge "X Faces" ind i en række kommandoer, men ikke nogen
mulighed for at kopiere tekststrengen - ikke noget vindue el. lign,
under edit (X Faces) .... så jeg har brug for ydeligere hjælp.
Men tak for din hurtige reaktion, Michael.
Prøver nu lige i Message Options (her i formularen), så må vi se ....
virker det, virker det vel kun for denne ene meddelelse?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-12-01 00:43

> Øøøøh? I Internetconfig (jeg er på MacOS 8.6) er der ikke sådan en
> mulighed, så vidt jeg kan se.

Prøv næstsidste menu i File menuen i Suppen!

> [...]
> mulighed for at kopiere tekststrengen - ikke noget vindue el. lign,
> under edit (X Faces) .... så jeg har brug for ydeligere hjælp.

News headings i Settings dialogen bruges til at bestemme hvilke headers
der skal vises!

> Men tak for din hurtige reaktion, Michael.
> Prøver nu lige i Message Options (her i formularen), så må vi se ....
> virker det, virker det vel kun for denne ene meddelelse?

Jep, kun den ene!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-12-01 22:06

> Prøv næstsidste menu i File menuen i Suppen!

Tilgiv mig, men næstsidste punkt hedder rigtig nok Open Internet Config,
men der er ikke rigtigt nogen mulighed for at kopiere tekststrengen ind.
Jo, under Personal er det et felt med "Other information" ... og nu har
jeg lagt det ind der. Meeeen ....

> News headings i Settings dialogen bruges til at bestemme hvilke headers
> der skal vises!
Ja, og der står også X Face sammen med andre ting, det er med bred
skrift, men det giver nu altså ikke nogen adgang til at kopiere selve
tekststrengen ind ... MacSuppen er v. 2.4.6 .... er det det, der er
galt?

> Jep, kun den ene!
SKulle gerne blive til flere.

Fra : J. C. Voss

Dato : 11-12-01 22:28

> [...]

> skrift, men det giver nu altså ikke nogen adgang til at kopiere selve
> tekststrengen ind ... MacSuppen er v. 2.4.6 .... er det det, der er

Jeg har dansk OS, så du må selv oversætte. Indefra 'Suppens' file-menu:
1. Open internet config
2. Avanceret
3. i rammen til venstre vælges Meddelelser [ikonet er sårn lap papir
med tekst på].
4. i den nederste af de to rammer indtastes x-fjæset du ønsker at
anvende.

Hvis du ikke kan skrive noget i rammen er det sikkert fordi du ikke er
logget på internet config som administrator. Tryk æble+u og vælg
administrator, indtast dit kodeord [hvis du har lavet et], udfør 3+4 og
du er klar.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://verture.subnet.dk/blog/> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-12-01 18:04

J. C. Voss <jc.ugyldig@voss.tf> wrote:

> [...]
> 1. Open internet config
> 2. Avanceret
> 3. i rammen til venstre vælges Meddelelser [ikonet er sårn lap papir
Den forstod jeg ikke. Det ser slet ikke sådan ud på min :)
> [...]
> logget på internet config som administrator. Tryk æble+u og vælg
> administrator, indtast dit kodeord [hvis du har lavet et], udfør 3+4 og
Kære Jonas
Tak for vejledningen. Håber at det nu har hjulpet. Selvom det nu ser
lidt anderledes ud i min Config (v.1.0) ... da jeg fandt frem til
advanced i Edit > User Mode > og loggede ind som administrator, kom der
et felt frem at kopiere ind i.
Tak til dig og Michael for hjælpen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-01 10:45

On Wed, 12 Dec 2001 18:04:21 +0100, mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich.
Ottosen) wrote:

> Den forstod jeg ikke. Det ser slet ikke sådan ud på min :)

   Beskrivelsen passer vist også bedst på kontrolpanelet der
hedder Internet, som i de seneste versioner af Mac OS har erstattet
Internet Config. Mange programmer har Internet Config med som
tilbehør, og den kan man såmænd også dobbeltklikke på og bruge i
stedet for kontrolpanelet Internet. Ens indstillinger dukker op begge
steder.

> [...]
> lidt anderledes ud i min Config (v.1.0) ... da jeg fandt frem til
> advanced i Edit > User Mode > og loggede ind som administrator, kom der

   Det har hjulpet. Signaturen ligner dig fuldstændig, bortset
fra huen
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-12-01 22:01

> Beskrivelsen passer vist også bedst på kontrolpanelet der
> hedder Internet, som i de seneste versioner af Mac OS har erstattet
> Internet Config.
Hos mig er det sådan set ligegyldigt om jeg åbner inde fra suppen eller
går i kontrolpaneler. Det er den samme internet, der åbner (vinduerne
ser i hvert fald identiske ud). Måske er det MacOS 8.6 der bare er
antikveret? Men det fungerer fint og stabilt (hos mig) :)

> Det har hjulpet. Signaturen ligner dig fuldstændig, bortset
> fra huen
Den manglende mener du vel? Måske skal min sign ændres behørigt til " -
nu med uden hue"?
Ligger I stadigvæk i flytterod?

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-01 23:51

> [...]

> ser i hvert fald identiske ud). Måske er det MacOS 8.6 der bare er
> antikveret? Men det fungerer fint og stabilt (hos mig) :)

Hos mig åbnes kontrolpanelet Internet både indefra MacSOUP og
kontrolpaneler under 9.1. Jeg mener dog bestemt, at jeg med et tidligere
styresystem har været ude for, at kontrolpanelet åbnede det ene sted, og
gode gamle Internet Config det andet. Det var de samme indstillinger,
der stod begge steder, så det gjorde ikke nogen videre forskel. Fandtes
kontrolpanelet Internet ikke under 8.6?

> Ligger I stadigvæk i flytterod?

Det vil være synd at påstå andet, men det er ikke vores skyld.
Jeg har været smart at gifte mig med en meget effektiv og i øvrigt
vældigt sød kvinde. Hun er lidt træt af, at jeg driller hende her (og
andre steder), så jeg må hellere omtale hende pænt. Normalt er alle
flyttekasser væk efter et par dage, men vores stueetage er desværre slet
ikke færdig, så vi kan ikke pakke det hele ud. Så bortset fra manglende
stuer, køkken, computerrum og gæstetoilet har vi et glimrende hus. Jeg
ventede egentligt, at du med din store viden om smagfuld arkitektur
ville komme forbi og rose det lidt
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-12-01 00:27

> Fandtes kontrolpanelet Internet ikke under 8.6?
Jo, tilsyneladende. Der er vist ikke noget der hedder Internet Config

> Jeg har været smart at gifte mig med en meget effektiv og i øvrigt
> vældigt sød kvinde.
Det er fint, at du føler dig smart, men hun har vel ikke fortrudt, hende
den søde? :)
> Hun er lidt træt af, at jeg driller hende her (og andre steder)
Henrik, du har lige fortalt os, at du er smart, men du har da vel for
pokker også lært, at man aldrig driller en kvinde .... udover hendes
tærskel?
> Jeg ventede egentligt, at du med din store viden om smagfuld
> arkitektur ville komme forbi og rose det lidt
Det gør jeg da gerne. Men det er da vel ikke den store byggeplads i Måde
med indtil fem høje kraner? Så jeg må lige vide, hvor .... mail mig,
tlf. mig.
> Så bortset fra manglende stuer, køkken, computerrum og gæstetoilet
> har vi et glimrende hus.
Jeg skal nok huske at tisse hjemmefra (:-{d) ... og mon ikke du købe en
enkelt pebernød hos en bager, når I nu ikke selv kan klare at lave dem?
Jeg vil jo ikke gerne 'bære julen ud'

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-12-01 01:30

> Det er fint, at du føler dig smart, men hun har vel ikke fortrudt, hende
> den søde? :)

Nej da. Hvorfor skulle hun det? Har hun måske ikke den perfekte
mand? Hun stoler endda på mig, selv om der er begyndt at gå
vedholdende rygter om, at jeg har en affære med en sygeplejerske. Det
har jeg nu ikke, og jeg har for den sags skyld aldrig haft en affære
eller lavet noget "ved siden af". Ud over, at man som mand på en eller
anden måde er lidt beæret over, at man anses for at være i stand til at
støve noget op, så er det faktisk lidt irriterende. Sladderen kan nemlig
løbe hurtigt, og når jeg nu ikke engang har haft lidt fornøjelse ud af
det, så gider jeg ikke rigtigt være genstand for den slags rygter. Og
min kone føler sig jo også lidt til grin, og det kan jeg faktisk godt
forstå.
Sjovt nok har jeg været ude for det samme før. Det var i Fåborg
for en ti år siden. Men da vidste jeg, at en anden læge på omtrent min
alder og hårfarve havde en affære med en sygeplejerske. Og rygter, det
er jo noget med: "Der er en yngre læge fra Odense, jeg vil ikke sige
hvem, men han har lyst hår, der har en affære med en sygeplejerske". Så
er der en, som kender mig, der hører rygtet og straks tænker, at det da
må være mig. Noget lignende gælder sikkert det nye rygte, og vi har lidt
mistanke til en læge, der for nylig har købt hus på samme vej som os.
Nå, jeg må hellere stoppe. Lad det her blive mellem os. Det skulle nødig
nå ud i offentligheden.

> Henrik, du har lige fortalt os, at du er smart, men du har da vel for
> pokker også lært, at man aldrig driller en kvinde .... udover hendes
> tærskel?

Det er bare lige det med at finde tærsklen. Det er i hvert fald
lettest at finde den i ædru tilstand, har jeg opdaget.

> Det gør jeg da gerne. Men det er da vel ikke den store byggeplads i Måde
> med indtil fem høje kraner? Så jeg må lige vide, hvor .... mail mig,
> tlf. mig.

Måde?(!) Tror du vi bor på lossepladsen? Vi bor naturligvis tre
huse fra borgmesteren, og fruen i huset håber, at han vil komme til en
af hendes berømte candlelight suppers. Åh ja, og Münster skal fra nu af
udtales med tryk på sidste stavelse: Münstér.

> Jeg skal nok huske at tisse hjemmefra (:-{d) ... og mon ikke du købe en
> enkelt pebernød hos en bager, når I nu ikke selv kan klare at lave dem?
> Jeg vil jo ikke gerne 'bære julen ud'

Faktisk har smeden været her i dag. Folk fra landet arbejder
gerne i weekenden. Så det gæstetoilettet er faktisk færdigt, bortset fra
lyset, brusestangen og holderen til toiletpapir. Min kone var så flink
at grave et halvt kg ørevoks ud af hans ører som tak for, at han havde
ordnet så mange ting. Han klagede nemlig over, at han ikke kunne høre
mere.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-12-01 18:53

> Lad det her blive mellem os. Det skulle nødig
> nå ud i offentligheden.
Jo, jo, det er da det morsomme ved Oxfordmøder .... :)

> Åh ja, og Münster skal fra nu af
> udtales med tryk på sidste stavelse: Münstér.
Det ville jeg nu ikke lægge så stor vægt på, hvis jeg var dig. Du
risikerer at blive futtet over i dk.kultur.mad+drikke I afdelingen
for franske oste (!)

> Min kone var så flink
> at grave et halvt kg ørevoks ud af hans ører som tak for, at han havde
> ordnet så mange ting.
Borgerskabet morer sig mere, end vi andre aner. Men det er rart med et
indblik i ægtemandens frustrationer over en ikke-affære, mens fruen i
huset 'ordner smeden'. )
Dén kunne Leif Panduro have fået meget ud af?!