Cdi på sfx
Fra : Michael Frederiksen

Dato : 09-12-01 22:21

halløj i gruppen..

nogen der har et link til en side, eller ved hvordan man fjerner den første
spærring i cdi'en på en sfx.. ved det er noget med den klat silicone der
sidder i hjørnet som skal pilles op og så en kobber bane der skla ridses
over, men jeg ville gerne ha' nogen erfaringer fra andre før jeg ødelægger
mine ting..

en anden ting, den er rimelig død på gassen når man starter.. det er som der
lige skal gå 2-3 sek. før den tar gas.. kan det være blaningsskruen?? eller
trænger den til at blive kokset af, har kørt ca 10K km uden afkoksning af
cylinderen! hælder selv mest til det er blandingen...

Venligst
--
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 70 Km/t

Fra : RpR

Dato : 10-12-01 07:04

> [...]
> trænger den til at blive kokset af, har kørt ca 10K km uden afkoksning af
> cylinderen! hælder selv mest til det er blandingen...

Når du starter siger du? Når den er kold eller er det hele tiden når du skal
sætte igang?
Hvis det er når dne er kold men holder op når motoren er varm så skal du nok
ikke spekulere på det, det er meget normalt.
Hvis den gør det hele tiden kan du prøve at skrue blandingsskruen lidt
indand og se om det afhjælper problemet, kun små justeringer!

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 10-12-01 16:37

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis den gør det hele tiden kan du prøve at skrue blandingsskruen lidt
> indand og se om det afhjælper problemet, kun små justeringer!

det er hele tiden.. jeg kigger lidt på det..

nogen der ved om det er nødvendigt med større dyse, ved next og pillet tud i
luftfilteret..
hvis ja, hvor meget? bare en størrelse??

Fra : RpR

Dato : 10-12-01 17:35

> nogen der ved om det er nødvendigt med større dyse, ved next og pillet tud
> luftfilteret..
> hvis ja, hvor meget? bare en størrelse??

Du kan være ret sikker på at at der skal større dyse i hvis du fjerner tuden
i filteret. Hvorfor har du fjernet den? Har du fået større karb?

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 10-12-01 22:09

> Du kan være ret sikker på at at der skal større dyse i hvis du fjerner
tuden
> i filteret. Hvorfor har du fjernet den? Har du fået større karb?

jeg har kørt en dag uden, det lyder fedt, men tændrøret så halvskidt ud..
så jeg satte den anden filterboks på igen!

det var bare, til sommer når jeg færdig på skolen, skal min nye brugte next
på, så skal den oz brumme lidt så folk kan hører det er mig der kommer =)!
gider ikk sætte den på nu, panser har lovet at de holder på skolen en dag,
så kan de lige så godt rende med min basic frem for min next c",)
så ryger next'en og min ubegrænsede CDi på når læseferien kommer i maj..
hvis altså ikk min far river hovedet af mig inden ;)