Skærme
Fijala 3554
19" - hvilken??
Fra : Rune Sørensen

Dato : 10-12-01 04:59

Hej!

Hvilken 19" skal man investere i hvis man ikke har mere end omkring
2500-2700?? Kan det overhovedet betale sig at købe en 19" så - eller er det
for dårlig kvalitet man får?

VH
Rune Sørensen

Fra : Louise & Frederik

Dato : 10-12-01 05:14

Nu har jeg snart set på et vred af skærme i det priseleje, da jeg har fået
lovet mig selv ud, som rådgiver for en "ikke-nørd", der skal købe skærm. Og
jeg kan kun anbefale at ofre de ekstra 700-800 kr, fra den allerbilligste
19" skærm, til en Samsung SyncMaster900SL+ (1600x1200@87hz /0,26) til ca.
2900 kr. Jeg har siddet ved den i nogle timer og har stadig næsten kun godt
at sige om den.

På minussiden, buer glasset jo en smule og den er en anelse mere grynet ude
ved kanten i 1600x1200, i forhold til min egen flade Sony trinitron - men
det *er* virkelig ikke meget, - og hvis jeg ikke var så godt vant, ville jeg
nok ikke have haft noget at udsætte på Samsung'en overhovedet. På plussiden
skal nævnes, at Samsung'en koster 2000-3000 kr mindre end fx Sony'en og at
den ikke har de 2 vandrette striber (hvis man er een af dem, der går op i
det *S*), og at den - efter min mening - hæver sig over de helt billige 19"
skærme...

God fornøjelse med det!

Fra : Joe

Dato : 07-01-02 21:58

Det kan godt betale sig at købe f.eks. 957DF eller måske enda 959NF!
957DF er helt flad, mens 959NF er en rigtig tron skræm:)