Vil ikke starte :|
Fra : johndoe_dk

Dato : 09-12-01 16:41

Hejsa...

Jeg har en Suzuki RMX. Jeg var lige ude at køre en tur på den før, og så
lavede
jeg lige den der med at skifte gear og så for lidt gas og så stoppede den.
Nu vil
den ikke starte, nogen der ved hvad der kan være galt? Skal jeg lige vente
lidt og
så prøve at starte den igen eller hvad?? Og hvordan giver jeg den choker??
Tak...

/Johndoe_Dk

Fra : johndoe_dk

Dato : 09-12-01 17:08

Hej igen.
Nu har jeg prøvet at rense tændrøret (det var lidt sort).
Og det hjalp ikke. Det er slet ikke gnist på :|
Jeg regner med at gå over i statoil og købe et
nyt nu her omlidt. Plz hjælp :|

Fra : Tim Sørensen

Dato : 09-12-01 17:38

> [...]
lige vente lidt og
> så prøve at starte den igen eller hvad?? Og hvordan giver jeg den choker??

Hvis der var gnist på tændrøret, kan du jo altid puste et skud WD-40 ind i
cylinderen, påskrue tændrøret igen og starte.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : johndoe_dk

Dato : 09-12-01 19:19

Rettelse: Der ér gnist, sorry.

Fra : Savini

Dato : 09-12-01 21:07

Prøv at tage tændrøret af, sæt en finger på hullet og tryk kickstarteren
ned. Der skulle gerne komme et ordentlig sug, hvis ikke er der ingen
kompression. Så er det nyt stempel og i væreste tilfælde ny cylinder og
stempel.

Thomas

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-12-01 21:41

Husk nu, kun fingeren, ikke andre legemesdele
Tror du ikke den er druknet ?

Kim Larsen

Fra : Savini

Dato : 09-12-01 22:05

Ja det er vigtigt. husk det ikke andre legemsdele. : ^)

Thomas

Fra : johndoe_dk

Dato : 09-12-01 22:36

> Husk nu, kun fingeren, ikke andre legemesdele
> Tror du ikke den er druknet ?

Jo måske. Hvad hvis den er?
Hva gør jeg så.. Den har ikke sat sig!
Det hele virker fint.. Måske er det benzinen..
Men hvad hvis den er druknet hva så?

Fra : johndoe_dk

Dato : 09-12-01 22:55

> Husk nu, kun fingeren, ikke andre legemesdele
> Tror du ikke den er druknet ?

Hvis den ér druknet, så burde den virke i morgen right?

Fra : johndoe_dk

Dato : 09-12-01 22:54

> [...]
> ned. Der skulle gerne komme et ordentlig sug, hvis ikke er der ingen
> kompression. Så er det nyt stempel og i væreste tilfælde ny cylinder og

Den suger meget :)
Min pi.. jeg mener finger, var ved at falde af..

Fra : johndoe_dk

Dato : 09-12-01 23:14

Hejsa.
Jeg har optaget en film hvor jeg prøver at starte den. Jeg tænkte
at en af jer måske kunne høre hvad der går galt. I mine ører lyder
det som om det bare er benzinen der mangler. Det kan da også være.
Men benzin måleren har ikke sagt noget endu, og den stoppede som sagt
pga. en ven ikke gav gas da han slap koblingen... Men se videoen på:
http://motul.servebeer.com/startproblemer på forhånd tak

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-12-01 23:27

> [...]
> Men benzin måleren har ikke sagt noget endu, og den stoppede som sagt
> pga. en ven ikke gav gas da han slap koblingen... Men se videoen på:

Jg tror med næsten 100 % sikkerhed (efter at have set videoen) at det er
fordi du drukner den, når du prøver at starte den.....

Du skal IKKE pumpe på gashåndtaget på den måde, som du gør.......

Lad den stå i et en halv time eller der omkring...brug tiden på at tage
tændrøret ud for at tørre det af (det er sikkert helt fugtigt nu)..

Når du så skal til at starte den så slår du chokeren til (det er det flade
håndtag, der sidder nede på karburatoren - hvis den kommer igang skal den
slåes fra igen - hvis den ikke gør det selv, når giver fuld gas), giver halv
gas og pumper løs.....

Jeg siger ikke at dette er skudsikker måde, men det er gældende for de
fleste 2-taktere af den type... Find en ejer af en tilsvarende maskine,
han/hun ved sikkert lige præcis hvordan det skal gøres..

Thore Jensen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-12-01 23:29

Lige en tanke, har du overhovedet kontrolleret om der er noget benzin på ?!

Og NEJ det man IKKE ved at kigge på benzinmåleren, sådan en kunne jo vise
forkert !!!!!!

Fra : johndoe_dk

Dato : 09-12-01 23:45

> [...]
> fleste 2-taktere af den type... Find en ejer af en tilsvarende maskine,
> han/hun ved sikkert lige præcis hvordan det skal gøres..

Mange mange MANGE tak for dit brev :)
Jeg prøver det i morgen... Jeg stod nemlig og pillede ved den der "tap" knap
på karbu'en
idag og tænkte over hvad det var. Jeg er ikke sikker på der er benz på...
Jeg prøver det
hele i morn, tak tak.. C u

Fra : Mads Stetter

Dato : 10-12-01 06:26

Når du skal starte fra kold tilstand skal du ALDRIG give gas på håndtaget,
blot sætte choker på og så tramp på kickstart eller elstart! I starten vil
den tage mangeomdrejninger, og efter 10-15 sek daler den så i omdr,
hvorefter du kan slå choker fra!

Hvis jeg pumper på min gas inden eller under start er det den SIKRE
druknedød :-/

Men hvis jeg gør som ovenstående starter den altid i 1 eller 2. hyg på
kick'en!

MVH Mads Stetter
DT125R (31Hk)

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 10-12-01 16:10

> Når du skal starte fra kold tilstand skal du ALDRIG give gas på håndtaget,
> blot sætte choker på og så tramp på kickstart eller elstart!
Det ville sku da være dumt at trampe på sin elstarter... det tror jeg ikke
den evt. garanti gælder

Fra : kTTs

Dato : 10-12-01 14:57

> [...]
> Men benzin måleren har ikke sagt noget endu, og den stoppede som sagt
> pga. en ven ikke gav gas da han slap koblingen... Men se videoen på:

Dude du skal sætte nøglen i nøglehullet og dreje den over på "ON"......

Fra : Mads Jensen

Dato : 10-12-01 22:18

"kTTs" <ktts_the_mighty@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "johndoe_dk" <johndoe_dk1900@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> Dude du skal sætte nøglen i nøglehullet og dreje den over på "ON"......

Ja, det vil nok hjælpe på problemet =)

Mads

Fra : johndoe_dk

Dato : 10-12-01 07:42

Mads Stetter, Du er dagens mand
- Mange tak!!! Mvh Johndoe_Dk

Ps. Nu skal jeg så køre på arbejde for første gang :)

Fra : johndoe_dk

Dato : 11-12-01 15:37

Jeg havde ikke nøgle, den var kortsluttet, men jeg har lige alt andet end
stellet. Tak aligevel...

Fra : johndoe_dk

Dato : 11-12-01 21:56

.... og det sjove er at et par timer efter jeg havde stillet den et sted
uden lås på kom der efter planen også en god flok perkere og trækkede
den væk, de vidste nok ikke den ku starte, lol... Nå, men så behøver jeg
ikke at bekymre mig om panserne længere, dejligt... Jeg tror jeg finder en
jog, de er også alt for nemme...