validering af HTML med parametre i links
Fra : TDJ

Dato : 09-12-01 16:24

Hvordan får man validator.w3.org til at acceptere et link som
f.eks. dette - hvad jeg formoder er helt lovligt:

Der vil komme en fejl med "Error: unknown entity "foo"
....hvilket er korrekt, hvis det _var_ en entity. Men nu står det jo i
"" og er et link.

Hvad kan man gøre ??

Fra : Svein Kåre

Dato : 09-12-01 16:26

TDJ <tdjfiles@dk2net.dk> scribbled in

> [...]
>
> Der vil komme en fejl med "Error: unknown entity "foo"
> ...hvilket er korrekt, hvis det _var_ en entity. Men nu står det jo i

Erstatte & med &amp; så bør det gå fint.

Svein Kåre
--
Crazee Aftermoon - A varied experience for both fun and work:
http://www.dionaea.com

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-12-01 18:31

TDJ wrote:

> [...]
>
> Der vil komme en fejl med "Error: unknown entity "foo"
> ...hvilket er korrekt, hvis det _var_ en entity. Men nu står det jo i

Hvorfor læser man ikke validatorens FAQ, når man støder ind i den
slags? - Og hvorfor læser man ikke et par gamle indlæg i gruppen inden
man stiller sit spørgsmål?

Ja du må undskylde, at det lige blev dig, det gik ud over, men det har
reelt undret mig, da spørgsmålet jo dukker op næsten dagligt...

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : TDJ

Dato : 09-12-01 20:05

Jonathan Stein <jstein@image.dk> wrote in news:3C139FE3.FDA43ABF@image.dk:

> Hvorfor læser man ikke validatorens FAQ, når man støder ind i den
> slags? - Og hvorfor læser man ikke et par gamle indlæg i gruppen inden
> man stiller sit spørgsmål?

Det er totalt berettiget, at du kritiserer her ! Jeg er selv hurtig til at
smide et "RTFM" (Read The Fucking Manual) i hovedet på folk.

Hmmm... jeg fandt det selv 3 minutter senere, men under en overskrift
som ikke lige gav mig associationer i den retning
("chart.dk og validator").

Anyway, næste gang læser jeg manuaelen først !

TDJ:)=