Gudstjenester over Internettet
Fra : Erling Nielsen

Dato : 09-12-01 15:53

Jeg opdage idag en hjemmeside der handler om religion på Internettet med
særligt henblik på kristendom i Danmark, 'Gud i Cyberspace' af Morten
Thomsen Højsgaard:
http://home.worldonline.dk/~hojs/research/intro.htm

Emnet er tankevækkende fordi der siden den pågældende undersøgelsens
gennemførelse er kommet stor vækst i globale, regionale og lokale vebinarer,
hvor budskaber forkyndes mundligt og visuelt, og hvor op til 500 tilhøre kan
deltage interaktivt i realtid. Dette blev blandt andet taget i anvendelse
efter angrebet på World Trade Center Building 11. november, hvor
Internetservice-leverandører sponsorerede virtuelle moarning rooms, hvor der
altid sad én eller flere personer parate til - mundligt og live - at bede
med mennesker som følte sorg eller bekymring efter terrorangrebet.

Sammenlignet med f.eks. gudstjenester på TV er webinarbaserede gudstjenester
begrænset af det antal pladser som det virtuelle møderum har plads til
samtidigt.
Til gengæld giver det en følelse af nærhed og samvær, fordi man kan følge
hvem der samtidig deltager i en seance, og arrangementerne kan tilpasses
mindre menigheders behov.

Jeg har fornøjelsen at have teoretisk og praktisk erfaring i den teknologi
som bruges, og står gerne til rådighed med oplysninger til eventuelt
interesserede.

Med venlig hilsen
Erling Nielsen
E-møde konsulent

Web: www.cyberling.dk
Mail: erni@cyberling.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-12-01 16:22

"Erling Nielsen" <denmart@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> deltage interaktivt i realtid. Dette blev blandt andet taget i anvendelse
> efter angrebet på World Trade Center Building 11. november,

11 November ??? er resten af prg. lige så unøjagtigt????

> [...]
>
> Jeg har fornøjelsen at have teoretisk og praktisk erfaring i den teknologi
> som bruges, og står gerne til rådighed med oplysninger til eventuelt

FUT. DK.SALG Mener jeg??

Erik Larsen

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 10-12-01 20:34

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i melding

> [...]
> vebinarer,
> kan
>

> 11 November ??? er resten af prg. lige så unøjagtigt????

Nå skal du ikke være slem mot Erling,Erik......

Jeg har goså hatt lyst til å starte et eller annet på internett for å vinne
mennesker for Jesus.
men jeg har nok ikke kompetansen ennå.
Vennlig hilsen
Grethe
g.juuhl@online.no> >

Fra : TommyGun

Dato : 10-12-01 22:20

"Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nå skal du ikke være slem mot Erling,Erik......
>
> Jeg har goså hatt lyst til å starte et eller annet på internett for å

Jeg har haft otroligt stor glæde af; The first international church of the
web, som er en 100% web baseret kirke.
Kirkens BBS (forum) er rigtigt god, kan god anbefale et besøg på siden som
ligger her : http://ficotw.org/
Husk at besøge BBS'en.
Der hviler en dejlig ånd på web siden, som jeg ikke har følt andre steder på
nettet.
Kirken har haft en otrolig vigtig rolle i min omvendelse.

Guds Fred,

Tommy