suzki rmx spørgsmål
Fra : johndoe_dk

Dato : 09-12-01 13:44

Hvorfor lyser olielampen hele tiden når den står
i frigear, og ikke når den er i gear?

Hvad sker der hvis der er MEGET MEGET lidt
kølervæske tilbage?

Hvad koster kølervæske?

Hvad koster en dunk olie?`

HVad for noget benzin ska man bruge
til suzuki rmx? Og hva koster det pr. liter

og hvorfor dur speedometret ik?
hva ka der være galt??? på forhånd tak

Fra : RpR

Dato : 09-12-01 15:03

> Hvorfor lyser olielampen hele tiden når den står
> i frigear, og ikke når den er i gear?

Kan ske det er en kombineret frigear / olielampe. Jeg kender ikke knallerten
præcis, så jeg vil ikke kunne sige det.

> Hvad sker der hvis der er MEGET MEGET lidt
> kølervæske tilbage?

Overophedning = stemplet sætter sig.

> Hvad koster kølervæske?

Intet, næsten. Husk at det primært er vand der skal fyldes på.

> Hvad koster en dunk olie?`

Varierer alt efter kvalitet fra ca. 40,- til 130,-.

> HVad for noget benzin ska man bruge
> til suzuki rmx? Og hva koster det pr. liter

Den kan køre på al den slags benzin du kan tanke her i DK, ikke noget du
skal bekymre dig videre om.

> og hvorfor dur speedometret ik?
> hva ka der være galt??? på forhånd tak

En række muligheder:

1. Defekt speedometer
2. Knækket speedometer kabel
3. defekt speedometerdrev nede ved forhjulet.

en hurtig måde at teste om speedometer og kabel virker er at pille kablet
fra nede ved forhjulet og sætte en boremaskine fast på kablet og så dreje
det rundt og se om speedometeret reagere på det.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-12-01 00:45

> Kan ske det er en kombineret frigear / olielampe. Jeg kender ikke
knallerten
> præcis, så jeg vil ikke kunne sige det.

Grunden til disse begge lyser i frigear, er at man kan checke at lampen rent
faktisk dur. Hvis den pludselig ikke lyser i frigear, så er pæren sprunget
lig at man ikke får advarsel når den løber tør for 2 T olie

Når den lyser permanent i alle gear så er det fordi den er ved at løbe tør
for 2T olie. DVS TANK OLIE næsten gang du tanker benz

mvh Tommy Fer

Fra : Mads Stetter

Dato : 09-12-01 15:19

"johndoe_dk" <johndoe_dk1900@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor lyser olielampen hele tiden når den står
> i frigear, og ikke når den er i gear?

Sådan er det på de fleste 2-takts cykler med gear.... Det er bare for at
tjekke at lampen virker!

MVH Mads Stetter
DT125R

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 10-12-01 14:30

"johndoe_dk" <johndoe_dk1900@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor lyser olielampen hele tiden når den står
> i frigear, og ikke når den er i gear?

For at fortælle at du er i frigear og måske også for at tjekke lampen.
Lyser den ikke også et par sek. når du sætter den til tænding?

> Hvad sker der hvis der er MEGET MEGET lidt
> kølervæske tilbage?

Det siger vel sig selv. Det køler, og jo mindre der er, jo mindre køling får
du
og til sidst har du ingen cylinder/stempel der dur til noget

> Hvad koster kølervæske?

Tjahh.. Ikke ret meget

> Hvad koster en dunk olie?`

99 kr

> HVad for noget benzin ska man bruge
> til suzuki rmx? Og hva koster det pr. liter

Bare brug 95, det er helt fint.

> og hvorfor dur speedometret ik?
> hva ka der være galt??? på forhånd tak

Fordi det er i stykker !