/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
FrontPage
#NavnPoint
molokyle 3730
bentjuul 3355
BjarneD 2776
dk 1515
emesen 1490
strarup 1480
catbody 1241
brokke44 1160
er_du_klog 1052
10  PARKENSS 1050
Snevejr ????
Fra : Anne Mette Mørup


Dato : 09-12-01 13:31

Hjesa.
Kan nogen mon hjælpe mig. Jeg vil så gerne have lagt snevejr ind på min
forside (kun forsiden). HVORDAN GØR JEG DET?????
P.S. Jeg er ikke særlig prof, så det må gerne være forklaret på "lavt"
niveau.
Hilsen Anne Mette

--
Anne Mette Mørup
Kennel Spring Swift
Nakkevej 5
Risgårde
9640 Farsø
Tlf.: 98 63 64 11
Mobil: 23 93 93 11
Spring.swift.labrador@mail.tele.dk
http://www.springswift.dk



 
 
Kenneth (09-12-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 09-12-01 15:37


"Anne Mette Mørup" <Spring.Swift.Labrador@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3c135974$0$7909$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hjesa.
> Kan nogen mon hjælpe mig. Jeg vil så gerne have lagt snevejr ind på min
> forside (kun forsiden). HVORDAN GØR JEG DET?????
> P.S. Jeg er ikke særlig prof, så det må gerne være forklaret på "lavt"
> niveau.
> Hilsen Anne Mette
>
> --
> Anne Mette Mørup
> Kennel Spring Swift
> Nakkevej 5
> Risgårde
> 9640 Farsø
> Tlf.: 98 63 64 11
> Mobil: 23 93 93 11
> Spring.swift.labrador@mail.tele.dk
> http://www.springswift.dk
>
>
Her er en url http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex3/snow.htm

Min mening er dog: Lad vær!
Hvis der er over en 15 snefnug så går ens cpu amok, den bruger altså næsten
alt dens kræft.

(Se selv på urlen jeg gav)



Anne Mette Mørup (09-12-2001)
Kommentar
Fra : Anne Mette Mørup


Dato : 09-12-01 21:38

Tak for hjælpen Kenneth.
Hvis det gør siden langsom, vil jeg nok ikke bruge det, da jeg gerne vil
have, at folk gider se siden i stedet for, at de utålmodigt surfer videre.
Anne Mette
"Kenneth" <Ignore@hotmail.com> wrote in message
news:3c1376e9$0$62353$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Anne Mette Mørup" <Spring.Swift.Labrador@mail.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:3c135974$0$7909$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hjesa.
> > Kan nogen mon hjælpe mig. Jeg vil så gerne have lagt snevejr ind på min
> > forside (kun forsiden). HVORDAN GØR JEG DET?????
> > P.S. Jeg er ikke særlig prof, så det må gerne være forklaret på "lavt"
> > niveau.
> > Hilsen Anne Mette
> >
> > --
> > Anne Mette Mørup
> > Kennel Spring Swift
> > Nakkevej 5
> > Risgårde
> > 9640 Farsø
> > Tlf.: 98 63 64 11
> > Mobil: 23 93 93 11
> > Spring.swift.labrador@mail.tele.dk
> > http://www.springswift.dk
> >
> >
> Her er en url http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex3/snow.htm
>
> Min mening er dog: Lad vær!
> Hvis der er over en 15 snefnug så går ens cpu amok, den bruger altså
næsten
> alt dens kræft.
>
> (Se selv på urlen jeg gav)
>
>



Kenneth (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 10-12-01 00:11


"Anne Mette Mørup" <Spring.Swift.Labrador@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3c13cb9a$0$62323$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Nemmelig. Langsom og langsom. Jeg synes bare personligt det er træls at det
sluger al cpu'en =)

Mvh
Kenneth



Rita (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Rita


Dato : 10-12-01 12:37


"Anne Mette Mørup" skrev
>Jeg vil så gerne have lagt snevejr ind på min forside (kun forsiden).
> HVORDAN GØR JEG DET?????

Hej Anne Mette
Jeg har lavet en testside med snevejr.
Du kan se en forklaring på, hvordan man gør på denne side.
http://members.tripod.com/rita_o/jul.htm

M.v.h. Rita
Hjemmeside http://www.rita.esenet.dk


Kenneth (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 10-12-01 15:48


"Rita" <postkassendk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3c149e09$0$7910$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Anne Mette Mørup" skrev
> >Jeg vil så gerne have lagt snevejr ind på min forside (kun forsiden).
> > HVORDAN GØR JEG DET?????
>
> Hej Anne Mette
> Jeg har lavet en testside med snevejr.
> Du kan se en forklaring på, hvordan man gør på denne side.
> http://members.tripod.com/rita_o/jul.htm
>
> M.v.h. Rita
> Hjemmeside http://www.rita.esenet.dk
>

ja fedt. Se din cpu %brug. Min bruger gennemsnit 80% cpu pga af de grimme
snefnug!



Rita (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Rita


Dato : 10-12-01 16:15

"Kenneth" skrev i en meddelelse
> ja fedt. Se din cpu %brug. Min bruger gennemsnit 80% cpu pga af de grimme
> snefnug!

Hej Kenneth
Jeg må da indrømme, at jeg aldrig har tænkt i cpu %,
når jeg er inde på en hjemmeside. Hvis jeg er inde
på en hjemmeside, som jeg synes er lidt langsom at
hente, så vurderer jeg, om det ser ud som om
siden er værd at vente på. Det kan efter min mening
godt være tilfældet uanset om det er snefnug, billeder
der ikke er blevet komprimerede, musik på siden
eller andet, der gør siden lidt længere om at blive kaldt
frem.
M.v.h. Rita
Hjemmeside http://www.rita.esenet.dk


bhs (10-12-2001)
Kommentar
Fra : bhs


Dato : 10-12-01 16:31


"> Jeg må da indrømme, at jeg aldrig har tænkt i cpu %,
> når jeg er inde på en hjemmeside. Hvis jeg er inde
> på en hjemmeside, som jeg synes er lidt langsom at
> hente, så vurderer jeg, om det ser ud som om
> siden er værd at vente på. Det kan efter min mening
> godt være tilfældet uanset om det er snefnug, billeder
> der ikke er blevet komprimerede, musik på siden
> eller andet, der gør siden lidt længere om at blive kaldt
> frem.
> M.v.h. Rita
> Hjemmeside http://www.rita.esenet.dk


Hej Rita

Det med at tænke i cpu% er ikke helt uvæsenligt, hvis du har
mulig for det, så prøv at se din test side på en pc med en f.eks. 200 mhz
cpu,
så tror jeg hurtigt at du bliver ked af at se på siden.

Mvh
Oc



Rita (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Rita


Dato : 10-12-01 16:40


"bhs" skrev i en meddelelse
> på en pc med en f.eks. 200 mhz

Hej OC
Ja det har du da ret i. Her gik jeg og troede,
at min egen på 475mhz var at regne for en
'stenalder' maskine
men der er selvfølgelig
nogle, der har en endnu langsomme pc.
M.v.h. Rita
Hjemmeside http://www.rita.esenet.dk



Kenneth (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 10-12-01 17:23


"Rita" <postkassendk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3c14d70a$0$7892$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "bhs" skrev i en meddelelse
> > på en pc med en f.eks. 200 mhz
>
> Hej OC
> Ja det har du da ret i. Her gik jeg og troede,
> at min egen på 475mhz var at regne for en
> 'stenalder' maskine
> men der er selvfølgelig
> nogle, der har en endnu langsomme pc.
> M.v.h. Rita
> Hjemmeside http://www.rita.esenet.dk
>
>
Om du så har en 2ghz. Har testet "snefnug" på en 1,6 ghz maskine.
Cpu forbug røg stadig til tops!
Det tager simpelthen så meget.

Tænk på de folk der har din side åben, og laver alt muligt andet i mens, det
kunne jo være skyld i at computeren på en mindre måde crasher.

Da den så vil bruge alle 100%.

Og så kan ens computer umuligt kører 100% godt!

Derfor: jeg kan ik lide snefnug. Lav da et flot logo med sne osv på
istedetfor. også meget kønnere og meget meget mindre irreterende

Kenneth



Rita (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Rita


Dato : 10-12-01 17:39


"Kenneth" skrev i en meddelelse
> Det tager simpelthen så meget.
> Kenneth

Hej Kenneth
Tak for svaret.
M.v.h. Rita
Hjemmeside http://www.rita.esenet.dk



Knud Gert Ellentoft (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 10-12-01 20:43

Mon, 10 Dec 2001 17:22:46 +0100, skrev "Kenneth"
<Ignore@hotmail.com>:

>Om du så har en 2ghz. Har testet "snefnug" på en 1,6 ghz maskine.
>Cpu forbug røg stadig til tops!
>Det tager simpelthen så meget.

Ja, lige det scriptet bliver loadet, men hos mig falder det meget
hurigt til ca. 10 % på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/sne/Sne.htm>, som
er en modificeret version af scriptet fra Dynamicdrive.com.

1.1 Ghz Thunderbird
Windows XP
1 megabit forbindelse
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Do you want spam?
Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

bhs (11-12-2001)
Kommentar
Fra : bhs


Dato : 11-12-01 14:00


"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:iu3a1u0dgj1d136a9qkubnv8tmj7q5ndrc@dtext.news.tele.dk...
> Mon, 10 Dec 2001 17:22:46 +0100, skrev "Kenneth"
> <Ignore@hotmail.com>:

> Ja, lige det scriptet bliver loadet, men hos mig falder det meget
> hurigt til ca. 10 % på
> <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/sne/Sne.htm>, som
> er en modificeret version af scriptet fra Dynamicdrive.com.
>
> 1.1 Ghz Thunderbird
> Windows XP
> 1 megabit forbindelse

Hej Knud

Hos mig bliver den hængende på 100% cpu forbrug.

600 Mhz Athlon
Win 2000 pro
enkelt isdn

Mvh
Oc



Kenneth (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 11-12-01 14:04


"bhs" <bhs@inbox.as> skrev i en meddelelse
news:3c160345$0$7912$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:iu3a1u0dgj1d136a9qkubnv8tmj7q5ndrc@dtext.news.tele.dk...
> > Mon, 10 Dec 2001 17:22:46 +0100, skrev "Kenneth"
> > <Ignore@hotmail.com>:
>
> > Ja, lige det scriptet bliver loadet, men hos mig falder det meget
> > hurigt til ca. 10 % på
> > <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/sne/Sne.htm>, som
> > er en modificeret version af scriptet fra Dynamicdrive.com.
> >
> > 1.1 Ghz Thunderbird
> > Windows XP
> > 1 megabit forbindelse
>
> Hej Knud
>
> Hos mig bliver den hængende på 100% cpu forbrug.
>
> 600 Mhz Athlon
> Win 2000 pro
> enkelt isdn
>
> Mvh
> Oc
>
>
Det samme her.
800mhz Athlon WinXP
Fik en ven til at teste siden som har en 1,4ghz med winXP
Lå på de 100 hele tiden skrev han.

Kenneth



TJ (12-12-2001)
Kommentar
Fra : TJ


Dato : 12-12-01 14:54

> Tænk på de folk der har din side åben, og laver alt muligt andet i mens,
det
> kunne jo være skyld i at computeren på en mindre måde crasher.

øhhh hvis man ikke har siden aktiv, bruger cpu'en vel ikke kraft på det .
mvh Thomas


Quark (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Quark


Dato : 12-12-01 15:14


"TJ" <diverse_tj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c17613b$0$62342$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Tænk på de folk der har din side åben, og laver alt muligt andet i mens,
> det
> > kunne jo være skyld i at computeren på en mindre måde crasher.
>
> øhhh hvis man ikke har siden aktiv, bruger cpu'en vel ikke kraft på det .
> mvh Thomas
>
Jo det gør den. Bare det den er åben så bruger den kraft på siden og pga af
snevejret.

Mvh
Quark



TJ (12-12-2001)
Kommentar
Fra : TJ


Dato : 12-12-01 16:29

> Jo det gør den. Bare det den er åben så bruger den kraft på siden og pga
af
> snevejret.
hm? min w2K (taskmanager) indikerer ikke noget forbrug hvis jeg skfiter til
anden side/job?
mvh Thomas


Quark (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Quark


Dato : 12-12-01 16:53


"TJ" <diverse_tj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c177778$0$25367$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jo det gør den. Bare det den er åben så bruger den kraft på siden og pga
> af
> > snevejret.
> hm? min w2K (taskmanager) indikerer ikke noget forbrug hvis jeg skfiter
til
> anden side/job?
> mvh Thomas
>

Hvis jeg bare minimere siden så arbejder den nu stadig.
Også ligegyldigt. Min personlig mening er dog at det er ret så irreterende.

Mvh
Quark



Rita (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Rita


Dato : 12-12-01 17:31


"Quark" skrev i en meddelelse
> Min personlig mening er dog at det er ret så irreterende.

Hej Quark
Ja det er nok meget individuelt, hvad der irriterer...
Det ser ikke ud som om, at snefnug gør min pc langsom.
Det er ikke noget jeg kan mærke i hvert fald.
Men jeg har da været ude for sider med
masser af billeder, der er meget længe om at åbne.
Tjek f.eks. denne side: http://www.peterkamin.de/goslar_kaiserstadt/goslar_neu.htm

M.v.h. Rita
Hjemmeside http://www.rita.esenet.dk



Quark (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Quark


Dato : 12-12-01 17:57


"Rita" <postkassendk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3c1785f7$0$52949$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Quark" skrev i en meddelelse
> > Min personlig mening er dog at det er ret så irreterende.
>
> Hej Quark
> Ja det er nok meget individuelt, hvad der irriterer...
> Det ser ikke ud som om, at snefnug gør min pc langsom.
> Det er ikke noget jeg kan mærke i hvert fald.
> Men jeg har da været ude for sider med
> masser af billeder, der er meget længe om at åbne.
> Tjek f.eks. denne side:
http://www.peterkamin.de/goslar_kaiserstadt/goslar_neu.htm
>
> M.v.h. Rita
> Hjemmeside http://www.rita.esenet.dk
>
>

Hej Rita.
Jo tak hvor en side :)
Over 100 elementer.. Sur side =)

Mvh
Quark



Anne Mette Mørup (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Anne Mette Mørup


Dato : 10-12-01 18:27

Hej Rita.
Tak - hvor er det flot af dig, at du gider lave sådan noget, så en tungnem,
som jeg er på dette område, også kan fatte det.
Jeg er nok alligevel en klovn. Jeg kan skam sætte html-koden ind og
"fnugget", men, når jeg vil se resultatet ligger html-koden bare på siden.
Er det sådan, at det først virker helt efter hensigten, når siden bliver
uploaded???
Jeg har nemlig ikke turdet prøve.

Hilsen Anne Mette
"Rita" <postkassendk@yahoo.com> wrote in message
news:3c149e09$0$7910$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Anne Mette Mørup" skrev
> >Jeg vil så gerne have lagt snevejr ind på min forside (kun forsiden).
> > HVORDAN GØR JEG DET?????
>
> Hej Anne Mette
> Jeg har lavet en testside med snevejr.
> Du kan se en forklaring på, hvordan man gør på denne side.
> http://members.tripod.com/rita_o/jul.htm
>
> M.v.h. Rita
> Hjemmeside http://www.rita.esenet.dk
>



Rita (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Rita


Dato : 10-12-01 22:34


"Anne Mette Mørup" skrev i en meddelelse
> når jeg vil se resultatet ligger html-koden bare på siden.
> Er det sådan, at det først virker helt efter hensigten, når siden bliver
> uploaded???
> Hilsen Anne Mette

Hej Anne Mette
Hvis du kan se html-koden ligge på siden i Frontpage i Normalvisning,
så skal du IKKE uploade siden. Man skal IKKE kunne se noget af koden,
når man ser siden i Normalvisning.
Jeg synes, at du skal prøve at slette koden igen. Nu ved jeg ikke, hvilken
metode du har brugt, men jeg har selv sat den ind gennem Notesblok
imellem <body> og </body>. Hvis man derefter åbner siden i Frontpage,
så kan man ikke se koden i Normalvisning. Når siden og billedet 'sne'
derefter bliver uploadet, så virker det.
Inden du eksperimenterer med en side, kan det være en god ide, at tage en
kopi at siden, og ligge den i en anden mappe i tilfælde af, at et eller andet
går galt undervejs.
Nu ligger min side med snefnug kun på en testside, men jeg ville da ikke
selv være betænkelig ved at bruge det på en anden side, hvis jeg skulle få
lyst til det. Jeg ved ikke om, jeg er særlig heldig, men nu har jeg været på
Internettet i 3 år og jeg har aldrig været så uheldig, at min pc er gået ned
på en langsommelig hjemmeside. Man kan vel aldrig tilfredsstille alle og
de der ikke bryder sig om, hvad de ser, hopper vel bare af. For mit eget
vedkommende så synes jeg at en side med billeder, der overhovedet ikke
er det mindste komprimerede, er noget mere irriterende at besøge end
en smule snefnug. Men det er nu dejligt, at der er lidt at kigge på og ikke
kun se tekstsider. Men sådan er vi jo så forskellige.
Held og lykke med det.
M.v.h. Rita
Hjemmeside http://www.rita.esenet.dk


Anne Mette Mørup (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Anne Mette Mørup


Dato : 11-12-01 07:08

Hej Rita.
Tro du, det kan være fordi mine baggrunde er bygget op over et "TEMA" , at
jeg ikke kan få koden til at virke????
Hilsen Anne Mette

> "Anne Mette Mørup" skrev i en meddelelse
> > når jeg vil se resultatet ligger html-koden bare på siden.
> > Er det sådan, at det først virker helt efter hensigten, når siden bliver
> > uploaded???
> > Hilsen Anne Mette





Rita (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Rita


Dato : 11-12-01 07:51


"Anne Mette Mørup" skrev i en meddelelse
> Tro du, det kan være fordi mine baggrunde er bygget op over et "TEMA" , at
> jeg ikke kan få koden til at virke????

Hej Anne Mette
Det tør jeg ikke udtale mig om. Men jeg vil da mene, at det
skulle kunne lade sig gøre alligevel, både på det ene og den
anden måde. Det eneste måde jeg kan få det til at gå galt
på er, hvis koden er sat ind i Frontpage / HTML-visning.
Nogle koder kan sagtens sættes ind gennem Frontpage / HTML-visning,
andre koder går i stykker ved det. Hvis jeg åbner siden koden
skal ind på i Notesblok og sætter koden ind mellem <body> og
</body> så lykkedes det som regel altid i første forsøg.
Først for nylig er jeg begyndt at sætte kode ind gennem
Frontpage / Indsæt / Avanceret / HTML
og de gange, jeg har brugt denne metode, er det også lykkedes.
M.v.h. Rita
Hjemmeside http://www.rita.esenet.dk



Knud Gert Ellentoft (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 11-12-01 07:52

Tue, 11 Dec 2001 07:07:35 +0100, skrev "Anne Mette Mørup"
<Spring.Swift.Labrador@mail.tele.dk>:

>Tro du, det kan være fordi mine baggrunde er bygget op over et "TEMA" , at
>jeg ikke kan få koden til at virke?

Du kunne jo prøve at uploade den, så ville det være nemmere at
se, hvad fejlen er.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Do you want spam?
Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste