Snevejr ????
Fra : Anne Mette Mørup

Dato : 09-12-01 13:31

Hjesa.
Kan nogen mon hjælpe mig. Jeg vil så gerne have lagt snevejr ind på min
forside (kun forsiden). HVORDAN GØR JEG DET?????
P.S. Jeg er ikke særlig prof, så det må gerne være forklaret på "lavt"
niveau.
Hilsen Anne Mette

--
Anne Mette Mørup
Kennel Spring Swift

Fra : Kenneth

Dato : 09-12-01 15:37

"Anne Mette Mørup" <Spring.Swift.Labrador@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3c135974$0$7909$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> forside (kun forsiden). HVORDAN GØR JEG DET?????
> P.S. Jeg er ikke særlig prof, så det må gerne være forklaret på "lavt"

Her er en url http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex3/snow.htm

Min mening er dog: Lad vær!
Hvis der er over en 15 snefnug så går ens cpu amok, den bruger altså næsten
alt dens kræft.

(Se selv på urlen jeg gav)

Fra : Anne Mette Mørup

Dato : 09-12-01 21:38

Tak for hjælpen Kenneth.
Hvis det gør siden langsom, vil jeg nok ikke bruge det, da jeg gerne vil
have, at folk gider se siden i stedet for, at de utålmodigt surfer videre.
Anne Mette

Fra : Kenneth

Dato : 10-12-01 00:11

"Anne Mette Mørup" <Spring.Swift.Labrador@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3c13cb9a$0$62323$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Nemmelig. Langsom og langsom. Jeg synes bare personligt det er træls at det
sluger al cpu'en =)

Mvh
Kenneth

Fra : Rita

Dato : 10-12-01 12:37

"Anne Mette Mørup" skrev
>Jeg vil så gerne have lagt snevejr ind på min forside (kun forsiden).
> HVORDAN GØR JEG DET?????

Hej Anne Mette
Jeg har lavet en testside med snevejr.
Du kan se en forklaring på, hvordan man gør på denne side.
http://members.tripod.com/rita_o/jul.htm

M.v.h. Rita
Hjemmeside http://www.rita.esenet.dk

Fra : Kenneth

Dato : 10-12-01 15:48

"Rita" <postkassendk@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Anne Mette
> Jeg har lavet en testside med snevejr.
> Du kan se en forklaring på, hvordan man gør på denne side.

ja fedt. Se din cpu %brug. Min bruger gennemsnit 80% cpu pga af de grimme
snefnug!

Fra : Rita

Dato : 10-12-01 16:15

"Kenneth" skrev i en meddelelse
> ja fedt. Se din cpu %brug. Min bruger gennemsnit 80% cpu pga af de grimme
> snefnug!

Hej Kenneth
Jeg må da indrømme, at jeg aldrig har tænkt i cpu %,
når jeg er inde på en hjemmeside. Hvis jeg er inde
på en hjemmeside, som jeg synes er lidt langsom at
hente, så vurderer jeg, om det ser ud som om
siden er værd at vente på. Det kan efter min mening
godt være tilfældet uanset om det er snefnug, billeder
der ikke er blevet komprimerede, musik på siden
eller andet, der gør siden lidt længere om at blive kaldt
frem.

Fra : bhs

Dato : 10-12-01 16:31

> [...]
> der ikke er blevet komprimerede, musik på siden
> eller andet, der gør siden lidt længere om at blive kaldt

Hej Rita

Det med at tænke i cpu% er ikke helt uvæsenligt, hvis du har
mulig for det, så prøv at se din test side på en pc med en f.eks. 200 mhz
cpu,
så tror jeg hurtigt at du bliver ked af at se på siden.

Mvh
Oc

Fra : Rita

Dato : 10-12-01 16:40

"bhs" skrev i en meddelelse
> på en pc med en f.eks. 200 mhz

Hej OC
Ja det har du da ret i. Her gik jeg og troede,
at min egen på 475mhz var at regne for en
'stenalder' maskine
men der er selvfølgelig
nogle, der har en endnu langsomme pc.

Fra : Kenneth

Dato : 10-12-01 17:23

> Hej OC
> Ja det har du da ret i. Her gik jeg og troede,
> at min egen på 475mhz var at regne for en
> [...]
Om du så har en 2ghz. Har testet "snefnug" på en 1,6 ghz maskine.
Cpu forbug røg stadig til tops!
Det tager simpelthen så meget.

Tænk på de folk der har din side åben, og laver alt muligt andet i mens, det
kunne jo være skyld i at computeren på en mindre måde crasher.

Da den så vil bruge alle 100%.

Og så kan ens computer umuligt kører 100% godt!

Derfor: jeg kan ik lide snefnug. Lav da et flot logo med sne osv på
istedetfor. også meget kønnere og meget meget mindre irreterende

Kenneth

Fra : Rita

Dato : 10-12-01 17:39

"Kenneth" skrev i en meddelelse
> Det tager simpelthen så meget.
> Kenneth

Hej Kenneth
Tak for svaret.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-12-01 20:43

Mon, 10 Dec 2001 17:22:46 +0100, skrev "Kenneth"
<Ignore@hotmail.com>:

>Om du så har en 2ghz. Har testet "snefnug" på en 1,6 ghz maskine.
>Cpu forbug røg stadig til tops!
>Det tager simpelthen så meget.

Ja, lige det scriptet bliver loadet, men hos mig falder det meget
hurigt til ca. 10 % på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/sne/Sne.htm>, som
er en modificeret version af scriptet fra Dynamicdrive.com.

1.1 Ghz Thunderbird
Windows XP
1 megabit forbindelse
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : bhs

Dato : 11-12-01 14:00

> [...]

> <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/sne/Sne.htm>, som
> er en modificeret version af scriptet fra Dynamicdrive.com.

Hej Knud

Hos mig bliver den hængende på 100% cpu forbrug.

600 Mhz Athlon
Win 2000 pro
enkelt isdn

Mvh
Oc

Fra : Kenneth

Dato : 11-12-01 14:04

"bhs" <bhs@inbox.as> skrev i en meddelelse

> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Knud
>
> Hos mig bliver den hængende på 100% cpu forbrug.
>
> 600 Mhz Athlon
> Win 2000 pro
> enkelt isdn
>
> Mvh
> Oc

Det samme her.
800mhz Athlon WinXP
Fik en ven til at teste siden som har en 1,4ghz med winXP
Lå på de 100 hele tiden skrev han.

Kenneth

Fra : TJ

Dato : 12-12-01 14:54

> Tænk på de folk der har din side åben, og laver alt muligt andet i mens,
det
> kunne jo være skyld i at computeren på en mindre måde crasher.

øhhh hvis man ikke har siden aktiv, bruger cpu'en vel ikke kraft på det .
mvh Thomas

Fra : Quark

Dato : 12-12-01 15:14

"TJ" <diverse_tj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> det
>
> øhhh hvis man ikke har siden aktiv, bruger cpu'en vel ikke kraft på det .
> mvh Thomas

Jo det gør den. Bare det den er åben så bruger den kraft på siden og pga af
snevejret.

Mvh
Quark

Fra : TJ

Dato : 12-12-01 16:29

> Jo det gør den. Bare det den er åben så bruger den kraft på siden og pga
af
> snevejret.
hm? min w2K (taskmanager) indikerer ikke noget forbrug hvis jeg skfiter til
anden side/job?
mvh Thomas

Fra : Quark

Dato : 12-12-01 16:53

> af
> hm? min w2K (taskmanager) indikerer ikke noget forbrug hvis jeg skfiter
til
> anden side/job?
> mvh Thomas

Hvis jeg bare minimere siden så arbejder den nu stadig.
Også ligegyldigt. Min personlig mening er dog at det er ret så irreterende.

Mvh
Quark

Fra : Rita

Dato : 12-12-01 17:31

"Quark" skrev i en meddelelse
> Min personlig mening er dog at det er ret så irreterende.

Hej Quark
Ja det er nok meget individuelt, hvad der irriterer...
Det ser ikke ud som om, at snefnug gør min pc langsom.
Det er ikke noget jeg kan mærke i hvert fald.
Men jeg har da været ude for sider med
masser af billeder, der er meget længe om at åbne.
Tjek f.eks. denne side: http://www.peterkamin.de/goslar_kaiserstadt/goslar_neu.htm

Fra : Quark

Dato : 12-12-01 17:57

> [...]
> Det er ikke noget jeg kan mærke i hvert fald.
> Men jeg har da været ude for sider med
> masser af billeder, der er meget længe om at åbne.

Hej Rita.
Jo tak hvor en side :)
Over 100 elementer.. Sur side =)

Mvh
Quark

Fra : Anne Mette Mørup

Dato : 10-12-01 18:27

Hej Rita.
Tak - hvor er det flot af dig, at du gider lave sådan noget, så en tungnem,
som jeg er på dette område, også kan fatte det.
Jeg er nok alligevel en klovn. Jeg kan skam sætte html-koden ind og
"fnugget", men, når jeg vil se resultatet ligger html-koden bare på siden.
Er det sådan, at det først virker helt efter hensigten, når siden bliver
uploaded???
Jeg har nemlig ikke turdet prøve.

Hilsen Anne Mette

Fra : Rita

Dato : 10-12-01 22:34

"Anne Mette Mørup" skrev i en meddelelse
> når jeg vil se resultatet ligger html-koden bare på siden.
> Er det sådan, at det først virker helt efter hensigten, når siden bliver
> uploaded???
> Hilsen Anne Mette

Hej Anne Mette
Hvis du kan se html-koden ligge på siden i Frontpage i Normalvisning,
så skal du IKKE uploade siden. Man skal IKKE kunne se noget af koden,
når man ser siden i Normalvisning.
Jeg synes, at du skal prøve at slette koden igen. Nu ved jeg ikke, hvilken
metode du har brugt, men jeg har selv sat den ind gennem Notesblok
imellem <body> og </body>. Hvis man derefter åbner siden i Frontpage,
så kan man ikke se koden i Normalvisning. Når siden og billedet 'sne'
derefter bliver uploadet, så virker det.
Inden du eksperimenterer med en side, kan det være en god ide, at tage en
kopi at siden, og ligge den i en anden mappe i tilfælde af, at et eller andet
går galt undervejs.
Nu ligger min side med snefnug kun på en testside, men jeg ville da ikke
selv være betænkelig ved at bruge det på en anden side, hvis jeg skulle få
lyst til det. Jeg ved ikke om, jeg er særlig heldig, men nu har jeg været på
Internettet i 3 år og jeg har aldrig været så uheldig, at min pc er gået ned
på en langsommelig hjemmeside. Man kan vel aldrig tilfredsstille alle og
de der ikke bryder sig om, hvad de ser, hopper vel bare af. For mit eget
vedkommende så synes jeg at en side med billeder, der overhovedet ikke
er det mindste komprimerede, er noget mere irriterende at besøge end
en smule snefnug. Men det er nu dejligt, at der er lidt at kigge på og ikke
kun se tekstsider. Men sådan er vi jo så forskellige.
Held og lykke med det.

Fra : Anne Mette Mørup

Dato : 11-12-01 07:08

Hej Rita.
Tro du, det kan være fordi mine baggrunde er bygget op over et "TEMA" , at
jeg ikke kan få koden til at virke????
Hilsen Anne Mette

Fra : Rita

Dato : 11-12-01 07:51

"Anne Mette Mørup" skrev i en meddelelse
> Tro du, det kan være fordi mine baggrunde er bygget op over et "TEMA" , at
> jeg ikke kan få koden til at virke????

Hej Anne Mette
Det tør jeg ikke udtale mig om. Men jeg vil da mene, at det
skulle kunne lade sig gøre alligevel, både på det ene og den
anden måde. Det eneste måde jeg kan få det til at gå galt
på er, hvis koden er sat ind i Frontpage / HTML-visning.
Nogle koder kan sagtens sættes ind gennem Frontpage / HTML-visning,
andre koder går i stykker ved det. Hvis jeg åbner siden koden
skal ind på i Notesblok og sætter koden ind mellem <body> og
Først for nylig er jeg begyndt at sætte kode ind gennem
Frontpage / Indsæt / Avanceret / HTML
og de gange, jeg har brugt denne metode, er det også lykkedes.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-12-01 07:52

Tue, 11 Dec 2001 07:07:35 +0100, skrev "Anne Mette Mørup"
<Spring.Swift.Labrador@mail.tele.dk>:

>Tro du, det kan være fordi mine baggrunde er bygget op over et "TEMA" , at
>jeg ikke kan få koden til at virke?

Du kunne jo prøve at uploade den, så ville det være nemmere at
se, hvad fejlen er.
--
med venlig hilsen
Knud