TV-Out på Geforce2 MX400 - Sølle kvalitet
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 09-12-01 12:19

Efter at have installeret en bekendts nye PC og herunder at have testet
funktionen af TV-out, må jeg konkludere følgende:

Sådan noget LORT!

Kvaliteten af det billede som kortet leverer kan ikke bruges til noget som
helst.

Jeg har selvfølgelig testet både som video og som s-video og ingen af
østtysk produceret 9" TV fra 1984, som jeg engang havde.

Min konklusion:

Hvis man investerer i dette kort får man et almindeligt grafikkort som er
ganske udemærket til spil, men som hvad angår 2D-kvalitet ikke kan leve op
til mit eget gamle Matrox G200. SUK det er trods alt 3 år nyere :(

TV-out skal man glemme alt om at anvende da det simplethen er for ringe.
Billedkvaliteten kan bedst sammenlignes lydkvaliteten fra en rusten
Nigeriansk kortbølge-sender. :(

Sådan noget skrammel!

Claus

Fra : Kenneth

Dato : 09-12-01 12:34

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnp@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> TV-out skal man glemme alt om at anvende da det simplethen er for ringe.
> Billedkvaliteten kan bedst sammenlignes lydkvaliteten fra en rusten

Hvad med at du instl det ordentligt ?!
Jeg er meget glad for mit Tv-out på mit GF2mx.
Der er ingen klager her fra.

Så inden du drager konklusioner så hvad med at se det hos én der kan finde
ud af at få det til at se godt ud?

Tys tys.

Kenneth

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-12-01 13:09

Der findes folk der er mere nøjsomme end andre.

Kim Larsen

Fra : Rene Pedersen

Dato : 09-12-01 12:44

> Efter at have installeret en bekendts nye PC og herunder at have testet
> funktionen af TV-out, må jeg konkludere følgende:
>
> Sådan noget LORT!

Jeg er selv lige gået fra et Matrox Millennium G400 DualHead til et Hercules
3D Prophet III Ti200. Jeg er mægtig glad for ydelsen i 3D, 2D billedkvalitet
kan jeg ikke se forskel på, men TV-udgangen er ikke noget at råbe hurra for.
For det første er billedet af dårlig kvalitet, for det andet er det ikke
kant-til-kant, og sidst men ikke mindst er det kun muligt enten at have
billede på skærm eller TV.

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Bagle

Dato : 09-12-01 13:41

Er det ikke bare sån generelt med Tv-out kort?? Jeg har også testet en del
geforce kort med tv out og alt sammen har mildest talt lignet noget der var
løgn. Det eneste der kan gøres hvis man f.eks vil se DVD fra sin computer er
at købe et DXR kort fra creative eller et Hollywood kort... Det giver
tilgengæld knivskarp kvalitet!

--
-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*

Fra : Rene Pedersen

Dato : 09-12-01 14:24

> Er det ikke bare sån generelt med Tv-out kort??

Nej, jeg synes kun det gælder den TV-encoder NVIDIA-baserede kort bruger.
Billedkvaliteten af TV-udgangen på ATI og Matrox er en helt anden verden.

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Kenneth

Dato : 09-12-01 15:20

fatter ikke hvad i klager over?!
Det er ikke flot med tv-out når man kan se desktop osv, Men har i prøvet at
afspille en film eller ligende !? Formatet bliver 10 gange kønnere her. Synd
for jer hvis i ikke kan få det til at kører ordentligt!

Fra : Rene Pedersen

Dato : 09-12-01 18:41

> [...]
Synd
> for jer hvis i ikke kan få det til at kører ordentligt!

Hehe, hvad er det så du gør for at få det til at se ordentligt ud?

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Kenneth

Dato : 09-12-01 19:10

Som sagt !:

Det er utydeligt hvis man skal læse noget op i Word! (eks)

Men prøv at sætte en hvilken som helst filmklip på over på tv'et.
Det bliver da 10 gange flottere !

Kenneth

Fra : Rene Pedersen

Dato : 09-12-01 21:11

> Det er utydeligt hvis man skal læse noget op i Word! (eks)
>
> Men prøv at sætte en hvilken som helst filmklip på over på tv'et.
> Det bliver da 10 gange flottere !

Jaja, men det er stadig pænere med et ATI eller Matrox grafikkort. Du
svarede ikke på hvad det var du indstillede for at få et bedre billede på
dit GF2MX kort.

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Kenneth

Dato : 09-12-01 23:09

"Rene Pedersen" <rene@eculture.dk> skrev i en meddelelse

> Jaja, men det er stadig pænere med et ATI eller Matrox grafikkort. Du
> svarede ikke på hvad det var du indstillede for at få et bedre billede på
> [...]

Jeg sætter det bare på Twin View ?
Intet andet. fatter ikke hvorfor nogle skulle klage over det.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-12-01 23:32

> Jeg sætter det bare på Twin View ?
> Intet andet. fatter ikke hvorfor nogle skulle klage over det.

Hej Kenneth,
jeg har haft nVidia TNT1 og derefter et TNT2 med TV-out, og havde så et ATi med TV-out i et par år og har så lige for et par uger siden fået mig et Hercules Gerforce3 Ti500 med tv-out.
Jeg kan nu sagtens følge Rene's argument, ATi (Matrox kan jeg ikke udtale mig om, da jeg aldrig har haft et sådant) leverer nu engang et pænere billede på TV'et. En ting er billedet når desktoppen er på, der tror jeg ikke der er nogen tv-out der kan levere et billede der er godt nok til den type brug. Noget andet er i film og spil, selv om jeg synes at tv-udgangen i mit nye geforce3 er ok, så er den ikke lige så god som den i mit ATi kort. Jeg er ikke nogen ekspert på området, men jeg kender udemærket TVtool og diverse andre tv-tweaks for nvidia kort, men det kan ikke, om jeg så justerer nok så meget komme op på højde med ATi's TV-out. Jeg har også haft et DXR2 og et Hollywood+ kort for et års tid siden. De er begge bedre end ATi's TV-out, men ikke meget. Iøvrigt kan ATi's kort ligesom dit køre med forskellige frekvenser på TV-out og VGA, hvilket det ikke er alle nVidia kort der kan. Mit Geforce3 kan for eksempel ikke, hvis jeg vil have billede på både TV og monitor må jeg acceptere at monitoren kører 60Hz (Pal-60) og det ser ikke pænt ud på monitoren.
Sådan er det bare, det er ikke noget jeg gider at klage over det men jeg er lidt forundret over at nvidia ikke prøver at gøre noget mere ud af denne side af deres kort. Hvis de lige kunne fikse denne side af sagen, så ville ATi ikke have ret meget at konkurrere med længere.

mvh
Flemming

Fra : Kenneth

Dato : 09-12-01 23:55

"Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

side af deres kort. Hvis de lige kunne fikse denne side af sagen, så ville
ATi ikke have ret meget at konkurrere med længere.

Forstår dig godt. En Porche kører også hurtigere end en Lada.
Jeg mener: At Gf2mx er udemærket til film.
Jeg har set en film på Ati Radeon 8500 på tv-out og ja! Der var fandme
tydelig forskel.

Men:
Se film på monitor eller
På tv med Gf2mx?

Så er det da på Tv. Hvis det ikke er kønt, så kører i sikkert NTSC eller
hvad det hedder, hvor i skal over på Pal

Mvh
Kenneth

Fra : Jesper Kildedal

Dato : 10-12-01 00:12

Det er jo egentlig klart, da der er mange flere dots på en computermonitor
end der er på en almindelig fjernsynsskærm. Det er også derfor
filmkvaliteten på en fjernsynsskærm er bedre, fordi billedet bliver glattet
ud. Det bliver ikke pænt når et desktopbilel bliver glattet ud!!

Mvh.
Jesper Kildedal

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 09-12-01 23:28

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnp@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> TV-out skal man glemme alt om at anvende da det simplethen er for ringe.
> Billedkvaliteten kan bedst sammenlignes lydkvaliteten fra en rusten

Hvad kan man sige, der findes ikke noget som et godt gammelt Matrox G400 DH