Udluftning af radiatorer !
Fra : Leif Poulsen

Dato : 09-12-01 11:44

Er der nogen der kan "opskriften" på at udlufte radiatorer ??

Der er tale om et centralvarmeanlæg i et parcelhus. Dvs. radiatorene i huset
er et lukket system der opvarmes ved hjælp af varme fra fjernvarmeværket.
Der er tale om et et-strengsanlæg.

- Skal pumpen køre når der udluftes ?

- Skal radiatorene være åbne alle sammen når den enkelte radiator udluftes
??

- Andre fif eller relevante links !

Hilsen

Leif

Fra : Calle

Dato : 09-12-01 12:54

"Leif Poulsen" <lp@knus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
|
| - Skal pumpen køre når der udluftes ?
|
| - Skal radiatorene være åbne alle sammen når den enkelte radiator udluftes

Hej

Pumpen skal slukkes, og alle radiatorer på fuld.

Calle

Fra : Marianne Høyen

Dato : 09-12-01 18:23

> - Andre fif eller relevante links !

En ting, der har snydt mig var, at man skal lufte ud ikke alene til der
kommer vand i stedet for luft, men til der kommer rent vand uden hvislelyde.
Hvislelydene = luftiblanding.

Og så skal du starte længst væk /højeste punkt.