Bedste < 2000 kr mobil ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-12-01 20:16

Hvilken mobil til under 2000 kr anses i dag for at være den
bedste ? Jeg føler ikke umiddelbart noget behov for data.

Jeg har p.t. en Nokia 6150 som jeg mister. Eneste krav jeh
har udover hvad den kan er en vibrator.

Jeg har set nedenstående på nettet, og er umiddelbart meget
i retning af Motorola Timeport 250 til 1499 kr. Den ser ud til
at have de fleste features efter Ericsson T65.

Ericsson T65
Den har ulemper omkring ikke-udskifteligt batteri
Mangler infrarød overførsel til hvis man bruge data :(
Data + GPRS
Nokia 3310
Relativ billig
Nokia 3330
Relativ billig
Alcatel - OT 501
Denne burde man have købt til 101 kr. Er for dyr nu.
Motorola Timeport 250
WAP + IrDa + kalender med PC sync + Voice recorder + intelligent
ordbog + 9600 BPS data.
Motorola Timeport 260
Data + GPRS + Wap + Voice recorder + WAP + IrDa

Fra : ZONAR+

Dato : 08-12-01 20:50

Jeg ville give Alcatel 511 OT en chance.

Den tlf er virkelig for fed. Kanon design (alu)
gode features, EMS og ordbog(T9), blandt andet.
polyfoniske ringetoner. Alcatel har med polyfoniske ringetoner virkelig lagt
sig i spidsen og defineret fremtidens standarder på dette område.

Du får den til en pris af ca. 1900.- uden abb. ikke helt dårligt

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-12-01 21:42

On Sat, 8 Dec 2001 20:50:17 +0100,
ZONAR+ <zonar@iname.com> wrote:
> [...]
> sig i spidsen og defineret fremtidens standarder på dette område.
>
> Du får den til en pris af ca. 1900.- uden abb. ikke helt dårligt

Den overvejer jeg så igen

Hvor finder man den ? Og kan man evt. få den med abonnement,
og sit gamle telefonnr ?

Fra : Mickey

Dato : 09-12-01 00:09

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor finder man den ? Og kan man evt. få den med abonnement,
> og sit gamle telefonnr ?

de fleste steder kan du købe den til "med abonnement" prisen hvis du i
forvejen har abonnement hos den pågældene operatør

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-12-01 21:16

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> Den overvejer jeg så igen

Kan man ikke stadig få tilbudet fra Telia og Dansk Røde Kors??

http://www.mensdutaler.dk/tilbud.html

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-12-01 21:17

> Kan man ikke stadig få tilbudet fra Telia og Dansk Røde Kors??
>
> http://www.mensdutaler.dk/tilbud.html

Klip derfra:

Tilbuddet gælder indtil d. 31. december i år. Indtil da kan du gå ind i den
nærmeste af Telekædens 62 butikker og donere 100 kroner til Røde Kors. Det
giver dig ret til at købe Alcatel One Touch 501 til kun én krone. Er du i
tvivl om noget, kan ekspedienten forklare dig alt om telefonen og
kampagnen - men du er også velkommen til at ringe til Telias kundeservice på
telefon 80 10 10 10, hvis du vil vide mere. Eller klik dig ind på
www.mensdutaler.dk

men du har måske ikke flere tilbage?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-12-01 23:06

On Sun, 9 Dec 2001 21:17:26 +0100,
Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
> [...]
> kampagnen - men du er også velkommen til at ringe til Telias kundeservice på
> telefon 80 10 10 10, hvis du vil vide mere. Eller klik dig ind på

De nævner stadig 20.000, men der står ikke længere noget om
en begrænset mængde. De skriver de 20.000 er bestilt hjem, ikke
at det er en begrænset mængde / sålænge lager haves.

Så man kan vel under alle omstændigheder købe den, uanset
om de har en i forretningen eller ej.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 11-12-01 23:36

> De nævner stadig 20.000, men der står ikke længere noget om
> en begrænset mængde. De skriver de 20.000 er bestilt hjem, ikke
> at det er en begrænset mængde / sålænge lager haves.

De havde i hvert fald mange tilbage i Aalborg i dag.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-12-01 00:08

On Tue, 11 Dec 2001 23:36:21 +0100,
Jakob Møbjerg Nielsen <jakob@dataloger.dk> wrote:

> De havde i hvert fald mange tilbage i Aalborg i dag.

Jeg har en nu med et taletidskort indtil de får flyttet
mit gamle nummer. Taletidskortet er til at lege med telefonen.

Det er en god grund til at gemme sine gamle udgåede kort.
Man kan så lege med nye telefoner bundet til den operatør.

Fra : Salva

Dato : 09-12-01 18:53

Jeg har lige kigget på 511 og 701 og begge ser faktisk ret fede ud.

Er der nogen der har erfaring med disse mobiler? Jeg er i tvivl om hvilken
en jeg skal købe, hvis jeg gerne vil have noget sjov leg med i købet. :)
Den ene kan man optage lyd ind i og bruge som ringetone... Ret fedt. Kan
ikke huske om den kan på begge to.

-salva

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-12-01 20:23

On Sun, 9 Dec 2001 18:53:05 +0100,
Salva <salvanone@hotmail.com> wrote:
> [...]
> en jeg skal købe, hvis jeg gerne vil have noget sjov leg med i købet. :)
> Den ene kan man optage lyd ind i og bruge som ringetone... Ret fedt. Kan

Generelt holder jeg mig fra telefoner som 701, idet den har en
mekanisk klap = en sted den mekanisk let går i stykker.

Så vidt jeg kan se på specifikationerne, så er 501 og 701
funktionsmæssige nøgagtigt ens, 701 er en anelse lettere,
og så kommer den med 780mAh batteri i stedet for 680mAh
batteri.

Og så er det lidt meget at skulle betale for en 701, når
man måneden ud kan få en 501 for 1 kr. + 6 mdr abonnement
af 80 kr. Og du kan tage dit gamle nummer med.

511 ser mere lækker ud, er den mindste, har ingen antenne-ting
der stikker ud, har EMS (extended Message Service), har
flertonede ringetoner (så det lyder som musik), kan afspille
lydbeskeder som melodi. Vist nok metalkasse i stedet for plastic.

Til gengæld mister man i 511: Organiser (501/701 har 300 aftaler,
511 har kun 10), data (intet i 511, 9600 bps i 501/701).

Jeg har leget 10 minutter med en kamerats 501'er, hvorfor jeg
fra et brugersynspunkt godt kunne finde på at købe en. Jeg
ved ikke hvor god en modtagese den har.

Fra : Salva

Dato : 09-12-01 23:29

Jeg står og vil vælgemellem 511 og 701. Men betyder det at den ikke kan
kommunikere med Outlook når der ikke er en organiser i?
Hvad med infrarød. Er det ikke en bedre ide end et kabel?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-12-01 08:33

On Sun, 9 Dec 2001 23:28:58 +0100,
> [...]
> kommunikere med Outlook når der ikke er en organiser i?
> Hvad med infrarød. Er det ikke en bedre ide end et kabel?

Efter hvad jeg kan se (har brugsanvisningen downloadet), så
er der ikke en organizer ting i 511. Den mangler altså en del
ting i forhold til forgængeren.

For Organizer kan man i stedet overveje Motorola Timeport 250
med 1000 aftaler + Infrarød.

Infrarød er kun godt hvis du også har det i din PC, og det
har man som regel ikke i en stationær (der er dog undtagelser).

Jeg skal også lige prøve Motorola Timeport 250 i butikken. Den
koster kr. 1495 hos Sonofon med abonement. Er ret dyr i udlandet.
Koster DEM 699 i Tyskaland uden aftale, hvilket er næsten 2800 kr.
Men Den er kendt for en enormt dårlig menu.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-12-01 07:16

> [...]
> Koster DEM 699 i Tyskaland uden aftale, hvilket er næsten 2800 kr.
> Men Den er kendt for en enormt dårlig menu.

Ja, Motorolas menuer bliver man forvirret oven i hovedet af.

Claus

Fra : Anden

Dato : 08-12-01 22:23

Jeg vil foreslå dig en Nokia 6210.
Virkelig god telefon.
Langt levetid i batteriet.
Har alt hvad man skal bruge infrarød, vibrator......
Jeg har selv haft
9110, 3310, 5110, 3210...
Og Ericsson t28, t10, a1018.
Og en alcatel easy.
Alle nævnte telefoner opstiller ikke mine krav af en telefon.
På nær 9110, men den er så klodsede at rende rundt med.
Det værste pis var Alcatel Easy.

Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrna14pmv.v4m.nospam@home.terminal.dk...

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 08-12-01 22:42

DET ER HØRT!!!!

Nokia 6210 er KLART den fedeste af alle de nævnte telefoner!

Man betaler ikke for dumsmarte pop-funktioner, men får en telefon der kan
alt hvad den skal kunne!

VH
Lasse Rønlev

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-12-01 00:05

Lasse Rønlev wrote:

> DET ER HØRT!!!!
>
> Nokia 6210 er KLART den fedeste af alle de nævnte telefoner!
>
> Man betaler ikke for dumsmarte pop-funktioner, men får en telefon der kan
> alt hvad den skal kunne!

Den er stor og tung nok. Kommer med High Speed Data som jeg ikke skal
bruge. Dertil kommer at data kit er extra.

Det bedste bud er umiddelbart Nokia 8310 (jeg er ret glad for Nokia),
men den er alt for dyr. Og Nokia 6510 ser ud til at være perfekt,
men den er nok også for dyr når den kommer.

Jeg har set en Alcatel 501, og den virker ret OK, hvilket er
en af grundene til at jeg genovervejer Alcatel, specielt
Alcatel 511.

Umiddelbart der det på nettet ud til, at Motorola ikke er
verdens bedste kvalitet.

Fra : Mickey

Dato : 09-12-01 00:08

"Lasse Rønlev" <r@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Man betaler ikke for dumsmarte pop-funktioner, men får en telefon der kan
> alt hvad den skal kunne!

..o0(kan det virkelig lade sig gøre med en nokia ?)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-12-01 14:07

On Sun, 9 Dec 2001 00:08:14 +0100,
Mickey <news002@susie.dk> wrote:
> "Lasse Rønlev" <r@pc.dk> skrev i en meddelelse

> .o0(kan det virkelig lade sig gøre med en nokia ?)

Nej - Den mangler diktafonen / Telefonsvarer i telefonen.
Derudover er displayet bedre på flere andre mærker.

Fra : *-* TRADS *-*

Dato : 08-12-01 23:31

Jeg har en Lille Siemens s35i tilsalg...
Pris u/abb i fona = 3295kr
Pris ca 1800kr u/simlås

Lidt data:
Størrelse :
Vægt :
Volume :
Standby :
Taletid : 118 x 46 x 21 mm
105 gram
89 ccm
max 220 timer
max 6 timer

Batteritype : Li-Ion 600 mAh.
Ladetid : 2 timer.
Netværk : Dual Band - EGSM 900 og GSM 1800 MHz.
Display : 101x80 pixel, 7 linier.
Ringetoner : 40 + 1 egen (komponering).
Spil : Reversi, Quattropoli, Wayout og Minesweeper.
WAP : WAP 1.1.
SMS : 20 SMS-billeder.
Antenne : Indbygget.
Telefonbog : 100 + 150 SIM.
Stemmestyring : 20 stemmestyrede opkald.
Organizer : Kalender, Aftaler, Alarm, Dato/Tid, Lommeregner,
Valutaomregner, Stopur, Visitkort.
Andre funktioner : T9, IrDA, Diktafon: 20 sekunder.

--

Mailto:trads@get2net.dk

Henrik Olesen
Randers

ICQ 495957

Fra : Nikolaj Andresen

Dato : 09-12-01 03:23

> Alcatel - OT 501
> Denne burde man have købt til 101 kr. Er for dyr nu.

Du kan da stadig købe den billigt. Tilbuddet er udvidet til d. 31. december.
Se deres hjemmeside:
http://www.mensdutaler.dk/

Nikolaj

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-12-01 14:34

On Sun, 9 Dec 2001 03:23:19 +0100,
Nikolaj Andresen <nikolaj@mjackson.com> wrote:

> Du kan da stadig købe den billigt. Tilbuddet er udvidet til d. 31. december.
> Se deres hjemmeside:
> http://www.mensdutaler.dk/

Jeg havde været derinde, men de havde den gamle udløbsdato hvor
jeg ledte. Nu har jeg fundet den nye pris.

Der står på websiden, at man godt kan portere sit gamle nummer,
og at man så i en periode på 2-4 uger som det tager ringer via
sit gamle mobilselskab.

Jeg ved ikke om det betyder at telefonen så ikke kan SIM lockes ?
Eller om den låses til mit gamle kort.

Men jeg er på vej ned efter en billig telefon. En af mine
kolleger har en, og det virker som et fornuftigt tilbud, selvom
511 nok ville være bedre (bedre ringetoner, EMS tekstbeskeder,
mindre/lettere).

Fra : Finn Møller

Dato : 10-12-01 18:02

Jeg har lige købt en OT511 - en suveren telefon, med masser af smarte og vel
at bemærke brugbare features, display hvor du kan just. kontrast, lysstyrke,
ringetoner der ikke bare er et åndsvagt bib, diktafonen er bare i top, er du
dårlig til at huske nr. si'r du bare hvem den skal ringe til osv,
jeg har haft Nokia 3210,3310,6210,8850, mest tilfreds med OT511 - opfylder
de ting som jeg ligger vægt på. Jeg købte den på mit eksisterende abonnement
hos Sonofon til 1595,00 incl. moms
/Finn

Fra : Salva

Dato : 11-12-01 23:32

tja, det kan sgu godt være man skulle gå efte denne telefon.
Hvordan med at hente logos/ringtoner ned. Er der nok at vælge imellem?
Kan man selv lave sine egen logos??? :)

-salva