gløgg
Fra : Morten Danscher

Dato : 08-12-01 13:49

Hej NG, jeg vil gerne have en god opskrift på en gang gløgg, for der er jo
ikke noget som er så kedeligt som en karton færdigblandet gløgg.

Endvidere vil jeg høre om et godt forslag til vinen, da dette jo heller ikke
er ligemeget.

pft Morten

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 08-12-01 15:20

Morten Danscher wrote:

> [...]
> ikke noget som er så kedeligt som en karton færdigblandet gløgg.
>
> Endvidere vil jeg høre om et godt forslag til vinen, da dette jo heller ikke

Betyder det virkeligt noget hvilken vin der bruges til gløgg.?
Forsvinder smagen ikke i alt det andet.?

Mvh. Jørgen

Fra : Jan Boegh

Dato : 09-12-01 16:30

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-r@aa.sa.dk> wrote in message

> Betyder det virkeligt noget hvilken vin der bruges til gløgg.?

Ja.

> Forsvinder smagen ikke i alt det andet.?
>
> Mvh. Jørgen

Nej

....og så knap så kortfattet:
Jeg har ved skæbnenes ugunst været ude for at bruge en flaske hæderlig vin
til glögg, da der efter en munter fredag var en flaske tilbage, der var
trukket op. Og da det så flaskede sig således at min skønne viv havde
inviteret familien på glögg, ver det jo ret oplagt at bruge den allerede
optrukne flaske. Og det var suverænt den bedste glögg vi endnu har kunnet
præstere - normalt ville jeg aldrig bruge andet end billigt plunk til
formålet.

mvh
Jan