Ophavsret til Signes "fiduskunst"
Fra : pjm

Dato : 08-12-01 12:42

Bertel Lund Hansen på sin hjemmeside om sin yngste datter:
Signe har lavet nogle blyantstegninger. Der er ophavsret på alle billederne,
og de må ikke kopieres, ligesom der heller ikke må linkes til enkelte af dem
uden hendes udtrykkelige tilladelse.
---
Hvem i alverden kunne dog finde på at kopiere disse skrækkelige billeder?

Da Alex Steen (fra det skrækkelige ekstrablad) og jeg i sin tid lavede
udstillingen Kunst eller fidus på Sophienholm (stadig den mest besøgte
udstilling på stedet) var der meget lort med. Men der var ingen, der
tangerede Bertel Lund Hansens datters amatørbilleder.

De har ikke en dyt med kunst at gøre.

Det er pinligt, når man fremhæver noget, der ikke er værd at fremhæve.
Bertel Lund Hansen gør sin datter en bjørnetjeneste.

Har man interesse i at se, hvordan kunst ser ud, kan man fx klikke ind på
www.kunstnyt.dk

Og til Bertel Lund Hansen: Dine tekstlinjer på hjemmesiden er alt for brede.
De er ganske enkelt ulæselige.

Med venlig ment hilsen
pjm
- en flink fyr
www.kafka.dk/ekstrabladet

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-12-01 13:59

pjm wrote:

>De har ikke en dyt med kunst at gøre.

Og hvilken relevans har det i dk.videnskab.jura?

--
Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

http://chran.dyndns.dk - Nu med statistik!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-12-01 14:08

"pjm" <pjm@mail.dk> skrev :

>De har ikke en dyt med kunst at gøre.

Og dit ordskvalder har ikke noget med jura at gøre - hvorfor skriver
du ikke blot en klagesang til Bertel selv ?

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-12-01 14:42

On Sat, 8 Dec 2001 12:42:14 +0100, "pjm" <pjm@mail.dk> wrote:

>Hvem i alverden kunne dog finde på at kopiere disse skrækkelige billeder?
[..]
>De har ikke en dyt med kunst at gøre.

Men så er det jo heldigt at ophavsret og værkshøjde ikke er en
"kvalitetsmæssig vurdering", så billederne stadigvæk er omfattet af
ophavsretten.

Hvis du ønsker at blive klogere, så kig evt. på
http://www.ophavsret.dk/ eller søg lidt i Retsinfo.

Hvis du til gengæld bare ønsker at bræge, så har du ikke alene formået
at vise udtryk for uvidenhed, både hvad angår diverse lovgivning og
brug af nyhedsgrupper.

(fut dk.snak.mudderkastning)

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-12-01 14:55

Preben Juul Madsen - et eksempel på, hvad hård pottetræning kan medføre.

PLONK

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-12-01 19:00

pjm skrev et indlæg, der ikke er værd at citere noget fra.

Gudfader, hvor er du sølle!

*PLONK*

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 08-12-01 20:13

pjm skriver:

> [...]
> ---
> Hvem i alverden kunne dog finde på at kopiere disse skrækkelige billeder?

Jamen Bertel elsker og for guder sin datter, og kærlighed gør blind.
Det er helt naturligt.

Fra : Jesper M. Larsen

Dato : 10-12-01 08:25

"pjm" <pjm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er pinligt, når man fremhæver noget, der ikke er værd at fremhæve.
> Bertel Lund Hansen gør sin datter en bjørnetjeneste.

Og det kommer fra manden bag kafka.dk... Jeg ville da tusind gange hellere
se BLH's datters tegninger end dine artikler. ;-(

Hilsen

Jesper M. Larsen - jesper-m@larsen.dk

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 10-12-01 23:47

> Signe har lavet nogle blyantstegninger.

Ja...? Må hun ikke det?

> Der er ophavsret på alle billederne,

Selvfølgelig...

> og de må ikke kopieres, ligesom der heller ikke må linkes til enkelte af
dem
> uden hendes udtrykkelige tilladelse.

Har du umiddelbart et problem med det? Jeg synes at Signes billeder er
enormt flotte - og var det min datter - ja - så ville jeg da også være
enormt stolt.

Signe... har fremtiden foran sig - måske bliver hun den nye VanGogh...

Hvem ved...

Keep up the good work, Signe.

// Søren

Fra : Padre

Dato : 11-12-01 23:58

> Bertel Lund Hansen på sin hjemmeside om sin yngste datter:
osv. osv. osv.

Og vi har nu juryens afgørelse ........

FOR en absolut toppræstation i triathlon bestående af 800 meters
usammenhængende internetvrøvl, 2,5 km. off-topic nonsens og sidst men ikke
mindst, 30 meter uprovokerede fornærmelser .......

Et flot PLONK til pjm

Padre