SMS fra udlandet
Fra : Larz

Dato : 08-12-01 11:19

Hvis jeg får en sms fra udlandet er det så mig, der skal betale for den?

med venlig hilsen,
Larz

Fra : D9N

Dato : 08-12-01 13:29

Hejsa Larz
nej det er det ikke, det er afsender....
men er du i udlandet og modtager en der , så skal du betale for at modtage
den...

vh

--
vh
D9N

[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony

Fra : "René Nielsen"

Dato : 08-12-01 14:08

I artikel <9ut13g$24i3$1@news.cybercity.dk>, skrev "D9N" <trans@it.dk>:
> nej det er det ikke, det er afsender.... men er du i udlandet og
> modtager en der , så skal du betale for at modtage den...
Nej vel.. (det skal man ikke)

René

--
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-12-01 15:54

D9N skrev:

>nej det er det ikke, det er afsender....

Korrekt.

>men er du i udlandet og modtager en der , så skal du betale for at modtage
>den...

Forkert.

Man betaler samme pris for en SMS om man sender den til Danmark eller
udlandet, så længe man befinder sig i Danmark.

Man betaler en anden pris (den pris der nu er aftale med ens danske
operatør) når man er i udlandet, og her er det også lige gyldigt
hvilket land der sendes til.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : D9N

Dato : 08-12-01 17:26

Lasse du skal lige chekke dit bagland før du udtaler dig!!
hvis jeg tager til tyrkiet, og der er en fra danmark der sender en sms til
mig, så skal jeg betale differencen fra danmark til tyrkiet... det er ikke
noget jeg tror .,... men kan se på regningen!

Fra : Mickey

Dato : 08-12-01 20:13

"D9N" <trans@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig, så skal jeg betale differencen fra danmark til tyrkiet... det er ikke
> noget jeg tror .,... men kan se på regningen!

du tager fejl - det du skal betale er den pris det tyrkiske teleselskab
tager for indgående SMS'er - det er *normalt* i rigtig mange lande!

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-12-01 00:17

Hej

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

> det er *normalt* i rigtig mange lande!

Rettelse: det er *normalt* i ganske få lande!

--
M.v.h. Ole®

Fra : Mickey

Dato : 09-12-01 01:59

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Rettelse: det er *normalt* i ganske få lande!

det kommer vist an på hvor i verden man er - jeg syns nu der var ganske
mange på listen over mellemøstlandene... - men det lyder alligevel som om
jeg husker forkert :/

- men, bliv glade, visse net i England er det gratis at sende fra, ligesom
det er gratis på en del net i USA ;)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-12-01 14:40

D9N skrev:

>Lasse du skal lige chekke dit bagland før du udtaler dig!!

Det mener jeg nu engang også jeg har gjort.

>hvis jeg tager til tyrkiet, og der er en fra danmark der sender en sms til
>mig, så skal jeg betale differencen fra danmark til tyrkiet... det er ikke
>noget jeg tror .,... men kan se på regningen!

Differencen? Hvilken difference?
Du betaler sikkert for at _modtage_ SMSen, som alle andre kunder hos
det pågældende telefonselskab i Tyrkiet.

PS! Kan jeg få dig til at kigge på hvordan man citerer korrekt? Se min
signatur. Det er desuden velset af man bruger sit rigtige navn på
usenet, så er der større chance for at blive taget seriøst.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Læs om citatteknik: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Hvilken gruppe du skal vælge? Se http://www.usenet.dk/grupper.pl

Fra : D9N

Dato : 09-12-01 17:37

Lasse
Personen som har betalt for at modtage sms i Tyrkiet, har Orange i danmark
som udbyder, og en anden har Sonofon...

hvad mener du med at citere korrekt ??

jeg bruger mit nick som jeg også gør alle andre steder på nettet, se på
Jubii, Dating, netdate, netdating, Chatline, eller på min hjemmeside
www.d9n.dk det er brugt i 2 år, så det bliver jeg ved med.

--
vh
D9N

[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 09-12-01 17:46

"D9N" <trans@it.dk> wrote in message news:9v0402$5hp$1@news.cybercity.dk...
> hvad mener du med at citere korrekt ??

Kort sagt: Klip det væk som du ikke svarer på, og skriv under det du svarer.
Det gør indlæggene nemmere at overskue. Se linket fra Lasse H.'s signatur
for en uddybning: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jimmy Nielsen

Fra : D9N

Dato : 09-12-01 18:29

> [...]
svarer.
> Det gør indlæggene nemmere at overskue. Se linket fra Lasse H.'s signatur

Altså sådan her ??
jamen hvis nu alle gjore det, og alle svarede det rigtige sted så var det jo
perfekt alle steder!

nu mener jeg ikke at det er mere overskueligt, da jeg læser dem i tråd, så
får jeg svarene øverst, på de næste indlæg, så behøver jeg ikke spilde tid
på at læse overflødig tekst.

og i øvrigt er dette nok ikke rette forum at diskutere det i.

--
vh
D9N

[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony

Fra : Mickey

Dato : 09-12-01 19:40

"D9N" <trans@it.dk> skrev i en meddelelse

> Personen som har betalt for at modtage sms i Tyrkiet, har Orange i
danmark
> som udbyder, og en anden har Sonofon...

og det hele afhænger af prisstrukturen hos den pågældene udbyder (i tyrkiet)
OG aftalen de har med den danske operatør!

Fra : John K

Dato : 09-12-01 20:24

> hvad mener du med at citere korrekt ??

At man skriver sit svar neden under det man svarer på - tryk på det link
Lasse har givet dig - der står det hele forklaret.

Mvh

John K

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-12-01 21:14

D9N skrev:

>Personen som har betalt for at modtage sms i Tyrkiet, har Orange i danmark
>som udbyder, og en anden har Sonofon...

Det kommer an på den tyrkiske udbyder der roames til.-

>hvad mener du med at citere korrekt ??

At skrive under hvad du svarer på, som jeg har gjort her - og klip det
væk du ikke svarer på.

>jeg bruger mit nick som jeg også gør alle andre steder på nettet, se på
>Jubii, Dating, netdate, netdating, Chatline, eller på min hjemmeside
>www.d9n.dk det er brugt i 2 år, så det bliver jeg ved med.

Det er selvfølgelig op til dig selv, men du har større chance for at
blive taget seriøst på usenet hvis du bruger dit rigtige navn.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : GJ

Dato : 09-12-01 16:52

On Sat, 8 Dec 2001 17:25:54 +0100, "D9N" <trans@it.dk> wrote:

> [...]
>mig, så skal jeg betale differencen fra danmark til tyrkiet... det er ikke
>noget jeg tror .,... men kan se på regningen!

jeg betalte i hvert fald ikke for at modtage sms da jeg var i
Spanien.... jeg betalte vildt for at sende men det er jo logisk...

Gitte

Fra : Kim Bjoern

Dato : 09-12-01 18:18

> [...]
> mig, så skal jeg betale differencen fra danmark til tyrkiet... det er ikke
> noget jeg tror .,... men kan se på regningen!

Nej!

Telsim og Türkcell er navnet på de to GSM 900 udbydere, der p.t. er i
Tyrkiet.

De tager p.t. hhv kr 2,19 og kr 2,32 for afsendelse af SMS,

Modtagelse er gratis hos begge udbydere, både for egne kunder og roaming
kunder.

Sådan har det altid været i Tyrkiet

Men for halvandet år siden, kostede SMS fra Tyrkiet kun hhv 71 øre og 79
øre, så de har undergået en kraftig prisstigning, må man sige.

De to udbydere har kundeservice på numrene +902124487575 og +90 2123130000
og du er velkommen til at ringe og forhøre dig, om jeg ikke har ret.

Mvh Kim

Fra : John K

Dato : 08-12-01 17:44

> nej det er det ikke, det er afsender....
> men er du i udlandet og modtager en der , så skal du betale for at modtage
> den...

Siden hvornår?
De gange jeg har været i henholdsvis Tyskland, Tjekkiet og Rusland har jeg
ikke betalt noget for at modtage en SMS.

Mvh

John K

Fra : Michael Jensen

Dato : 08-12-01 19:18

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Siden hvornår?
> De gange jeg har været i henholdsvis Tyskland, Tjekkiet og Rusland har jeg
> ikke betalt noget for at modtage en SMS.

Hej John,

Sådan er det heller ikke alle steder, men nogle meget få steder i verden
skal man når man roamer på en fremmed operatørsnet betale for at modtage SMS
beskeder.

Mvh.

Michael Jensen

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 08-12-01 19:33

"Michael Jensen" <michael-j@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sådan er det heller ikke alle steder, men nogle meget få steder i verden
> skal man når man roamer på en fremmed operatørsnet betale for at modtage

Det må et eller andet sted give din udbyder et juridisk problem, eftersom,
du ikke har en chance for at afvise dem, det har du dog med en samtale. Bare
jeg tænder telefonen og ringer hjem, kan jeg jo risikerer at få sms'er.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Mickey

Dato : 08-12-01 20:14

> [...]
Bare
> jeg tænder telefonen og ringer hjem, kan jeg jo risikerer at få sms'er.

jeg vil mene det kan klares så kort som "dit problem" - hvis du ikke vil
betale for den service du får må du undvære...

- så hårdt er det altså, du roamer på et net der har andre prisstrukturer
end dit net herhjemme, så må du betale for det ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 09-12-01 19:08

> Hejsa Larz
> nej det er det ikke, det er afsender....
> men er du i udlandet og modtager en der , så skal du betale for at modtage
> den...

Mig bekendt er prisen fra Danmark til udlandet alm. SMS-takst.
Beskeder fra udlandet til Danmark variere meget fra land til land, men det
er kun afsender der skal betale !
Jeg tror ikke på at man skal betale noget for at modtage beskeder, da det
ikke er frivilligt om man vil modtage beskederne eller ej !
Jeg har hverken fra Tyrkiet, Østrig, Italien, Tyskland, Norge, eller Tjekiet
betalt for at modtage beskeder, men jeg fik fandme lov at betale
gode minutpriser for at ringe fra sidstnævnte..

> vh
>
> --
> vh
> D9N

/Thomas

Fra : Mickey

Dato : 09-12-01 19:41

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt er prisen fra Danmark til udlandet alm. SMS-takst.

korrekt

> [...]
> Jeg tror ikke på at man skal betale noget for at modtage beskeder, da det
> ikke er frivilligt om man vil modtage beskederne eller ej !

prøv at ringe til din operatør og spørg - der er lande hvor det koster at
modtage!

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-12-01 00:02

Hej

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>prøv at ringe til din operatør og spørg - der er lande hvor det koster at
>modtage!

På Sonofon's hjemmeside (www.sonofon.dk) var der tidligere en
prisoversigt over alle deres roaming partnere (som iøvrigt netop har
passeret 100) hvor man kunne se alle relevante priser på at ringe
til/fra pågældende land, incl. priser på afsendelse/modtagelse af SMS.

Jeg har ikke kigger dér længe, men måske siden stadig findes, så var der
da en mulighed for at få afklaret spørgsmålet.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 10-12-01 15:29

Ole Rasmussen <dont_reply@nospam.dk> writes:

>Jeg har ikke kigger dér længe, men måske siden stadig findes, så var der
>da en mulighed for at få afklaret spørgsmålet.

Det kan stadig slås op hos Sonofon. Det direkte link er:

http://www.sonofon.dk/service_og_produkter/mobil/mobil_i_udlandet/takster_og_services.asp

Jeg har slået samtlige lande op og der er kun to tilfælde, hvor
der er angivet, at det koster noget at modtage en SMS:

I Grønland koster det angiveligt 0.83.
(Hos TDC er det gratis iflg. deres tilsvarende side).

Hos en enkelt af de 13 operatører i Indien koster det 1.91
(Der er ingen angivelse hos TDC).

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Mickey

Dato : 10-12-01 15:31

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Hos TDC er det gratis iflg. deres tilsvarende side).
>
> Hos en enkelt af de 13 operatører i Indien koster det 1.91

stenet - jeg mener der er flere ovre østpå, i hvert fald i Orange's aftaler

Fra : Larz

Dato : 08-12-01 20:30

Tak for svarene. Det var nemlig fordi man kunne melde sig til en
nyhedstjeneste (engelsk) til sin mobiltelefon og så ville jeg lige høre om
det ville koste mig noget... Endnu engang, tak for hjælpen...

med venlig hilsen,
Larz