Hvilket brød er bedst?
Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 08-12-01 00:10

Jeg vil gerne vide hvilket slags brød der er bedst at spise? Man får jo at
vide at man skal spise grovboller men jeg kan ikke finde nogen der hedder
dette i supermarkederne (løvbjerg) og de jeg selv ahr prøvet at bage bliver
hårde som sten! Så hvilke boller er egentligt bedst at spise? (helst
billige)

MVH Lisbeth

Fra : LazyA

Dato : 08-12-01 14:35

"Daniel Blankensteiner" <db@traceroute.dk>

>Jeg vil gerne vide hvilket slags brød der er bedst at spise?

Hvad med almindeligt rugbrød?
"Skovmandsbrød" (hedder det ikke det?) indeholder 170 kcal og 1 gram fedt
pr. 100 gram. Så kan man endda blive mæt og tabe sig samtidig

mvh

Anders

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 09-12-01 21:28

"Daniel Blankensteiner" <db@traceroute.dk> wrote in message

> Jeg vil gerne vide hvilket slags brød der er bedst at spise?

Jeg synes Levebrød smager knaldhamrende/meget godt. Og så er der heller ikke
særlig meget energi i det. Jeg kan ikke lige huske hvem der laver det

Mvh Mark Andreas Christensen

Fra : Martin

Dato : 09-12-01 22:19

nu spiser jeg selv utrolig meget "hvidt" brød, såsom franskbrød osv... er
det direkte usundt ?

Fra : Stroyer

Dato : 09-12-01 23:12

Hej Martin

Nej det er ikke usundet som sådan, men i hvidt brød er det tomt energi du
får. Det vil sige at det bare er overflødige kalorier du får, i stedet for
at spidse noget groft brød hvor der er noget energi i du kan bruge i
dagligdag :0)
Et godt tip, som virkelig smager godt er et godt hjemme bagt rugbrød far
bageren og det rister du så på brød risteren, det et lige som slik..
Hilsen en er har 10 kg der skal væk...Stine

Martin <freaksy@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c13d6c4$0$10812$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Stig

Dato : 18-12-01 13:33

.....og så er der dem der siger, at skiveskåret brød (og det hjemmebagte fra
bageren!) indeholder mere fedt end opgivet - fordi knivene i maskinerne
smøres ind i fedt for at brødet kan slippe! (?)

hilsen Stig