Kryptering af harddisk
Fra : izeqb

Dato : 07-12-01 20:38

Lad os sige....:
....at jeg har nogle krypterede filer liggende på min harddisk, og
politiet konsfiskerer min computer.

De vil nu have at password, der skal til for at se filerne, af mig,
men jeg har desværre "glemt" det.

Kan jeg så blive straffet, eller få bøde ell. lign?

MVH.
Izeqb

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-12-01 22:03

Scripsit izeqb <izeqb@secret.dk>

> De vil nu have at password, der skal til for at se filerne, af mig,
> men jeg har desværre "glemt" det.

> Kan jeg så blive straffet,

Nej.

--
Henning Makholm "I stedet for at finde på en bedre plan havde de alle
sammen den frækhed at spørge mig, hvad *jeg* ville foreslå."

Fra : Dennis T.

Dato : 07-12-01 22:14

Henning Makholm wrote:

> Scripsit izeqb <izeqb@secret.dk>

> Nej.

dvs. at der intet er at gøre? (for politiet, ordensmagten mv..)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-12-01 00:16

Dennis T. skrev:

>dvs. at der intet er at gøre? (for politiet, ordensmagten mv..)

De kan bruge eventyrlig lang tid om at finde kodeordet, og i den
tid må du undvære computeren.

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min

Fra : Mickey

Dato : 08-12-01 01:39

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> De kan bruge eventyrlig lang tid om at finde kodeordet, og i den
> tid må du undvære computeren.

ja bare se tvind sagen..

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-12-01 16:31

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

> De kan bruge eventyrlig lang tid om at finde kodeordet, og i den
> tid må du undvære computeren.

Et almindeligt forvaltningsretligt princip er, at et indgreb skal være
så lille som muligt, hvis der overhovedet skal være et indgreb. Ud fra
det mener jeg godt, at man kan argumentere for, at politiet bør lave en
bit for bit kopi af harddisken og levere computeren tilbage hurtigst
muligt derefter.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-12-01 17:34

Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
>det mener jeg godt, at man kan argumentere for, at politiet bør lave en
>bit for bit kopi af harddisken og levere computeren tilbage hurtigst

Men hvis nu L. Ejemorder har et kartotek over hans "jobs" på harddisken,
er det jo lidt uheldigt at han får kartoteket tilbage.

Eller for at være lidt mere generel: Det kan hindre efterforskningen at
den mistænkte får computeren tilbage.

--
Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

http://chran.dyndns.dk - Nu med statistik!

Fra : KGB

Dato : 09-12-01 23:09

> Men hvis nu L. Ejemorder

*GG* Cool navn, den må jeg huske

>har et kartotek over hans "jobs" på harddisken,
> er det jo lidt uheldigt at han får kartoteket tilbage.
> Eller for at være lidt mere generel: Det kan hindre efterforskningen at
> den mistænkte får computeren tilbage.

Men hvordan dog det ??

KGB

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-12-01 12:42

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote:

> [...]
>det mener jeg godt, at man kan argumentere for, at politiet bør lave en
>bit for bit kopi af harddisken og levere computeren tilbage hurtigst

Så længe politiet tror, det er nødvendigt at beslaglægge folks skærme
for at sikre beviser, har overholdelsen af dette princip vist lange
udsigter.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : KGB

Dato : 09-12-01 23:10

> Så længe politiet tror, det er nødvendigt at beslaglægge folks skærme
> for at sikre beviser, har overholdelsen af dette princip vist lange
> udsigter.

?? HUH ???

Jeg er vidst ikke helt med mere ...

KGB

Fra : Allan Olesen

Dato : 10-12-01 00:39

"KGB" <KGB@NSA.PET> wrote:

>Jeg er vidst ikke helt med mere ...

Det her handler om politiets pligt til at mindske borgernes gener i
fobindelse med indsamling af beviser, ikke?

I dagens Danmark løber politiet rundt og beslaglægger computerskærme,
når de efterforsker IT-kriminalitet. Eftersom en computerskærm ikke
rigtigt kan indeholde beviser for den slags[1], er vi uhyrligt langt
fra en situtation, hvor politiet forsøger at minimere generne ved
deres bevisindsamling.

[1]: Vi ser lige bort fra muligheden af, at et billede af noget
kriminelt har brændt sig fast på skærmen.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : KGB

Dato : 10-12-01 00:39

> [...]
> rigtigt kan indeholde beviser for den slags[1], er vi uhyrligt langt
> fra en situtation, hvor politiet forsøger at minimere generne ved

Ja, det kan du have helt ret i !!

> [1]: Vi ser lige bort fra muligheden af, at et billede af noget
> kriminelt har brændt sig fast på skærmen.

*LOL*
--- *ROFLOL* --- oki, hvis de kommer med sådanne forklaringer sååå spilder
man jo godt nok sine skattepenge!

> Allan Olesen, Lunderskov.

KGB