Capalert og South Park
Fra : Keld Petersen

Dato : 28-11-00 12:09

Hvis du fandt South Park filmen sjov, vil du GARANTERET more dig over dette
link:
http://www.capalert.com/capreports/southpark.htm

Fra : Don G.

Dato : 28-11-00 16:48

Keld Petersen <mailto: kingkeld@person.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1nMU5.57$Ow2.1818@news.get2net.dk...
> Hvis du fandt South Park filmen sjov, vil du GARANTERET more dig over
dette
> link: http://www.capalert.com/capreports/southpark.htm

*ROFLMAO*

....og de synes at filmen er langt ude...

Mvh. Don G.

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 02:52

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-11-00 02:52

On 28 Nov 2000 21:46:54 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Bevares, hvis man finder det morsomt (det gør jeg i begrænset
>omfang. SP:TM var for langtrukken en joke, imho.) så er den sjov. Det
>gør ikke cap-analysen mindre korrekt.

Det, jeg finder problemet, er anklagen af kontroversielle emner. Og så
er jeg tillige overrasket over behandlingen af Big Daddy. Det virker
også som om, en del pointer flyver over hovedet (fx blev Rufus kaldt
for en engel i analysen af Dogma).

>De hakker
>ikke en film i småstykker, fordi den indeholder elementer, de ikke
>bryder sig om.

Jeg vil give dig ret i en del tilfælde, men det forekommer mig
stadigvæk, at der er flere tilfælde, hvor det ligesom er pointen, der
"anklages", og som der ligesom ikke kan skrues ned for.

Jeg er i øvrigt med på hvad, de mener angående four-letter-vocabulary,
men three-letter? Hvad skulle dette dække over? Min fantasi er vist
ikke hvad den har været.

Det, jeg dog tillader at more mig mest over, er deres "Findings",
fordi det er skrevet som om, der er en fortrykt kategori i alle
tilfælde. A la "Vi har et tilfælde af 'repeated public urination on a
city building door and wall by an adult and a child' her!"

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Keld Petersen

Dato : 29-11-00 08:45

Jammen jeg synes da det er fint at man kan læse om filmen ud fra et
religiøst synspunkt...
Jeg synes bare også, at det er overdrevet hysterisk og at det - især i South
Parks tilfælde - bekræfter alle (fordomsfulde) forestillinger jeg måtte have
omkring hysterisk religiøse mennesker... men sådan er vi jo så
forskellige...

Luke

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-11-00 12:11

> [...]

> Parks tilfælde - bekræfter alle (fordomsfulde) forestillinger jeg måtte have
> omkring hysterisk religiøse mennesker... men sådan er vi jo så

Hvad hysterisk er der i at advare andre om, at South Park: The Movie
er fyldt særdeles godt op med elementer af tvivlsom moralsk
karakter. Du kan da ikke bare antage, at alle automatisk ved, at det
er tilfældet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Keld Petersen

Dato : 29-11-00 13:02

Der er ikke noget hysterisk i at advare, men der er noget hysterisk i at
være religiøs på det niveau Capalert tilsyneladende befinder sig på... IGEN
vil jeg gerne gøre opmærksom på at det er MIN mening... du har naturligvis
til enhver tid ret til at have din mening også...

Skal vi la' den ligge der?