Hvorfor døde Jesus ?
Fra : Live4Him

Dato : 07-12-01 15:29

Hvorfor døde Jesus ? Hvis han var almægtig kunne Han jo bare træde ned af
korset og udrydde sine fjender ?

Ja, det er rigtigt at Jesus er almægtig, men Han døde fordi Han skulle dø.

Problemet :
1. Mennesket er en synder af natur.
2. Gud kan ikke være sammen med syndere og bliver nødt til at straffe
synden.
3. Men Gud elsker mennesket og ønsker fællesskab med os.

Så hvordan løses det ?

Jo, Gud sendte sin søn for at tage vores straf. Som i en retssal - den
anklagede (os) bliver dømt skyldig, men der kommer en anden og tager vores
straf, så vi kan gå ud af retssalen som en fri mand.

Så hvad må jeg gøre ?

Jo, Jesus siger at ved tro på Ham (jesus) så bliver vi retfærdiggjort og vor
synd er sonet ved Hans (Jesus) offer. At tro på Jesus er at tage imod Ham,
bekende Ham som sin Herre, og regne sin synd for sonet pga. Hans død på
korset.

Herrens dør er åben.

Vil du blive frelst ? Vil du have din synd sonet ? Så kom til Herren i dag,
ved bøn. Hans dør er altid åben. snak til Ham og giv dit liv til Ham, så
frelser Han dig sjæl.

"Jeg er døren. Den, der går ind gennem mig, skal blive frelst; han skal gå
ind og gå ud og finde græsgange." Joh 10,9.

"Brødre, ved Jesu blod har vi altså frimodighed til at gå ind i helligdommen
ad den nye, levende vej, som han har åbnet for os gennem forhænget, det vil
sige ved sit jordiske legeme, Heb 10,19-20.

jørgen.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 07-12-01 19:48

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> sige ved sit jordiske legeme, Heb 10,19-20.

Amen
Mere enkelt og rigtigt kan det ikke siges. Ikke nok med at vi bliver
tilgivet, renset og frelst. I Galaterbrevet 4, 1-7 står der bl.a. "Så er du
da ikke længere træl, men barn. Og er du barn, har Gud også gjort dig til
arving".

mvh
Ernst

Fra : Erik Larsen

Dato : 08-12-01 06:34

> [...]

vil
> sige ved sit jordiske legeme, Heb 10,19-20.

Heb v 21-23 Når vi i dåben har oprettet en god samvittighedspagt med Gud
ved Jesus Kristus opstandelse, 1 Pet 3 21.

Jeg mener, det er værd at tilføje, at vi skal renses før vi kan gå ind!!

Erik L

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-12-01 13:04

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> Jeg mener, det er værd at tilføje, at vi skal renses før vi kan gå ind!!

Hvad Søren, Erik, er du skabskatolik?
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."