Ændrede vilkår for Postens Erhverspakker
Fra : Christopher Højsbo

Dato : 07-12-01 15:16

Jeg har en aftale med Post Danmark vedrørende Postens Erhvervspakker. Mit
firma sender ikke det store antal pakker, cirka 20 stykker pr. måned.
Pakkerne bliver typisk sendt som efterkravspakker.
I den aftale jeg har underskrevet er det anført at aftalen gælder fra 7.
september 2001 og til 31. december 2002.
Imidlertid har Post Danmark ændret deres prisstruktur pr. 1/1-2002, således
at det dels bliver dyrere at sende pakker, og at det nu skal koste, et firma
som mit, cirka kr. 2.500,- ekskl. moms pr. år i gebyr for at opretholde
denne aftale.
Hos Post Danmark siger man at jeg pr. 1/1-2002 skal til at betale gebyret
for at opretholde min aftale, selvom min aftale er gyldig indtil 31/12-2002.

Mit fremtidige alternativ er at skulle til at stå i kø, og betale direkte
ved kassen. Det vil sige at Post Danmark nærmest pr. definition går ud fra
at jeg ønsker at ophæve min kontrakt, således at de slipper for at opfylde
deres hidtidige forpligtelser.

Hvad er Jeres holdninger til ovenstående ? - Jeg føler ihvertfald at jeg
bliver trynet groft.

Hilsner

Christopher Højsbo

Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 07-12-01 15:41

> at det dels bliver dyrere at sende pakker, og at det nu skal koste, et firma
> som mit, cirka kr. 2.500,- ekskl. moms pr. år i gebyr for at opretholde
> denne aftale.

Det er mange penge blot for at få lov til at handle hos dem!

> Hvad er Jeres holdninger til ovenstående ? - Jeg føler ihvertfald at jeg
> bliver trynet groft.

Det er en mærkelig holdning de tidligere monopoler viser. Jeg går ud fra at du
selv laver dine egne labels. Men selv hvis du ikke gør, er det da en stor
lettelse for deres egen administration at have kunderne til at udføre arbejdet.

Problemet er vel, at Post DK vel stadig er et defacto monopol. Desværre

--
Kaare Rasmussen --Linux, spil,-- Tlf: 3816 2582
Kaki Data tshirts, merchandize Fax: 3816 2501

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 07-12-01 23:29

"Kaare Rasmussen" <kar@webline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> --
> Kaare Rasmussen --Linux, spil,-- Tlf: 3816 2582
> Kaki Data tshirts, merchandize Fax: 3816 2501

Mig bekendt har vi da andre til at besørge pakker, så er der ikke
tilstrækkelig konkurrence?

Mhv. JørgenE

Fra : Peter G C

Dato : 08-12-01 16:58

"Christopher Højsbo" <christopher@nybro.dk> wrote in message

[klip]

> Hvad er Jeres holdninger til ovenstående ? - Jeg føler ihvertfald at jeg
> bliver trynet groft.

Kig i betingelserne for aftalen og se, om der er en ret til at ændre
aftalen. Hvis intet er anført i aftalen, kan den ikke ændres.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=182594 - når det går galt....

Fra : Lars Strøm Valsted

Dato : 09-12-01 10:32

Selvfølgelig skal du ikke betale før din nuværende aftale udløber.

Du har en aftale, som du skal holde Post Danmark fast på. Med mindre denne
aftale specificerer at Post Danmark kan ændre betingelserne under
aftaleperioden, så skal du bare holde dem fast på de betingelser du pt. har
med dem.

De har ingen ret til ensidigt at ændre jeres aftalebetingelser.

Og, hvis de ikke vil lytte, så er der da gudskelov adskillige andre
pakketransportører heri landet.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 09-12-01 18:13

> [...]
> firma sender ikke det store antal pakker, cirka 20 stykker pr. måned.
> Pakkerne bliver typisk sendt som efterkravspakker.

Der findes jo både PakkeTrans, Apost og sikkert andre, hvorfor ikke bruge
dem istedet?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 09-12-01 18:56

Problemet som jeg ser det er, at ingen andre firmaer tilbyder den samme
fleksibilitet som Post Danmark, hvad angår udlevering til privatkunder,
håndteringen af efterkravet osv.

/c

Fra : fgj

Dato : 10-12-01 00:30

Mon ikke der et sted i din aftale er en pasus a la "der tages forbehold for
force majeure, strejker, lockout, afgiftsændringer, ændringer i oliepriser,
regeringsindgreb ect" så de alligevel har en sikkerhedsventil for at kunne
hæve fragten
Desuden kunne det være forhøjelsen kommer, fordi din nuværende pris er
baseret på en hvis årlig mængde, som ikke er opfyldt.

I modsat fald ville jeg skriftlig bede dem argumentere for forhøjelsen og
ved et utilfredsstillende svar finde en alternativ transportør.

På den anden side svarer forhøjelsen til ca. 10 kroner pr. pakke. Mod dette
får du nogle fordele, som de andre leverandører på markedet ikke tilbyder.
Hvis det fortrinsvis er private du handler med, er den bedste
forsendelsesform postvæsenet.
Mange glemmer, at PostDanmark og især DSB Gods i mange år har kørt til langt
under de reelle produktionsomkostninger. En rapport fra Rigsrevisionen om
DSB Gods godtgjorde, at der på 4 år var tabt 4.6 milliarder (skatte)kroner.

Mange transportkøbere vil i den kommende periode opleve endog storre
prisforhøjelser på transport indenfor landets grænser.

Hilsen
Flemming

Christopher Højsbo <christopher@nybro.dk> skrev i en

Fra : Brian Jensen

Dato : 10-12-01 16:40

> Desuden kunne det være forhøjelsen kommer, fordi din nuværende pris er
> baseret på en hvis årlig mængde, som ikke er opfyldt.

I min aftale står der et gebyr jeg skal betale hvis ikke jeg når at sende
den aftalte mængde inden for den aftalte perionde.. ( Men ikke 2500.- ekskl.
moms)

> [...]
>
> Mange transportkøbere vil i den kommende periode opleve endog storre
> prisforhøjelser på transport indenfor landets grænser.

Så kan de bare ta den pris for deres varer, som de mener det koster og
håndtere den.....Det blir jeg nød til at gøre....
Jeg har idag opsagt min aftale med Post Danmark da jeg ikke vil betale for
at få lov til at være kunde, men jeg vil gerne betale for deres varer og
ydelser ( Som jeg i øverigt er godt tilfreds med, ) men at gi så mange penge
få at de kan sende mig en faktura,,,,???? Nej..

Gjorde jeg det ved mine kunder kunne jeg godt lukke mit firma i
morgen..............

Brian jensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 10-12-01 14:41

"Christopher Højsbo" wrote:

> Problemet som jeg ser det er, at ingen andre firmaer tilbyder den samme
> fleksibilitet som Post Danmark, hvad angår udlevering til privatkunder,
> håndteringen af efterkravet osv.

Det er jo også værd at betale for. Desuden er det (som regel) nemt at
indlevere pakker på nærmeste posthus, så man ikke skal betale for afhentning.
Jeg plejer at bruge forudbetalte pakkelabels (man køber labels til h.h.v 1
kg, 5 kg o.s.v.) - så kan man indlevere pakker lige så nemt som hvis man bruger
konto-ordning (men der er ingen gebyrer). Man får naturligvis ingen kredit
(tværtimod) og man skal en gang i mellem stå i kø, men man behøver jo ikke købe
sine labels d. 1 i måneden lige før lukketid...

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.