De bedste film 2001 (Indledende bemærkning~
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-12-01 12:42

Hej dk.kultur.film.

Sidste år ved denne tid gennemførte vi en afstemning om, hvilke
film der havde været de bedste i 2000, samt om en række andre
kategorier. En sådan synes jeg selvfølgelig også, vi skal have i år,
for vi kan jo ikke lade filmakademierne sådan bare beslutte det
hele. Vi ved jo bedre end dem, ikke sandt?

Eftersom vi følger kalenderåret, og der stadig mangler i hvert fald
én film (måske flere?) med prisvinderpotentiale, så synes jeg, at
vi udskyder afstemningen bare en lille smule. Samtidig synes jeg
ikke, det skal foregå på helt samme måde som "the first annual".
Dengang kunne alle foreslå nomineringer, og det endte med nogle
ret lange lister, som folk skulle vælge fra. Jeg synes, vi skal vælge
mellem 1) at holde to afstemningsrunder - én til nomineringer, én til
valg af vindere - eller 2) én afstemningsrunde, hvor alle kan stemme
på lige dem, de vil, med en forudgående tråd i gruppen med
diskussion af filmåret, og hvem der bør vinde. Dette ønsker jeg
kommentarer til.

Desuden vil jeg også gerne have kommentarer til kategorierne -
forslag til nye, forslag til afskaffelser? Her følger sidste års liste
over kategorier samt vinderne:

BEDSTE FILM: AMERICAN BEAUTY
BEDSTE DANSKE FILM: BLINKENDE LYGTER
BEDSTE SKUESPILLER: RUSSELL CROWE
BEDSTE SKUESPILLERINDE: JULIA ROBERTS
BEDSTE INSTRUKTØR: TIM BURTON
BEDSTE MUSIK: MAGNOLIA
BEDSTE ACTION: GLADIATOR
BEDSTE TEGNEFILM/ANIMATION: TOY STORY 2
VÆRSTE FILM: BATTLEFIELD EARTH/BLAIR WITCH 2.
BEDSTE ANMELDER: OLE MICHELSEN

Sidst men ikke mindst synes jeg altså, de skal have et navn, de
her priser. I ved, ligesom Oscar og Bodil og resten af slænget.
Eller måske ikke helt ligesom dem, hvem ved. Nogle forslag?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Christian Andersen

Dato : 07-12-01 12:49

Peter Brandt Nielsen wrote:

>Sidst men ikke mindst synes jeg altså, de skal have et navn, de
>her priser. I ved, ligesom Oscar og Bodil og resten af slænget.
>Eller måske ikke helt ligesom dem, hvem ved. Nogle forslag?

Jeg synes den skal hedde "Benten".

--
Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

http://chran.dyndns.dk - Nu med statistik!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-12-01 13:34

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com>

> Jeg synes den skal hedde "Benten".

Aha ... og kan du forklare det lidt nærmere?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Christian Andersen

Dato : 07-12-01 13:41

Peter Brandt Nielsen wrote:

>Aha ... og kan du forklare det lidt nærmere?

Næh.

Fra : Kim Grandjean

Dato : 07-12-01 16:44

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> wrote in message

> Jeg synes den skal hedde "Benten".

For de af os der har siddet foran skærmen og diskuteret film helt tilbage i
FILM_R23 med 2400K modem, vil jeg foreslå at den skal hedde FIDO.

Venligst
Kim

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-12-01 16:52

"Kim Grandjean" <coolion@mailme.dk> wrote in message
> For de af os der har siddet foran skærmen og diskuteret film helt tilbage
> FILM_R23 med 2400K modem, vil jeg foreslå at den skal hedde FIDO.

Hvad med en Barry? Kan jeg få noget støtte fra OPA-folket?

/Nikolaj
- der vist også foreslog dette navn sidste år.

Fra : B.Ikkala

Dato : 07-12-01 20:53

"Kim Grandjean" <coolion@mailme.dk> wrote:

>For de af os der har siddet foran skærmen og diskuteret film helt tilbage i
>FILM_R23 med 2400K modem, vil jeg foreslå at den skal hedde FIDO.

Hørt ... !

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-12-01 00:51

On Fri, 7 Dec 2001 16:44:24 +0100, "Kim Grandjean" <coolion@mailme.dk>
wrote:

>For de af os der har siddet foran skærmen og diskuteret film helt tilbage i
>FILM_R23 med 2400K modem, vil jeg foreslå at den skal hedde FIDO.

Tænker du på ANMELD_R23.PUB? (der senere blev splittet ud i bl.a.
FILM-TV_R23.PUB)

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Kim Grandjean

Dato : 09-12-01 00:34

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Tænker du på ANMELD_R23.PUB? (der senere blev splittet ud i bl.a.
> FILM-TV_R23.PUB)

Kors hvor er du dog irriterende
Ja, jeg skulle selvfølgelig have hevet et af de gamle ARJ-arkiver frem
istedet for at forsøge at genskabe echomail navnet fra hovedet. Det var
ANMELD_R23.PUB jeg tænkte på.

Best regards
Kim
2:234/61.13

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-12-01 13:11

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> Sidst men ikke mindst synes jeg altså, de skal have et navn, de
> her priser. I ved, ligesom Oscar og Bodil og resten af slænget.
> Eller måske ikke helt ligesom dem, hvem ved. Nogle forslag?

Hvad med trolden? Jeg foreslog sidste år, at den skulle opkaldes efter en af
de danske usenet-trolde, men måske er "trolden" lidt heldigere

/Nikolaj

Fra : David Schjelde

Dato : 07-12-01 14:29

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message

Jeg synes den skal hedde David

(det er virkelig fredag i mit stakkels lille hoved)

God weekend til alle
David

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 07-12-01 20:31

"David Schjelde" skrev:

> Jeg synes den skal hedde David

Det kan jeg tilslutte mig

-David

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-12-01 20:35

"David J. V. Jensen" <vaagseid@oncable.dk>

> Det kan jeg tilslutte mig

Hvis det kommer til afstemning, tror jeg, "Peter B." vil kunne
hive sejren hjem ...

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-12-01 00:13

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Hvis det kommer til afstemning, tror jeg, "Peter B." vil
> kunne hive sejren hjem ...

Det forslag har i al fald min stemme! Så mangler vi bare Juul!

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Martin Møller

Dato : 07-12-01 14:13

"Peter Brandt Nielsen" wrote:

> Sidst men ikke mindst synes jeg altså, de skal have et navn, de
> her priser. I ved, ligesom Oscar og Bodil og resten af slænget.
> Eller måske ikke helt ligesom dem, hvem ved. Nogle forslag?

I disse Lord of the Rings-dage, hvad saa med 'Hobbitten' ?

/Martin

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-12-01 15:58

"Martin Møller" <martin@NOSPAMsophusmedical.dk>

> I disse Lord of the Rings-dage, hvad saa med 'Hobbitten' ?

Eller "Bilbo"? Eller "Frodo"? Eller "Gandalf"?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-12-01 16:04

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Eller "Bilbo"? Eller "Frodo"? Eller "Gandalf"?

Så hellere Sauron! Mwahahahaaa!

Fra : Christian Andersen

Dato : 07-12-01 16:07

Peter Brandt Nielsen wrote:

>Eller "Bilbo"? Eller "Frodo"? Eller "Gandalf"?

Eller "Precious".

"Dette års Precious går til..."

Jow jow.

Fra : Martin Møller

Dato : 07-12-01 17:06

"Peter Brandt Nielsen" wrote>

> Eller "Bilbo"? Eller "Frodo"? Eller "Gandalf"?

Jeg synes aarets 'Gandalf' lyder ok...

/Martin

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-12-01 17:07

"Martin Møller" <martin@NOSPAMsophusmedical.dk> wrote in message

> Jeg synes aarets 'Gandalf' lyder ok...

Vil det ikke være temmeligt farvet? Jeg mener, har vi så ikke på forhånd
erklæret, at LOTR er bedste film tre år i træk?

Hvad med en reference til en ældre film, f.eks. en tidlig sci-fi eller
eventyr film?

/Nikolaj

Fra : Martin Møller

Dato : 07-12-01 17:20

"nikolaj borg" wrote:

> Vil det ikke være temmeligt farvet? Jeg mener, har vi så ikke på forhånd
> erklæret, at LOTR er bedste film tre år i træk?

Maaske, men jeg taenkte nu mere paa Gandalf, som en klog altvidende person,
som aarets dk.kultur.film "statuette" kunne opkaldes efter. Men det er, som
du siger nok for farvet...

> Hvad med en reference til en ældre film, f.eks. en tidlig sci-fi eller
> eventyr film?

Jo, hvad saa med aarets "Yoda" eller "Spock", eller maaske bare aarets
"Godfather"?

Til aarets vaerste film kunne vi i oevrigt kalde den aarets "Michael Bay"...

/Martin

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-12-01 20:22

"Martin Møller" <martin@NOSPAMsophusmedical.dk>

Jo, det kom jeg også til at tænke på. Lad os lade være med det.

> Jo, hvad saa med aarets "Yoda" eller "Spock", eller maaske bare aarets
> "Godfather"?

Godfather er ikke dårligt, slet ikke. For at gå i en helt anden,
mere dansk retning kunne man overveje "Zappa-prisen". Eller
"Årets Bille". Dét lyder da sjovt!

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-12-01 20:35

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk>
> Godfather er ikke dårligt, slet ikke. For at gå i en helt anden,
> mere dansk retning kunne man overveje "Zappa-prisen". Eller
> "Årets Bille". Dét lyder da sjovt!

Yderligere et forslag: En "Egon" / "Egon Olsen".

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-12-01 21:02

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Yderligere et forslag: En "Egon" / "Egon Olsen".

Eller Årets Ove (Sprogøe).

Fra : Mads Pedersen

Dato : 07-12-01 22:28

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse

> Yderligere et forslag: En "Egon" / "Egon Olsen".

Så skulle det bare være "Egon". Tanken om "...og dette års "Egon Olsen" går
til bla bla..." skræmmer mig lidt

Onkel Oscar og tante Bodil har jo heller ikke efternavne.

Mvh Mads

Fra : Tyller

Dato : 08-12-01 01:29

>Onkel Oscar og tante Bodil har jo heller ikke efternavne.

Bodil Kjer,er det ikke efter hende ?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-12-01 09:39

"Tyller" <Tyller@hotmail.com>

> Bodil Kjer,er det ikke efter hende ?

Både Bodil Kjer og Bodil Ipsen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 07-12-01 20:41

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig "Bille" - ikke at jeg synes at han er
Danmarks bedste filminstruktør, men det er da et sjovt navn.
- Nicolai

Fra : Martin Helbo

Dato : 07-12-01 20:14

Jeg er forholdsvis ny på usenet og oplevede derfor ikke sidste års uddeling.
(Synes i øvrigt at det er en kanon idé).
Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide lidt mere om hvordan det foregår,
nominering, afstemning mm.

På forhånd tak

/Martin Helbo

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-12-01 20:40

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk>
> [...]
> (Synes i øvrigt at det er en kanon idé).
> Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide lidt mere om hvordan det foregår,

Sidste år: Vi foreslog nogle kategorier, så opstillede jeg kategorierne
og lod alle opstille alle de nominerede, de havde lyst til. Da vi så
var færdige med det, gik vi til afstemning, hvor alle kunne sende en
e-mail til mig med angivelse af deres stemme inden for hver kategori.
Der var 40, der stemte, hvilket er ganske pænt. Så talte jeg stemmerne
og offentliggjorde resultatet.

Men det jeg skriver i det indlæg, du svarer på, er jo i virkeligheden,
at det er lidt formålsløst at lade alle opstille så mange nominerede,
og at så kunne vi lige så godt lade folk stemme, som de vil, og slet
ikke lave nomineringer. Eller også skal vi lave to afstemningsrunder.
Det vil jeg stadig gerne have kommentarer til.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : dentro

Dato : 07-12-01 20:59

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i
en meddelelse news:9ur60p$13u$2@sunsite.dk...
> [...]

> ikke lave nomineringer. Eller også skal vi lave to
afstemningsrunder.
> Det vil jeg stadig gerne have kommentarer til.

to afstemningsrunder....

Fra : Martin Helbo

Dato : 07-12-01 22:05

Efter det du skriver vil jeg foreslå at der bliver afholdt to
afstemningsrunder.
Er der evt. ikke en kløgtig person der kan fikse en hjemmeside sammen hvor
man automatisk kan stemme?

/Martin Helbo

Fra : Jakob Madsen

Dato : 07-12-01 23:52

Hvis der er interesse for det kan jeg da godt flække en side sammen!

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-12-01 00:16

Jakob Madsen skrev:

> Hvis der er interesse for det kan jeg da godt flække en
> side sammen!

Det kunne i al fald være smart og lette Peter Brandt for en del arbejde
med at tælle de flere hundrede (i bedste, utopiske fald) stemmer sammen.
Til gengæld vil man ikke kunne se, hvad de forskellige personer fra
gruppen har stemt, og det synes jeg faktisk var sjovt sidste gang
(selvom jeg kun deltog fra sidelinjen). Hvis det bliver anonymt og
automatiseret, går lidt af charmen ved en dk.kultur.film-pris væk, synes
jeg.

Fra : Jakob Madsen

Dato : 08-12-01 00:26

Det behøver jo ikke være anonymt, man kan jo bare lave det så man opgiver
sit navn og evt. en bemærkning til sine svar, men ok, jeg kan godt se, at
afstemningen jo bliver flyttet ud af NG'en!

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-12-01 09:58

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk>

> Det behøver jo ikke være anonymt, man kan jo bare lave det så man opgiver
> sit navn og evt. en bemærkning til sine svar, men ok, jeg kan godt se, at
> afstemningen jo bliver flyttet ud af NG'en!

Først må jeg rette: Afstemningen sidste år blev altså ikke holdt i gruppen,
men derimod pr. e-mail til mig. Der var alligevel en hel del diskussion i
gruppen om det, bl.a. om nomineringer, brok over nomineringer,
diskussion om resultatet, brok om resultatet... Men der var ingen, der
kunne se eller beregne resultatet, før jeg meddelte det.

Derefter må jeg sige, at jo, en hjemmeside ville da ikke være helt dumt,
med det forbehold at den kun skal annonceres her i gruppen. Hvis
Jakob kan lave noget smart, ville det da være rart.

Man kan sige, at hvis de utopiske tal skulle blive nået, er det måske ikke
så skidt, at det blev flyttet ud af gruppen? Hvis man kan lave noget,
hvor man kan se alle stemmeafgivninger med navns nævnelse, så kan
man jo altid gå tilbage til gruppen og diskutere. Medmindre det er godt,
at det er anonymt og dermed hemmeligt indtil "prisuddelingen"? Hmm...

Joakim Lauridsen skrev dette i en diskussion efter Zekis krigsfilms-
afstemning i sommer: "Jeg har ikke noget imod afstemniger som sådan,
men jeg bryder mig ikke om at optællingen/stemmeafgivningen skal
foregå her i gruppen. Det giver en masse trafik, som ingen egentlig har
interesse i at læse. Det ville være at foretrække hvis stemmerne kunne
sendes til en mail adresse i stedet, ligesom da der blev afgivet stemmer
i "d.k.f awards". Alternativt findes der jo mange steder hvor man kan
oprette webafstemninger, hvilket måske gør det nemmere for optællingen
og presentationen af resultatet."

Det lyder da meget fornuftigt. Eller? Og er der nogen, der kender nogle
af de mange steder, hvor man kan oprette (relativt komplicerede) web-
afstemninger?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-12-01 14:20

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Først må jeg rette: Afstemningen sidste år blev altså ikke
> holdt i gruppen, men derimod pr. e-mail til mig.

Ah-ja, det er vist i grunden rigtigt. Jeg huskede bare en masse indlæg
med "jeg synes dit og dat" og med lange filmlister. Men det er jo også
længe siden.

> Hvis Jakob kan lave noget smart, ville det da
> være rart.

Helt enig - det ville være supergodt! I øvrigt rimede din sætning, så
det var flot.

> Man kan sige, at hvis de utopiske tal skulle blive nået, er
> det måske ikke så skidt, at det blev flyttet ud af gruppen?

Det er nok rigtigt. Min håb er bare, at det stadig kun er
læsere/skribenter her i gruppen, der stemmer, således at det bliver
*vores* afstemning. Ellers kunne vi lige så godt læse diverse ugeblade
og avisers bud på, hvad der har været årets film. Men selvfølgelig -
hvis adressen kun bliver postet her i gruppen, er det nok begrænset for,
hvor mange udefra der stemmer med.

> Joakim Lauridsen skrev dette i en diskussion efter Zekis
> krigsfilmsafstemning i sommer:

Hm ... Jeg tror måske, det var dén afstemning, jeg tænkte på ... Suk -
min hukommelse trænger virkelig til et eftersyn.

> [Joakim] "Jeg har ikke noget imod afstemniger som sådan,
> men jeg bryder mig ikke om at optællingen/
> stemmeafgivningen skal foregå her i gruppen.

Jeg er helt enig med Joakim. En filmliste med krydser er ikke meget
interessant at læse her i gruppen. Der vil vi helst have argumentationen
med.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-12-01 14:30

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk>

> Helt enig - det ville være supergodt! I øvrigt rimede din sætning, så
> det var flot.

Åh, jeg vidste, du ville bemærke det! ...

.... Og jo, jeg kan også godt se, at din rimer.

> Det er nok rigtigt. Min håb er bare, at det stadig kun er
> læsere/skribenter her i gruppen, der stemmer, således at det bliver
> *vores* afstemning.

Helt enig.

> Jeg er helt enig med Joakim. En filmliste med krydser er ikke meget
> interessant at læse her i gruppen. Der vil vi helst have argumentationen
> med.

Så er det besluttet. Har Jakob et bud på, hvordan man kunne gøre
det på en hjemmeside? Det haster ikke, vi skal bare kunne starte
en afstemning sådan cirka allersidst i denne måned.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ole Kofoed

Dato : 08-12-01 20:28

> "Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk>

> Helt enig.

Man kunne evt. lave en side hvor man skal registere sig med det
navn/e-mail adresse man bruger i denne gruppe, efter et tjek om personen
er bruger af gruppen vil en "stemmeseddel" blive tilsendt med et ID
nummer som skal bruges til valgene.

Jeg ved ikke om dette kan bruges, men jeg har for at bevare
"overblikket" lavet en side hvor man kan indtaste titler/navne som man
ønsker skal tages i betragtning til valget af nominerede.

http://www.dvd-basen.dk/filmvalg2001/nomvalg.php3

Mvh.

Ole

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 08-12-01 22:55

Ole Kofoed wrote:
> Jeg ved ikke om dette kan bruges, men jeg har for at bevare
> "overblikket" lavet en side hvor man kan indtaste titler/navne som man
> ønsker skal tages i betragtning til valget af nominerede.

Fedt nok, har også lige tilføjet en nomination, men ville lige sige at
jeg synes der mangler en for Bedste Thriller.... ville helst ikke smide
"De blodrøde floder" ind som en actionfilm......

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : dentro

Dato : 08-12-01 23:29

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.dvd-basen.dk/filmvalg2001/nomvalg.php3

Ser fino ud, men er der så en som retter stavefejl,
dobbeltindtastninger osv?

Jeg går også ud fra at dette bare er et udkast, for der
mangler da en del kategorier ikke?

Fra : Ole Kofoed

Dato : 09-12-01 02:33

"dentro" <kena(remove)@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse

> Ser fino ud, men er der så en som retter stavefejl,
> dobbeltindtastninger osv?

Jeg vil tjekke den engang imellem, har allerede fjernet nogle input der
skulle være "sjove" (Leonardo DiCaprio som bedste skuespillerinde!).

> Jeg går også ud fra at dette bare er et udkast, for der
> mangler da en del kategorier ikke?

Jeg tilføjer som der bliver besluttet her, jeg lagde dem op der var på
sidste år.

Mvh.

Ole

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-12-01 00:08

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk>
> [...]
> navn/e-mail adresse man bruger i denne gruppe, efter et tjek om personen
> er bruger af gruppen vil en "stemmeseddel" blive tilsendt med et ID

Jeg ved ikke, om det er nødvendigt. Så længe afstemningen kun
annonceres her i gruppen. Og hvis navnene på stemmeafgiverne og
deres stemmer kunne stå på en liste til den tid, ville det være godt
(omend ikke strengt nødvendigt).

> [...]
> "overblikket" lavet en side hvor man kan indtaste titler/navne som man
> ønsker skal tages i betragtning til valget af nominerede.

Det ser glimrende ud. Så skal den holdes åben indtil slutningen af
måneden. Vær opmærksom på, at der kan komme ændringer i listen
over premierer. Jeg har lavet en ny tråd, som gør opmærksom
på siden.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ole Kofoed

Dato : 09-12-01 02:55

> [...]

> måneden. Vær opmærksom på, at der kan komme ændringer i listen
> over premierer. Jeg har lavet en ny tråd, som gør opmærksom

OK, jeg holder øje med hvad der sker med hensyn til nye titler,
kategorier osv.
Så må der, når tiden er inde, diskuteres om alle film er lagt i de rette
kategorier ect.

Mvh.

Ole

Fra : Skibby

Dato : 08-12-01 01:16

Den skal da hedde Richardt , efter Poul Richhardt,
vi er vel Danske og Richardt er (imo) den største og bedste
skuespiller vi har haft,navnet Richardt står også flot til
Oscar og Bodil.

mvh
Skibby

Fra : Tyller

Dato : 08-12-01 01:37

>Den skal da hedde Richardt , efter Poul Richhardt,
>vi er vel Danske og Richardt er (imo) den største og bedste
>skuespiller vi har haft,navnet Richardt står også flot til
>Oscar og Bodil.

Selvfølgelig,efter vores "King" Richardt af film,
Richardt har helt klart også min stemme,men hvad siger PBN ?

Cu
Tyller

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-12-01 09:43

"Tyller" <Tyller@hotmail.com>

> Selvfølgelig,efter vores "King" Richardt af film,
> Richardt har helt klart også min stemme,men hvad siger PBN ?

Hmm, jeg siger, at han hed nu Poul Reichardt. Jeg synes, det er
fint, at det er dansk, men det klinger nu lidt vel gammeldags.
Og en Egon lyder for eksempel flottere. Men det er nu ikke mig,
der skal bestemme diktatorisk.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Wertigo

Dato : 08-12-01 13:51

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9uskop$cm1$3@sunsite.dk...
> [...]
> fint, at det er dansk, men det klinger nu lidt vel gammeldags.
> Og en Egon lyder for eksempel flottere. Men det er nu ikke mig,

Jeg synes, at Egon er et glimrende navn til prisen. Alternativt vil jeg godt
foreslå en Balling (eller en Erik). Prisen for årets værste kan da kun blive
opkaldt efter vores alle sammens Bo Warming:) En Warming må ganske enkelt
være det bedste navn for kåringer af makværk. Alternativt kan vi kalde den
en Ed Wood...

En anden mulighed er at opkalde hovedpriserne efter vores nye
kulturminister - der er altså noget ved en pris, der hedder en 'Brian'.

Glædelig jul
Mikkel

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 08-12-01 15:12

Hej !

> [...]
> Warming må ganske enkelt være det bedste navn for kåringer af makværk.
> Alternativt kan vi kalde den en Ed Wood...

Jeg stemmer for en "Warming" eller skal den hedde en "Bo" ?.... noget
andet er så, har Bo Warming virkelig terroriseret dk.kultur.film?
troede han holdt sig ret "pænt" til dk.politik og dens undergrupper.....
.

Jeg synes måske ikke at prisen for årets bedste i en eller anden
kategori bør hedde en "Egon" eller for den sags skyld en "Olsen". Jeg
synes derimod at prisen for den bedste DANSKE produktion skal hedde en
"Egon"...... Til gengæld bør man nok finde noget lidt mere udenlandsk
tror jeg, eller ihvertfald noget lidt mere
"nørdet"/"usenettisk"/"internettisk" til at beskrive de generelle
priser....... .

> En anden mulighed er at opkalde hovedpriserne efter vores nye
> kulturminister - der er altså noget ved en pris, der hedder en
> 'Brian'.

ROFLMAO....... av ja..........

Fra : nikolaj borg

Dato : 08-12-01 15:37

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> wrote in message
> Jeg stemmer for en "W*rming" eller skal den hedde en "B*" ?.... noget
> andet er så, har B* W*rming virkelig terroriseret dk.kultur.film?
> troede han holdt sig ret "pænt" til dk.politik og dens undergrupper.....

Han er dukket op fra tid til anden med nogle længere indlæg, som så ud til
at være indlæg til dk.politik med lettere ændringer i starten, så der var
noget med film inde over. Men det er længe siden sidst, og han er ikke
savnet

/Nikolaj

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-12-01 18:40

Wertigo wrote in dk.kultur.film

> Prisen for årets værste kan da kun blive
> opkaldt efter vores alle sammens Bo Warming:)

Hehe, sjovt, jeg havde ikke læst dit indlæg før jeg forreslog det samme
)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-12-01 18:38

Peter Brandt Nielsen wrote in dk.kultur.film

> Og en Egon lyder for eksempel flottere. Men det er nu ikke mig,
> der skal bestemme diktatorisk.

Jeg stemmer også for at den skal hedde en "Egon" og for at det kan få
lidt usenet-klang over det, kan vi jo kalde prisen for værste film for
BW-prisen.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kurt Brixen

Dato : 08-12-01 09:32

On Sat, 08 Dec 2001 01:15:43 +0100, Skibby <killetter@webumail.com>
wrote:

>Den skal da hedde Richardt , efter Poul Richhardt,
>vi er vel Danske og Richardt er (imo) den største og bedste
>skuespiller vi har haft,navnet Richardt står også flot til
>Oscar og Bodil.

Nej, så hellere Årets Poul - det passer bedre til Oscar og Bodil
(fornavne). Og fornavnet kan alle vel stave.

Richardt kan forveksles med Richard Ragnwald hvis det staves forkert.

Poul Reichhardt staves sådan. (med e)

Kurt Brixen

Fra : Mikster

Dato : 08-12-01 15:20

> [...]
> her priser. I ved, ligesom Oscar og Bodil og resten af slænget.
> Eller måske ikke helt ligesom dem, hvem ved. Nogle forslag?

Hvad med at holde en afstemning om navnet sideløbende med afstemningen om de
andre priser. Det ville give dobbelt spænding til den første pris. Årets
_____ i kategorien______ går til _______.
Det kunne Kinderæg ikke gøre bedre...

VH MIKKEL

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-12-01 15:29

Mikster skrev:

> Hvad med at holde en afstemning om navnet sideløbende
> med afstemningen om de andre priser.

Den idé er jeg i al fald med på! Det kunne være skægt.

Fra : Jakob Madsen

Dato : 08-12-01 15:27

*LOL* det var faktisk en meget sjov idé...

--
mvh:// Jakob Madsen / jakob@zoidberg.dk / http://zoidberg.dk

Fra : N/A

Dato : 12-12-01 14:56

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 12-12-01 14:56

On Tue, 11 Dec 2001 10:21:03 +0100, "David Schjelde" <dauis@yahoo.com>
wrote:

[snip]
>Måske kunne vi også tage en "navne" afstemning inden den egengtlige
>prisafstemning, for at lette overskueligheden?
>
>Jeg skal gerne stå for denne "navneoptælling" hvis I andre er interesset i
>det.
>
>Mvh
>David S.

Hmm... skal vi ikke først holde en afstemning om vi skal have en
afstemning? Så vidt som jeg kan se er vi nu oppe på en 3-4 stykker.
Kandidatnominering, navn på filmpris (for både bedste såvel som
værste), selve afstemningen, og så mangler vi selvfølgelig også lige
at få fastlagt helt præcist hvordan det hele skal foregå :) Det var jo
lige før at der burde skrives et regelsæt ned om hvordan afstemningen
foregår, så alle er helt med. Eller er det kun mig der er ved at være
forvirret? I alle tilfælde så ville en sæt retningslinier for hvordan
afstemning foregår jo også lette det hele de næste par år. Et par
mulige punkter kunne være:

periode hvor nomineringer forslås og debateres, evt 2-3 uger, så alle
kan nå at komme med deres mening. Enten via email, d.k.f. eller som nu
en hjemmeside.
Nomineringer godkendes (for at se om de nu også er fra i år osv)
Endelige nomineringer foretages.
En uge eller lignende til at stemme i. Hvordan afstemningen foretages
er vel heller ikke fastsat endnu?
Stemmer tælles op og offentliggøres i d.k.f og heftig debat følger

Er der overhovedet nogen der er enige i disse forslag, eller er jeg på
herrens mark???

Mvh Thomas

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-12-01 20:38

"Thomas Dalgaard" <leilak@mailme.dk>
> Det var jo lige før at der burde skrives et regelsæt ned om hvordan
> afstemningen foregår, så alle er helt med. Eller er det kun mig der er
> ved at være forvirret?

Usenet er anarkisk, og vi er jo ikke et filmakademi. Men en
oversigt over, hvordan vi har gjort det ville måske ikke være
så dumt, så jeg skal prøve at sørge for den almene information,
og når vi er færdige med dette års afstemning prøver jeg at
huske at lave en slags retningslinjer.

> [...]
> er vel heller ikke fastsat endnu?
> Stemmer tælles op og offentliggøres i d.k.f og heftig debat følger

Sådan ser det ud til at ville foregå i år, ja. Bemærk, at der er
tre omgange af aktivitet - forslag til nomineringer, afstemning
om nomineringer og afstemning om vinderne. Det kan synes
lidt rigeligt, men jeg har ikke bedre forslag.

Uafklaret er afstemningsformen, ja, men Jakob Madsen sørger
måske for noget hjemmesideværk, og backup er min manuelle
optælling.

Til David: *For overskuelighedens skyld* synes jeg egentlig,
vi skal stemme om det samtidig, som folk har foreslået.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : David Schjelde

Dato : 16-12-01 12:46

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Til David: *For overskuelighedens skyld* synes jeg egentlig,
> vi skal stemme om det samtidig, som folk har foreslået.

Helt ok med mig.

I øvrigt kom jeg til at sende mit indlæg inden jeg havde set Ole's
afstemningside, som jeg i øvrigt synes han bør have ros for. Det øger
overblikket betydelig.

Mvh
David