ringe 3dmark score
Fra : Desilva

Dato : 07-12-01 11:03

Kører i øjeblikket med asus a7v266-e, amd 1600+ XP og v7100pro gf2 mx400, og
jeg havde regnet med det store spring i 3d performance fra mit tnt2 ultra og
750 mhz duron... men... nej.

Jeg husker desvære ikke helt hvad den gamle computer scorede, men den
nuværende score er i sig selv trist.

Under procesor sammenligning får jeg 2115 hvilket ligger under p3 900,
athlon 800 ect.
Under gfx kort får jeg så det samme.. 2115 hvilket også er undr hvad jeg
forventede.

Kører en ren instalation af win2k med dx.

Er det bare mig der forventer for meget (og ikke fatter 2dmark scoren),
eller er der noget helt galt her?
Hvad kan jeg evt gøre for at øge ydelsen til noget mere rimeligt?

Fra : Desilva

Dato : 07-12-01 11:27

Lad mig lige tilføje at Environment Bump Mapping heller ikke er muligt.
Ahva? Da gf2 kom frem var det da netop en af de ting man solgte det
på...eller..???

Fra : Allan Henriksen

Dato : 07-12-01 16:43

Der er ingen GeForce 2 graffikkort som understøtter Bump Mapping, det er
først kommet på med GeForce 3
Allan Henriksen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-12-01 18:57

"Allan Henriksen" <allanh@mail.ikasths.dk> wrote in message
> Der er ingen GeForce 2 graffikkort som understøtter Bump Mapping, det er
> først kommet på med GeForce 3

"Features such as per-pixel bump mapping can be utilized to a more dramatic
visual effect"
http://www.nvidia.co.uk/view.asp?PAGE=geforce2pro

Mon i tænker på den samme type bump mapping? Der er jo flere typer. nVidia
skriver:

Some common types of bump mapping are Emboss Bump Mapping, Dot3 Bump
Mapping, Environment Mapped Bump Mapping (EMBM) and True, Reflective Bump
Mapping. Dot3 bump mapping is the most effective technique of the three.

- Lars

Fra : Jonny Jensen

Dato : 08-12-01 13:54

Din scorer er nok ikke HELT ved siden af... Måske en 500-1000 for lav.

Har du:

Via 4in1 4.35, Duron Athlon Fix til Win2K, Directx 8.1, Detonator 23.11?

Jonny.

Fra : Desilva

Dato : 08-12-01 16:23

> Har du:
> Via 4in1 4.35, Duron Athlon Fix til Win2K, Directx 8.1, Detonator 23.11?

Nej til athlon fix. Hvad pokker skal det fikse? Er der på dette motherboard
problemer med agp porten eller??
Skal straks lede og hente.

Fik dog øget min score til 2506 ved at skrue max op for gpu og ram hastighed
på kortet, og det kører stabilt nok, så det var da en del af forklaringen.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 09-12-01 03:50

> Nej til athlon fix. Hvad pokker skal det fikse? Er der på dette
motherboard
> problemer med agp porten eller??
> Skal straks lede og hente.

Sygt link, men her er den...

http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_756_759^871
,00.html

Kig efter Microsoft Windows® 2000 Patch for AGP Applications yderst til
højre...

> Fik dog øget min score til 2506 ved at skrue max op for gpu og ram
hastighed
> på kortet, og det kører stabilt nok, så det var da en del af forklaringen.

Det skulle ikke være nødvendig at OC dit grafikkort for at nå så lav en
ydelse...

Jonny.

Fra : Desilva

Dato : 09-12-01 11:58

> hastighed
>
> Det skulle ikke være nødvendig at OC dit grafikkort for at nå så lav en
> ydelse...

Nah.. det syntes jeg jo heller ikke :-/
Er oppe på 2582 nu med max busfrekvens på motherboardet.. kan slippe afsted
med 145 Mhz før det kikser, og max gpu og ram frekvens på grafikkortet og så
ellers de nyeste bundkort og gfx drivere.
Ved ikke rigtig hvad mere jeg kan gøre.. det er egentlig også noget pjat...
sidder og indstiller som en sindsyg for at øge et ydelsestal, som jeg ikke
engang selv kan opleve at er bedre.
Med alt på max detail i ghost recon og 1024*768 kører det fremragende, så
jeg bør vel være tilfreds

Fra : Desilva

Dato : 08-12-01 16:40

> Har du:
> Duron Athlon Fix til Win2K

Det fix du taler om her er det til problemet med paging af memory under 256
meg?
Jeg har 512 meg og problemet skulle, så vidt jeg kan læse mig til, medføre
at systemet låser... og hvis man ikke oplever det, så har man intet
problem.... Der er endda snak om at det kan degradere ydelsen på win2k
maskiner med over 256 meg.

Fra : Desilva

Dato : 08-12-01 16:40

Fra : Desilva