Andet multimedie
bentjuul 3670
trykrelaterede fagudtryk
Fra : stefan mylleager

Dato : 07-12-01 11:13

Hejsa

Jeg skal skrive til en trykker i Australien, så jeg har brug for at få
oversat nogle fagudtryk. Er der nogen der kender en side hvor jeg kan
finde trykrelaterede fagudtryk? Eller evt. nogen der ved hvad
partiallakering og prægning hedder på engelsk?

-Stefan

Fra : stefan mylleager

Dato : 07-12-01 11:23

Det hedder spot varnish og embossing. Fandt det her:
http://www.printusa.com/glos.htm

-Stefan

Fra : Ninzen

Dato : 07-12-01 20:11

"stefan mylleager" <stefan@N-O-SPAMblasphemy.dk> skrev

> Det hedder spot varnish og embossing. Fandt det her:
> http://www.printusa.com/glos.htm

Tak for linket.
Jeg havde et par andre - men ikke så gode som dit.
Det kan jo nærmest være ligegyldigt med de "nyeste" ord,
som regel er de jo faktisk engelske. Det er de gamle tekniske
eller typografiske udtryk fra før engelsk spillede en større
rolle man har brug for oversættelse af.
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : Beacon

Dato : 09-12-01 08:37

"stefan mylleager" <stefan@N-O-SPAMblasphemy.dk> skrev i en
meddelelse news:3C109644.9070200@N-O-SPAMblasphemy.dk...
> [...]
kan
| finde trykrelaterede fagudtryk? Eller evt. nogen der ved hvad
| partiallakering og prægning hedder på engelsk?

Hej alle

Der skulle vel ikke være nogen der har link til en side som viser
det samme, men bare på tysk i stedet?

Mvh.
Kim Thranborg