Vækelse i Danmark eller ?
Fra : Børge Jensen der bo~

Dato : 07-12-01 09:09

Jeg er fuldstændig sikke på at der kommer vækkelse i Danmark meget snart for
vi følger alle Guds ord nemlig følgende
Vi kritisere kristne leder.
Vi mistænkelig gøre andre kristne samfund vi er kun tilfreds med den vi
kommer i selv om vi mener at den nok ikke er helt perfekt.
Vi ynder at tale nedsættende om andre spelitet de kirkesamfund der slet ikke
ligner vores det være sig IM . KBC eller pinse Jule påske kirker .
Nej det var ikke dette jeg ville skrive *ggg*
Men kære vi vil vel alle os der går i kirke havde flere med på vejen mod
himmelen men kære venner der kommer ikke Flere hvis vi forsætter med at leve
efter det jeg skrev i første del for Jesus sagde at vi skulle elske
hverandre så verden kunne se vi var Has desiple .
Jamen hvad så Børge med dem der føre vrang lære????
Kan vi finde ud af det når Gud velsigner og er vi fuldstændig sikker på at
vores fine kirke samfund af pæne kristne der ikke råber højt har den rette
lære .
Kan i tilgive mig dette sure opstød lad os elske alle kristne og bede for
den vi ikke helt forstår . Men lad os også bede om tilgivelse fordi vi ikke
har elsket alle der tro på Jesus .

_________________________________________ Børge Jensen ICQ#:107634963
Current ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ): +2783142107634963
More ways to contact me: http://wwp.icq.com/107634963

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-12-01 11:51

"Børge Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan i tilgive mig dette sure opstød lad os elske alle kristne og bede for
> den vi ikke helt forstår . Men lad os også bede om tilgivelse fordi vi

Jeg mener som sådan bare det er vigtigt at vi fører en vis "selvjustits",
altså at vi selv som personer er rimeligt disciplinerede og også i stand til
at kritisere vore egne respektive Kirkesamfund i stedet for hele tiden at
lange ud efter andres.

Jeg er selv Folkekirkekristen, og dèt har jeg så valgt at stå fast på. Når
jeg kritiserer andre er jeg da selv temmelig godt i stand til at forstå
deres kritik af den "ligegyldige" Folkekirkekristendom.

Men det eneste tegn, jeg har set på en "vækkelse" i Danmark for nylig, har
været den ret logiske modreaktion på mødet med de muslimske kulturer, men
som sådan tror jeg ikke rigtig på at der vil gå en Vækkelse forud for Kristi
evt. Genkomst. Snarere tværtimod. Det er Joels Bog kontra Jesu eget udsagn i
NT.
Jeg tror desværre ikke at folk rigtig har nogen form for motivation til at
skulle lade sig frelse, da religion er tabu.

Anders Peter Johnsen