Drikkelse og motion
Fra : Helle Nielsen

Dato : 07-12-01 00:22

Hejsa.

Min kæreste og jeg går i motionscenter sammen 3 gange om ugen og da vi har
brug for at drikke noget undervejs kunne vi godt tænke os at vide HVAD der
er bedst at drikke mens vi tramper løs i maskinerne

Man kan godt købe nogle energi drikke på stedet men det er altså for dyrt at
give 15 kr pr flaske hver gang.

Er det så bedst vi drikker vand eller må vi godt drikke noget saftevand
undervejs for at få sukker også?

Hilsen Helle

Fra : Anja

Dato : 07-12-01 10:35

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> wrote

> Er det så bedst vi drikker vand eller må vi godt drikke noget saftevand
> undervejs for at få sukker også?

Uha, du skrev jo at du gik der for at tabe dig, og så ville jeg absolut ikke
begynde at drikke sukkerholdige drikke (overhovedet! det er fuldstændig
overflødige kalorier). Spis noget frugt lige før eller efter for at holde
blodsukkeret oppe, og drik så en masse vand til træning.

--
mvh Anja

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 07-12-01 10:54

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> wrote in message

> Er det så bedst vi drikker vand eller må vi godt drikke noget
saftevand
> undervejs for at få sukker også?

Drik vand under træningen, og spis så let umiddelbart efter
træningen - gerne noget med både protein og sukker i. Sørg iøvrigt
for ikke at træne på tom mave, det får man det bare dårligt og mister
motivationen af. Spis lidt et par timer før træningen.

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient. biochemistry
Univ. of Copenhagen, http://www.cmrc.dk

Fra : Stroyer

Dato : 08-12-01 00:31

Lav en urte the og en let safte vand og blad det sammen meget tyndt, det
giver energi og der er kun meget lidt sukker i.
Hilsen Stine

Fra : Niels Henriksen

Dato : 08-12-01 22:12

"Stroyer" <stine@stroyer.dk> wrote in message
> Lav en urte the og en let safte vand og blad det sammen meget tyndt, det
> giver energi og der er kun meget lidt sukker i.

Jeg har gjort det (især på lange march-ture) at jeg blandede lidt sukker og
salt i vandet.... (ved ikke om det virker)

--
Niels Henriksen
Softwareudvikler