mac Entourage <------> Microsoft Exchange ~
Fra : Kristoffer Jensen

Dato : 07-12-01 00:00

Vi forsøger at koble en mac op mod en (NT) exchange server 5.5
Men kan ikke få fat i SMTP host'en. POP3 virker fint!

Internet delen på Mac'en køre fint - men vi kan ikke få en DNS resolution
via ping!

Derfor tror jeg at problemet ligger i DNS-server opsætningen for tcp/ip
konfigurationen.

Hvad gør jeg forkert???

Mac'en er konfigureret via DHCP fra NT server (også exchange server, samt
proxy - router)

--
Kristoffer Jensen

Fra : Peter Gersmann

Dato : 07-12-01 07:46

In article <B835B6F0.100%kris@dizz.dk>, Kristoffer Jensen
<kris@dizz.dk> wrote:

> Hvad gør jeg forkert???

Hvorfor forsøger du at bruge Entourage når der findes en fuld Outlook
til Mac?

//Peter Gersmann

Fra : Kristoffer Jensen

Dato : 08-12-01 11:59

> Hvorfor forsøger du at bruge Entourage når der findes en fuld Outlook
> til Mac?

Har prøvet med outlook.. Der går det helt i ged. Den kan ikke engang finde
den postkasse på exchange serveren som den skal bruge...

Med Entourage kan vi da i det mindste modtage mails. Vi kan bare ikke
sende...

--
Kristoffer

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-12-01 17:30

> Har prøvet med outlook.. Der går det helt i ged. Den kan ikke engang finde
> den postkasse på exchange serveren som den skal bruge...

Vi bruger også kun POP3-adgang fra Mac'erne til vores Exchange server,
men jeg kan godt få Outlook til at virke.

Hos mig var det af uransagelige årsager (har dog ikke rodet med det før)
nødvendigt at lave en HOSTS-fil, for at få det til at virke. Ellers
kunne den simpelthen ikke få fat i Exchange-serveren. Det var ikke
muligt at connecte via TCP/IP og serverens domain-navn virkede ikke på
Mac'en, før end det kom i fornævnte HOSTS-fil.

Måske du skulle prøve det samme?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-12-01 17:30

> [...]

> Hvad gør jeg forkert???
>
> Mac'en er konfigureret via DHCP fra NT server (også exchange server, samt

Vi har en lign. opstilling på mit arbejde, hvor det spiller helt fint.
Når du siger, at du ikke får DNS resolution via ping, hvilket program
bruger du så?

Virker alt andet net på maskinen (ftp, http osv.)?

Hvad sker der, hvis du angiver IP, router og DNS manuelt i TCP/IP
kontrolpanelet?

Har du prøvet at angive serverens IP-adresse som POP3 og SMTP-host?

--
Mvh.
René Frej Nielsen