motion og nederlag
Fra : Dorthe & Uffe

Dato : 06-12-01 22:18

Hej

Som overvægtig får vi altid at vide at det er sundt at dyrke motion, men
hvad hvis motionen giver os dårligt selvværd ??

Jeg går til aerobic to gange om ugen og er meget glad for det, men nu har
vores træner fundet på denne her sjove leg med, at vi skal slæbe rundt med i
hinanden i konkurrence...Gæt hvis hold der altid taber fordi jeg, den
eneste overvægtige, er med på holdet...Jeg hader konkurrencer, sidst måtte
der to til at slæbe mig...

Jeg var enorm ked af det, også fordi jeg ikke har lyst til at det skal
gentage sig, men jeg har heller ikke lyst til bare at opgive det ellers gode
gymnastikhold..

Ja, og så var der den der fantastiske øvelse med at smide benene over
nakken, det kunne jeg så heller ikke, fordi jeg var for fed...

Jeg kan godt lide motion, og har gået på holdenen siden september, men nu
synesjeg efterhånden kun, at det er nederlag..

VH dortelisabet

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-12-01 11:10

> Jeg var enorm ked af det, også fordi jeg ikke har lyst til at det skal
> gentage sig, men jeg har heller ikke lyst til bare at opgive det ellers gode
> gymnastikhold..

Sig det næste gang - inden timen, højt, klart og tydeligt. Du har ikke noget at
miste, og det kan altså ikke være rigtigt at motion skal være en plage, og som
overvægtig har man brug for at det er sjovt. Pas på med stemmeføringen - du
skal
ikke lyde hverken lidende eller "hvor-er-det-synd-for-mig", blot konstaterende
og
uden oplæg til diskussion.

Prøv det.

Mvh Maria

--
Posted from tdk38.teledanmark.dk [193.3.141.38]

Fra : Christian Vandsø

Dato : 07-12-01 11:32

On Thu, 6 Dec 2001 22:18:21 +0100, "Dorthe & Uffe"
<dortheuffe@oncable.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg kan godt lide motion, og har gået på holdenen siden september, men nu
>synesjeg efterhånden kun, at det er nederlag..

Jeg har haft lignende oplevelse - gik med på et aerobic-hold fordi
det "også var for mænd". Dvs jeg var suverænt den største på holdet da
alle de andre var piger. Havde flere forskellige trænere - en fattede
slet ikke når jeg brokkede mig, en anden så straks problemet. Så det
er i høj grad en menneskelig faktor ved træneren mere end det er et
problem med aerobic som sådan. Snak med træneren efter timen - det kan
der kun komme noget godt ud af.

/Christian
--
[ http://vis.mig.et.geekshow.dk ]