spam - er sikkert besvaret før
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 06-12-01 21:44

www.totaliordenmusiksmag.dk

har sendt min en skod reklame om deres elindige dj HUBBI osv at han vil
optræde. Jeg har ALDRIG bedt om at modtage en email fra dem.

Er der ikke en lovinstans i dk, hvor man kan anmelde den slags? En ting
mere, de har ikke engang tilføjet en email adresse så man evt. kunne
unsubscripe deres spam mail.

Hilsen Mikkel

Fra : Jakob Paikin

Dato : 06-12-01 21:53

On Thu, 06 Dec 2001 21:44:13 +0100, Mikkel Bundgaard <spam@rypevej.dk>
wrote:

>Er der ikke en lovinstans i dk, hvor man kan anmelde den slags?

Til nøds Forbrugerombudsmanden/Forbrugerklagenævnet, men i tidligere
sager har meldingen været, at andre sager havde højere prioritet.

Men spamcop.net kan anbefales...

--
Jakob Paikin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-12-01 22:41

On Thu, 06 Dec 2001 21:52:42 +0100,
Jakob Paikin <jp@dklaw.dk> wrote:

> Til nøds Forbrugerombudsmanden/Forbrugerklagenævnet, men i tidligere
> sager har meldingen været, at andre sager havde højere prioritet.

Jvf. en tilbagemelding på en anmeldelse på politi.dk (sendt
i mit + min arbejdsplads' navn), så håndterer politiet ind
imellem disse sager, specielt i de tilfælde hvor der uddeles
advarsler og bøder.

Hvis man kan få den lokale Sysadm på arbejde til at melde det,
så har det normalt en bedre effekt. En virksomhed kan jo som
regel dokumentere tab på spam (medarbejderne spildtid).

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-12-01 23:15

nospam@home.terminal.dk (Povl H. Pedersen) skrev :

>Hvis man kan få den lokale Sysadm på arbejde til at melde det,
>så har det normalt en bedre effekt. En virksomhed kan jo som
>regel dokumentere tab på spam (medarbejderne spildtid).

Spildtid ?

Er det ikke netop dens slags ting en sysadmin er ansat til ?

holde systemerne i luften , tage sig af tingene ?
--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 06-12-01 23:23

In article <gdrv0u487oh4kth4geppi7vm9lsvprial7@dtext.news.tele.dk>, jan@stevns.net wrote:

> Spildtid ?
>
> Er det ikke netop dens slags ting en sysadmin er ansat til ?
>
> holde systemerne i luften , tage sig af tingene ?

Du misforstår. Du har en virksomhed med 100 medarbejdere.
De har hver en email. De bruger 10 sekunder på at opdage
og slette en spam mail. De modtager 1 om dagen.

365 dage * 100 medarbejdere / 6 (de 10 sekunder) = 6083 min.
det er ca. 100 timer af 90 kroner i timen ??
100 * 90 = 9000 kroner om året, i spildtid og penge på
spam email. Tæller du tåbelige "besked til alle, der er kommet en fax"
"jeg printer lige noget stort" "der holder en bil med lys på"
samt falske virus emails, og andre kæde breve med, så bliver
det til en formue.

JonB

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 07-12-01 00:34

> Hvis man kan få den lokale Sysadm på arbejde til at melde det,
> så har det normalt en bedre effekt

Fint nok, skulle ikke være noget problem når man selv arbejder som
sysadm på job, problemet er bare at det ikke er sendt til min email på
job, men min private.

Men tak for tippet, kunne være jeg vil overveje det i fremtiden. Spam er
direkte spild af tid, når man ikke selv har bedt om det.!

Hilsen Mikkel