Er dette her ikke ulovligt?
Fra : Jannik Mariager

Dato : 06-12-01 17:14

annonce fra den blå avis:

Kbh.S, hjørnelejlighed, 3 vær., ca 80 m², nyt køkk./bad, parkett gulve,
termoruder, kr 3.000.inkl.varme, VW Golf I kabriolet '84 mørkeblå,
pæn/velh.samt Honda CBR 900 Fireblade skal indgå, kr 499.000.

Jannik

Fra : Morten Juel

Dato : 06-12-01 17:20

> Kbh.S, hjørnelejlighed, 3 vær., ca 80 m², nyt køkk./bad, parkett gulve,
> termoruder, kr 3.000.inkl.varme, VW Golf I kabriolet '84 mørkeblå,
> pæn/velh.samt Honda CBR 900 Fireblade skal indgå, kr 499.000.
nu er jo ingen jurist..
Men må man ikke selv bestemme hvad man vil sælge og hvilke af sine ting man
vil sælge sammen ?

Mvh
Morten

Fra : Peter G C

Dato : 06-12-01 17:21

"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> wrote in message

[klip]

> Men må man ikke selv bestemme hvad man vil sælge og hvilke af sine ting
man
> vil sælge sammen ?

Jo. Kender én der købte ville med tilhørende bil.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=182594 - når det går galt....

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-12-01 17:36

"Jannik Mariager" <jannikm@get2net.dk> skrev:

> [...]
> gulve, termoruder, kr 3.000.inkl.varme, VW Golf I kabriolet '84
> mørkeblå, pæn/velh.samt Honda CBR 900 Fireblade skal indgå, kr

Hvis det er en ejerlejlighed er det helt ok.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 06-12-01 17:45

Scripsit "Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk>

> Hvis det er en ejerlejlighed er det helt ok.

Jo, men oplysningen om "kr 3.000.inkl.varme" synes at tyde på at
det er en lejebolig, og i så fald er sammenkædningen med køb af
de to køretøjer forbudt efter lejelovens §6.

|§6. Ved udlejning til beboelse, ved formidling af sådanne lejeforhold eller
| ved bytning af beboelseslejligheder er det ikke tilladt at modtage eller
| kræve vederlag fra lejeren eller at betinge sig, at lejeren indgår anden
| retshandel, som ikke er et led i lejeaftalen.
[...]

--
Henning Makholm "En tapper tinsoldat. En dame i
spagat. Du er en lykkelig mand ..."

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-12-01 17:47

Henning Makholm <henning@makholm.net> skrev:

> Jo, men oplysningen om "kr 3.000.inkl.varme" synes at tyde på at
> det er en lejebolig,

Enig. Evt. en andelsbolig, men det gør det vist ikke bedre.

Fra : Jannik Mariager

Dato : 06-12-01 20:01

Jeg kan sige at den står under "andelsboliger sælges" i den blå avis, og det
er jo bare en anden måde at få penge under bordet på.

Jannik

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-12-01 22:53

"Jannik Mariager" <jannikm@get2net.dk> skrev:

> Jeg kan sige at den står under "andelsboliger sælges" i den blå
> avis, og det er jo bare en anden måde at få penge under bordet på.

Jep. Hvis det evt. er en bolig du er interesseret i er det ofte en god
ide at tage kontakt til bestyrelsen i andelsforeningen i sådanne
tilfælde. Det er vist ikke helt unormalt, at boligen i såfald tilfalder
den, der oplyser om den uærlige sælger af andelen.