ang. Aloe Vera????
Fra : Thomas Neve

Dato : 06-12-01 16:23

Jeg har hørt at produkter med Aloe Vera skulle hjælpe mange, er der nogle
der har nogle erfaringer????

Mvh Thomas Neve

Fra : rcn

Dato : 06-12-01 17:03

Hej Thomas

Aloe Vera virker bakteriedræbende og helende på smårifter, eksem og
lign.
Hvor vidt det hjælper tilsat i creme og sæber, ved jeg ikke, men et blad
i køleskabet til at brække af for at frigøre saft til at påsmørre
hjælper på bumser, rifter osv. - også på solskoldninger!

Rcn

http://www.kandu.dk/

Fra : Tigeren

Dato : 07-12-01 09:50

Jeg har en Aloe Vera plante. Jeg har prøvet at bruge den ved et lille
brandmærke. Jeg
kom lige til at ramme stegepanden med hånden. Det virker helt fint. Knæk et
lille stykke af
en af bladene og tryk saften ud på området.

Mvh

Lasse

Fra : Zirfelt

Dato : 09-12-01 18:27

Eller køb en Aloe Vera creme og have stående fast i køkkenet. På den måde er
man fri for at gå og knække bladene på planten.
I øvrigt har jeg kun godt at sige om ALLE Aloe Vera produkter.
Fortsat god aften.

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 27-01-02 00:51

> [...]
et
> lille stykke af
> en af bladene og tryk saften ud på området.

Hvor kan man få sådan en Aloe Vera plante, hos den lokale blomsterhandler??
Virker alm Aloe Vera creme ikke lige så godt??
VH Lisbeth

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 27-01-02 08:26

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor kan man få sådan en Aloe Vera plante, hos den lokale
blomsterhandler??
Tjah, mange supermarkeder har dem også af og til, den hedder enten
Aloe vera eller aloe barbadensis - og lad endelig være med at
bruge andre Aloe arter, da nogle af dem giver hududslet, hvad Aloe
vera også kan hos 1/1000 af befolkningen.
> Virker alm Aloe Vera creme ikke lige så godt??
Du kan hos matas ( og måske andre steder) købe ren Aloe gel, og
den virker fortræffeligt, men er temmelig dyr. Mængden af de
aktive stoffer i Aloe vera skifter med årstiden og er afhængig af
plantens alder, sådan at planter på 3 år og derover har størst
koncentration.
Alm. creme med Aloe - har sjældent ret høj koncentration af de
hudhelende stoffer.
En amerikansk læge har lavet forsøg med Aloe Vera, og selv
stråleskadede personer oplevede bedring af sårene.

> VH Lisbeth
Kan du ikke finde en plante i de butikker du har i nærheden, kan
du maile mig privat og få min adresse - så kan du sende en
frankeret svarkuvert, så returnere jeg med en "aflægger" jeg har
nemlig mange planter. Saften bliver flittigt brugt her i huset.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 27-01-02 13:40

> [...]
> frankeret svarkuvert, så returnere jeg med en "aflægger" jeg har
> nemlig mange planter. Saften bliver flittigt brugt her i huset.

Mange tak, men vil lige tjekke hos butikkerne først. *s*
VH Lisbeth

Fra : Thomas Neve

Dato : 10-12-01 09:05

Tak for oplysningerne anf Aloe Vera, jeg tror jeg vil prøve at købe lidt

Mvh Thomas Neve

Fra : Erik Andersen

Dato : 27-02-02 10:54

Aloe Vera har været brugt i 6000 år til helbredelse. I dag har man fundet
en løsning, så alt den effektive og nærerne i kraften er bevaret i creme og
drikke Gel. Mange mennesker oplever en forbedret livskvalitet, ved
indtagelse af Aloe Vera drikke Gel. Det indeholder mange vitaminer og
mineraler, samtidig med at det regenerere og opretholder kroppens naturlige
balance.
Læs meget mere på www.aloeverashop.dk

Jeg ved godt at dette ikke er en salgskanal, men jeg kan ikke lade være med
at henvise til denne, da der også står en masse om virkningerne.

Erik Andersen