TV-grabber program søges
Fra : nikolaj borg

Dato : 06-12-01 16:21

Jeg har lige fået mig et dejligt Pinnacle PCTV Pro kort, og det kører sådan
set fint nok, men jeg vil jo gerne grabe noget TV i en ordentlig kvalitet,
helst uden at det fylder alt for meget. Kender I nogle gode programmer til
den slags, dvs. grabbe TV i en god kvalitet med noget software kompression,
f.eks. MPEG-2? (jeg tvivler på, at min Athlon 500 har lyst til komprimere
DivX realtime)

/Nikolaj

Fra : Søren Møller

Dato : 06-12-01 19:18

--
Jeg vil anbefale http://www.virtualdub.org/! (som program) - for info og
beskrivelse tjek: http://www.vcdhelp.com/capture.htm - der kan du både se

Fra : Lennart Jørgensen

Dato : 07-12-01 10:34

"Søren Møller" <some@ware.dk> wrote in message

> Jeg vil anbefale http://www.virtualdub.org/! (som program) - for info og
> beskrivelse tjek: http://www.vcdhelp.com/capture.htm - der kan du både se
> mhst. mpeg1-2 og DivX!

Hej Søren

Jeg forstår ikke helt den vejledning der er på vcdhelp. Hvordan kan man
capture noget hvis man har lukket ned for sit Tv program? På vcdhelp står
der : How to

Launch your tv-application and select the channel you want to capture from.
Exit your tv application. <- This is only for TV-Cards.

Launch VirtualDub and select File->Capture AVI and the capture mode will
start.

To capture from linein,composite or svhs change the source in Virtualdub
under Video->Source

Hvordan kommer inputtet fra TV kortet til Vituel Dub???

På Forhånd Tak

Lennart

Fra : Jesper Hansen

Dato : 09-12-01 22:10

"Lennart Jørgensen" <lennartbj30_nospam@hotmail.com> wrote in message
<snip>
> To capture from linein,composite or svhs change the source in Virtualdub
> under Video->Source
>
> Hvordan kommer inputtet fra TV kortet til Vituel Dub???
>
> På Forhånd Tak

Via driveren/codec'en til kortet.
Jeg kan iøvrigt også kun anbefalde VirtuelDub.

MVH Jesper Hansen

Fra : Lennart Jørgensen

Dato : 06-12-01 22:28

Hej Nikolaj

Jeg ved faktisk ikke om kortet skal understøtte en højere opløsning eller om
det hele ligger i software.
Måske kan programmet på denne side gøre det http://www.iulab.com. Den skulle
vist understøtte en hel del kort. Held og Lykke med det

MVH
Lennart