Inkluderet side..
Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 06-12-01 15:07

Davs NG!

Jeg sidder i FP og har prøvet at lave en menu, top samt adresse(bund), som
inkluderede sider.

I Preview vinduet i FP ser det hele godt ud, den henter dokumenterne de
rette steder, men når jeg "viser i browser" eller "uploader" til en server
med FP extensions, mangler "alle" de inkluderede dele...

Er der nogle der haar gode ideer?

Henrik Dvoracek

http://www.supplier.dk
- Stedet, hvor leverandører og kunder mødes!

Fra : V.B:K.

Dato : 07-12-01 02:08

Henrik Dvoracek <hd@supplier.dk> skrev i en
> [...]
server
> med FP extensions, mangler "alle" de inkluderede dele...

Du husker at lægge ALLE filer ud som disse inkluderede sider indgår i.
Det er ikke nok bare at lægge "hovedsiderne" ud - ALT skal ud hver gang der
ændres.

V.B:K.

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 07-12-01 11:15

> [...]
>
> Du husker at lægge ALLE filer ud som disse inkluderede sider indgår i.
> Det er ikke nok bare at lægge "hovedsiderne" ud - ALT skal ud hver gang

----
Jeps!

Det virker stadig ikke...
Jeg har lagt siden ud her http://www.paperrolls.dk/default1.htm Som det
fremgår af den uploadede side, så er menuen, top samt bottom væk...

På denne side er der et link til et skærmbillede af hvordan det ser ud i mit
"preview" vindue i FP (FP2000). Billedet er ikke pænt, men nok til at man
lige kan ane hvad jeg mener...

Jeg håber at der er én der gider kaste et blik på dette!

Fra : V.B:K.

Dato : 07-12-01 13:41

> [...]
> lige kan ane hvad jeg mener...
>
> Jeg håber at der er én der gider kaste et blik på dette!

Kan se du refererer til en mappe kaldet Includes
Vil du prøve at omdøbe denne til includes og så igen inkludere dine sider
Mappenavnet skal også ændres på serveren.
Måske fordi du kalder mappereferencen noget med STORE BOGSTAVER
Alle filer skal så lægges ud igen.

V.B:K.

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 07-12-01 23:09

> [...]
> Mappenavnet skal også ændres på serveren.
> Måske fordi du kalder mappereferencen noget med STORE BOGSTAVER
---

Dette har jeg netop prøvet og det virkser stadig ikke... - Det der undrer
mig, er, at det ser ok ud i "preview fanen", men når jeg preview'er i
browser, (både NN og IE) så mangler alle de inkluderede sider...?

Jeg forstår det ikke!

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-12-01 13:15

Ryd cachen i browserne.

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 09-12-01 13:37

> Ryd cachen i browserne.
---
Det virker heller ikke....

http://www.paperrolls.dk/default1.htm

Grunden til at du skriver dette, er det fordi du godt kan se de inkluderede
sider ???

Cachen er slettet og den viser stadig ikke de inkluderede sider....

Den grønne venstrecelle kommer fra mit CSS, men der er ingen menu
(inkluderet side) i den og hvorfor viser den ikke top og bundcellerne, som
også er defineret fra mit CSS (og de inkluderede sider dertil) ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-12-01 00:34

Næh men fordi det er en normal fejl.
Har lige set på linket du sendte med. Der er alvorlige fejl i HTML'en
så jeg må gå ud fra at du forsøgt dig med lidt håndeditering.
Det må anbefales ikke at slette noget hvis man ikke ved hvad det gør.
Lav siden om fra grunden.

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 10-12-01 11:13

> [...]
> så jeg må gå ud fra at du forsøgt dig med lidt håndeditering.
> Det må anbefales ikke at slette noget hvis man ikke ved hvad det gør.

---

Davs NG!

Jeg har fået det til at virke!

Jeg prøvede med en SSI kommando (istedet for FP´s automatisk genererede
kommando) og uploadede til en server med SSI (og omdøbte filen til .shtml)
og det virkede!