Køb af vare på nettet
Fra : Jannik Mariager

Dato : 06-12-01 14:37

Hejsa

Jeg har d. 20. nov. bestilt en vare på nettet til en værdi af 177,- og jeg
overførte pengene ca. samme dag. Jeg har endnu ikke modtaget min vare (en
DVD film) og har rykket for den flere gange.

jeg har modtaget flg. fra sælger d. 27. nov.

"Hej Jannik

Filmen er længe sendt til dig....... vi efterlyser pakken og får bestilt en
ny film til dig.

Med venlig hilsen

Flemming
www.alldigital.dk"

Jeg har sendte en mail til ham hvor jeg gav ham en frist til af levere
filmen Tirsdag d. 4. dec. ellers ville jeg have pengene retur, jeg har idag
d. 6. ikke fået nogen film eller hørt fra ham via mail. Der er ikke oplyst
noget telefonnummer på deres hjemmeside. Hvad gør jeg?

Jannik

Fra : Jakob Paikin

Dato : 06-12-01 14:37

On Thu, 6 Dec 2001 14:36:31 +0100, "Jannik Mariager"
<jannikm@get2net.dk> wrote:

>Hvad gør jeg?

Lader være med at forudbetale (bortset fra med kreditkort) en anden
gang

Du kan prøve at bede afsenderen om pakkens nummer hos Postdanmark så
du selv kan få den eftersøgt - men det får du nok ikke svar på.

Derudover kan du - i teorien - kræve beløbet tilbageført, men det vil
nok forudsætte en retssag, hvilket IKKE(!) kan anbefales for et så
lille beløb.

--
Jakob Paikin

Fra : Jannik Mariager

Dato : 06-12-01 17:10

Det er en butik på nettet og ikke en privatperson hvis du skulle have troet
det, og jeg har handlet der før, man må da kunne gøre noget, fx
..politianmeldelse eller lign.

Jannik

Fra : Jakob Paikin

Dato : 06-12-01 21:48

On Thu, 6 Dec 2001 17:09:56 +0100, "Jannik Mariager"
<jannikm@get2net.dk> wrote:

>Det er en butik på nettet og ikke en privatperson hvis du skulle have troet

Hvilken forskel mener du det gør? Du har betalt penge før du har fået
varen - det er _altid_ farligt, netop fordi du ikke kan få pengene
tilbage på nogen let måde.

>det, og jeg har handlet der før, man må da kunne gøre noget, fx
>.politianmeldelse eller lign.

Politiet tager sig af overtrædelser af straffeloven samt visse
særlove. Der er intet strafbart sket i det du beskriver.

Du er kort og godt blevet snydt, hvilket ikke er strafbart, medmindre
"snyderiet" - groft sagt - var planlagt på forhånd.

Din eneste mulighed er en privat retssag, men det kan ikke betale sig.

Glem også alt om Forbrugerklagenævnet, da sagen skal dreje sig om
mindst 500 kr. for at de behandler sagen.

--
Jakob Paikin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-12-01 20:42

On Thu, 6 Dec 2001 14:36:31 +0100,
> [...]
> d. 6. ikke fået nogen film eller hørt fra ham via mail. Der er ikke oplyst
> noget telefonnummer på deres hjemmeside. Hvad gør jeg?

Bruger Dankort for fremtiden.

Fra : Jannik Mariager

Dato : 06-12-01 22:11

jeg har fundet nogle oplysninger om ham her
så kan jeg jo prøve at ringe til ham.

domain: alldigital.dk
descr: Flemming Schmidt
admin-c: FS3904-DK