/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MotoGP 2002 Aprilias bud.
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 06-12-01 13:00

http://www.aprilia.com/gp-1/eng/home.htm

We thus
decided to create a bike containing all the technology known to us,
without
however taking risks associated with the use of unreliable or immature
technologies,
still not fully explored. In short, into the new "MotoGP" 2002 we put
all
the best we had available, everything we knew well and knew could work
without
creating problems.

990cc, more than 200 HP at more than 15,000 rpm

Det vil så vise sig om de ikke alligevel får lidt børnesygdomme....

/A



 
 
D@n Dethlefsen (06-12-2001)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 06-12-01 17:53


> http://www.aprilia.com/gp-1/eng/home.htm
>
> We thus
> decided to create a bike containing all the technology known to us,
> without
> however taking risks associated with the use of unreliable or
immature
> technologies,
> still not fully explored. In short, into the new "MotoGP" 2002 we
put
> all
> the best we had available, everything we knew well and knew could
work
> without
> creating problems.
>
> 990cc, more than 200 HP at more than 15,000 rpm
>
> Det vil så vise sig om de ikke alligevel får lidt børnesygdomme....
>
> /A
>

Har Aprilia ikke købt Benelli, og brugt deres 900 ccm cykel og bygget vidre
på denne ???

Fedt hvis Aprilia deltager i GP-1 klassen 2002

Dan



Morten Johansen (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Johansen


Dato : 07-12-01 14:37

> Har Aprilia ikke købt Benelli, og brugt deres 900 ccm cykel og bygget vidre
> på denne ???
>
> Fedt hvis Aprilia deltager i GP-1 klassen 2002
>
> Dan

Nope motoren er som skrevet står udviklet af corsworth i UK, som jo
bekendt laver F1 motore. Det skulle være en 3 cyl udgave af en sådan
motor, bla med pneumatiske ventiler!!

Morten
TLR

Søren L Hansen (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 07-12-01 14:51


Morten Johansen <morten_b_johansen@yahoo.com> wrote in article
<8128bae.0112070537.33e09307@posting.google.com>...

> Nope motoren er som skrevet står udviklet af corsworth i UK, som jo
> bekendt laver F1 motore. Det skulle være en 3 cyl udgave af en sådan
> motor, bla med pneumatiske ventiler!!
>
Pneu-ventiler vil være fantastisk, så er det jo muligt at lave meget
avanceret styringsystem til åbning af ventilerne, til gadebrug kan det jo
bruges til at lave en mere økonomisk motor, der også har en stor røvfuld
heste, lidt ligesom Saabs, variable kompressionsløsning. En motor på 1600
cc, med turbo, og mulighed for 250 heste når det er nødvendigt, og
økonomine i en 1600 motor resten af tiden.
En kombination af de to teknikker tror jeg vil være en stor del af
fremtidens motorteknik, så ønsker til effekt og økonomi kan kombineres...
--
Søren
s@motortosse.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"


Armand (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-12-01 18:27


Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en
news:01c17f26$261c05a0$517010ac@pc4148...
>
> Morten Johansen <morten_b_johansen@yahoo.com> wrote in article
> <8128bae.0112070537.33e09307@posting.google.com>...
>
> > Nope motoren er som skrevet står udviklet af corsworth i UK, som jo
> > bekendt laver F1 motore. Det skulle være en 3 cyl udgave af en sådan
> > motor, bla med pneumatiske ventiler!!
> Pneu-ventiler vil være fantastisk, så er det jo muligt at lave meget
> avanceret styringsystem til åbning af ventilerne

At det skulle dreje sig om en ren pneumatik-aktivering af ventilerne,
tror jeg ikke umiddelbart på :-/
15.000 rpm = 7.500 aktiveringer /minuttet, og dertil er pneumatik alt
for trægt i bevægelsen :-/

> .... lidt ligesom Saabs, variabel kompressionsløsning.

Tror jeg nærmere at det drejer sig om!
Mon ikke at det er en luftstyret variant á det hydrauliske som Honda
bruger i deres V-tec mc-system :-/

--
Armand.





Søren L Hansen (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 10-12-01 14:28

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<9uqug8$2lbr$14@news.cybercity.dk>...

> > .... lidt ligesom Saabs, variabel kompressionsløsning.
>
> Tror jeg nærmere at det drejer sig om!
> Mon ikke at det er en luftstyret variant á det hydrauliske som Honda
> bruger i deres V-tec mc-system :-/
>
Jamen det er jo hver sin ting, kompressionen og ventilstyringen øøøh?
Det fede er at kunne variere åbningstider på ventiler, tændingstidspunktet
og kompressionen.
Så kan motorkarakteristikken varieres stort og vi får en motor der både kan
være yderst sparsommelig og yderst effektfuld, dog ikke nødvendigvis på
samme tid.


--
Søren
s@motortosse.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"


Morten Johansen (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Johansen


Dato : 11-12-01 08:57

"Armand" <armand@mcSTREGchauff?erne.dk> wrote in message news:<9uqug8$2lbr$14@news.cybercity.dk>...
> Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en
> news:01c17f26$261c05a0$517010ac@pc4148...
> >
> > Morten Johansen <morten_b_johansen@yahoo.com> wrote in article
> > <8128bae.0112070537.33e09307@posting.google.com>...
> >
> > > Nope motoren er som skrevet står udviklet af corsworth i UK, som jo
> > > bekendt laver F1 motore. Det skulle være en 3 cyl udgave af en sådan
> > > motor, bla med pneumatiske ventiler!!
> > Pneu-ventiler vil være fantastisk, så er det jo muligt at lave meget
> > avanceret styringsystem til åbning af ventilerne
>
> At det skulle dreje sig om en ren pneumatik-aktivering af ventilerne,
> tror jeg ikke umiddelbart på :-/
> 15.000 rpm = 7.500 aktiveringer /minuttet, og dertil er pneumatik alt
> for trægt i bevægelsen :-/

Der bruges pneu-ventiler i alle formel 1 motore, og jeg mener da at
Ferrai gladeligt spinner op til 17.000 omdr, så jeg tror nok de
kanarbejde hurtigt nok. Fordelen skulle netop være at det med fjedere
ikke er muligt at få dem til at springe hurtigt nok tilbage. Dette er
ikke så stort et problem ved mindre fjedere, da vi jo kan se en gixer
250 sagtens kan spinne 17.000 omdr...
Men hvordan de har lavet tryk system osv osv på en mc, det glæder jeg
mig til at se.
Morten
TL1000R

Armand (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-12-01 19:04


Morten Johansen <morten_b_johansen@yahoo.com> skrev i en
news:8128bae.0112102356.73167dcb@posting.google.com...
> "Armand" <armand@mcSTREGchauff?erne.dk> wrote in message
news:<9uqug8$2lbr$14@news.cybercity.dk>...
> > Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en
> > news:01c17f26$261c05a0$517010ac@pc4148...
> > > Morten Johansen <morten_b_johansen@yahoo.com> wrote in article
> > > <8128bae.0112070537.33e09307@posting.google.com>...
> > >
> > > > .............. bla med pneumatiske ventiler!!
> > > ....Pneu-ventiler vil være fantastisk, så er det jo muligt at lave
> > > meget avanceret styringsystem til åbning af ventilerne
> > At det skulle dreje sig om en ren pneumatik-aktivering af
> > ventilerne, tror jeg ikke umiddelbart på : 15.000 rpm = 7.500
> aktiveringer /minuttet, og dertil er pneumatik alt for trægt i
bevægelsen :-/
> Der bruges pneu-ventiler i alle formel 1 motore, og jeg mener da at
> Ferrai gladeligt spinner op til 17.000 omdr, så jeg tror nok de
> kan arbejde hurtigt nok. Fordelen skulle netop være at det med fjedere
> ikke er muligt at få dem til at springe hurtigt nok tilbage.

Dækker det en "luftfjeder" á gummibold-princippet, eller en aktivering
v.h.a. komprimeret luft - Eller begge dele???

--
Armand.





TA (17-12-2001)
Kommentar
Fra : TA


Dato : 17-12-01 02:34


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:9v5i1i$1ig9$10@news.cybercity.dk...
>
> Morten Johansen <morten_b_johansen@yahoo.com> skrev i en
> news:8128bae.0112102356.73167dcb@posting.google.com...
> > Der bruges pneu-ventiler i alle formel 1 motore, og jeg mener da at
> > Ferrai gladeligt spinner op til 17.000 omdr, så jeg tror nok de
> > kan arbejde hurtigt nok. Fordelen skulle netop være at det med fjedere
> > ikke er muligt at få dem til at springe hurtigt nok tilbage.
>
> Dækker det en "luftfjeder" á gummibold-princippet, eller en aktivering
> v.h.a. komprimeret luft - Eller begge dele???

Det må være "luftfjeder princippet".

De pneumatiske ventiler i Formel 1 motorer lukkes vha af trykluft (fra en
trykluftbeholder eller kompressor) og åbnes vha knastaksler. Ved at anvende
en luftfjeder i stedet for en mekanisk fjeder kan ventilernes bevægelige
masse reduceres hvorved egenresonancen øges. Dette giver mulighed for højere
rpm inden ventilerne "flyder".

Ifølge Performance Bikes (dec 2001) har Sauber-Petronas udviklet en meget
lignende 3-cylindret 990 ccm GP1-motor baseret på en Ferrari V10 motor. Der
er kørt motor tests ved 16.000 rpm, men 20.000 rpm skulle være mulig grundet
pneumatiske ventiler og kort slaglængde.

--
TA




Armand (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-12-01 03:59


TA <not@active.dk> skrev i en news:9vji2t$2shi$1@news.cybercity.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:9v5i1i$1ig9$10@news.cybercity.dk...
> >
> >
> > Dækker det en "luftfjeder" á gummibold-princippet, eller en
aktivering
> > v.h.a. komprimeret luft - Eller begge dele???
> Det må være "luftfjeder princippet".
> De pneumatiske ventiler i Formel 1 motorer lukkes vha af trykluft (fra
en
> trykluftbeholder eller kompressor) og åbnes vha knastaksler. Ved at
> nvende en luftfjeder i stedet for en mekanisk fjeder kan ventilernes
> bevægelige masse reduceres hvorved egenresonancen øges.
> Dette giver mulighed for højere rpm inden ventilerne "flyder".

Jup!

Akkurat som min F1-freakede lillebror har forklaret mig imellemtiden!
Klares forøvrigt af kun(?) ca. 8 bar's tryk!

Tykflaske/kompressor forsyningen (der er nødvendig p.g.a. efterfyldning
af utætheder) synes dog tung for en mc :-/

--
Armand




Morten Johansen (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Johansen


Dato : 17-12-01 09:12

"Armand" <armand@mcSTREGchauff?erne.dk> wrote in message news:<9vjn99$3178$2@news.cybercity.dk>...
> TA <not@active.dk> skrev i en news:9vji2t$2shi$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> > news:9v5i1i$1ig9$10@news.cybercity.dk...
> > >
> > >
> > > Dækker det en "luftfjeder" á gummibold-princippet, eller en
> aktivering
> > > v.h.a. komprimeret luft - Eller begge dele???
> > Det må være "luftfjeder princippet".
> > De pneumatiske ventiler i Formel 1 motorer lukkes vha af trykluft (fra
> en
> > trykluftbeholder eller kompressor) og åbnes vha knastaksler. Ved at
> > nvende en luftfjeder i stedet for en mekanisk fjeder kan ventilernes
> > bevægelige masse reduceres hvorved egenresonancen øges.
> > Dette giver mulighed for højere rpm inden ventilerne "flyder".
>
> Jup!
>
> Akkurat som min F1-freakede lillebror har forklaret mig imellemtiden!
> Klares forøvrigt af kun(?) ca. 8 bar's tryk!
>
> Tykflaske/kompressor forsyningen (der er nødvendig p.g.a. efterfyldning
> af utætheder) synes dog tung for en mc :-/

Ja det bliver spændende og se hvordan de har løst dette problem, de må
have lavet et meget læt system. Tanken bag netop at vælge en 3 cyl
motor er jo at de må være lettere en 4 og 5 cyl maskiner.
Morten
TLR

Poul B-H (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 07-12-01 20:49

Her er lidt om Aprilias nye GP diesel:
http://www.motograndprix.com/Site/main/news_full_story.jsp?IDEdition=6293

--
Poul B-H
MC21 NSR250SE
MC21 NSR250SP
"Smoking Is Good For Your Health"


"Morten Johansen" <morten_b_johanse

n@yahoo.com> wrote in message
news:8128bae.0112070537.33e09307@posting.google.com...
> > Har Aprilia ikke købt Benelli, og brugt deres 900 ccm cykel og bygget
vidre
> > på denne ???
> >
> > Fedt hvis Aprilia deltager i GP-1 klassen 2002
> >
> > Dan
>
> Nope motoren er som skrevet står udviklet af corsworth i UK, som jo
> bekendt laver F1 motore. Det skulle være en 3 cyl udgave af en sådan
> motor, bla med pneumatiske ventiler!!
>
> Morten
> TLR



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste