Mit første 3D kort - det endelige valg
Fra : Thïngmand

Dato : 06-12-01 09:36

Iht. tidligere tråd (Mit første 3D kort) er jeg nået et skridt længere i
processen.

Jeg har besluttet mig for at købe et Palit Microsystems kort med GeForce2
chip - men hvilket et skal jeg vælge:

GeForce2 Pro TV-Out AGP / 64MB DDR / 2048X1536 / GeForce2 Pro - 1.129 kr.

Daytona GeForce2 Ti AGP / 64MB DDR / 2048X1536 / GeForce2 Ti - 1.049 kr.

Daytona GeForce2 Ti TV-Out AGP / 64MB DDR / 2048X1536 / GeForce2 Ti -
1.045 kr.

Efter hvad jeg har læst her i gruppen er Ti hurtigere end Pro - men hvorfor
er den så billigere? - og hvorfor er den billigere med TV-out?

Er der nogle ulemper ved TV-out (eks. går det ud over billedkvaliteten eller
ydelsen (på PC)) eller kan man lige så godt tage det med, så kan man altid
lege lidt med det??

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 06-12-01 15:38

In article <K5GP7.4057$z4.459929@news000.worldonline.dk>, michael@thingmand.dk
says...
> [...]
>

> Efter hvad jeg har læst her i gruppen er Ti hurtigere end Pro - men hvorfor
> er den så billigere? - og hvorfor er den billigere med TV-out?

Kernen bliver produceret på en nyere proces, hvor man producerer kernen ved en
mindre størrelse (eller noget i den stil). I hvert fald er det nu muligt at få
flere kerner ud per wafer og dermed falder prisen.

> Er der nogle ulemper ved TV-out (eks. går det ud over billedkvaliteten eller
> ydelsen (på PC)) eller kan man lige så godt tage det med, så kan man altid
> lege lidt med det??

Ingen ulemper, kun fordele.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Andrew

Dato : 06-12-01 22:13

Vælg Daytona Geforce 2 TI 64 MB DDR ram TV-out, den har jeg LIIIIGE købt hos
Multimediaworld (dog til 1099 kroner, grundet en mystisk prisstigning fra
den blå luft???). Jeg glæder mig meget til den kommer!

Jeg købte den fordi jeg fik at vide i forskellige nyhedsgrupper i udlandet
og af Nvidia selv, at det var den hurtigste Geforce 2 chip til dato.

Mvh Anders

Fra : Thïngmand

Dato : 07-12-01 09:14

> [...]
> Multimediaworld (dog til 1099 kroner, grundet en mystisk prisstigning fra
> den blå luft???). Jeg glæder mig meget til den kommer!

Vend meget gerne tilbage med dine erfaringer, da der nok går 14 dage inden
jeg bestiller...

Fra : Nah Aye Will Nort

Dato : 09-12-01 19:25

Mit er allerede tilbage til "test" hos MMworld. Kunne simpelthen ikke køre
3D nogen steder under w2k. Og geninstall af win98 på en frisk harddisk
crashede omkring hvor den probe'ede kortet

Håber MW vender tilbage og giver mig et nyt kort (ie. HW fejl) - hvis ikke
kan jeg så kun sige at kortet ikke kan køre med win98 og w2k

Jeg vender tilbage...

j-

--
____
Jesper Riis Rørbye Angelo

Fra : Thïngmand

Dato : 10-12-01 09:33

> Håber MW vender tilbage og giver mig et nyt kort (ie. HW fejl) - hvis ikke
> kan jeg så kun sige at kortet ikke kan køre med win98 og w2k

Hmm, lyder ikke særligt realistisk at de ikke skulle lave et kort der kunne
kører under de 2 mest benyttede styresystemer

Var det med kortets egen drivere eller med Nvidias drivere?

Fra : Jesper Angelo

Dato : 11-12-01 02:56

Det var såmend først deres egne, og derefter nvidia...nøjagtig samme fejl.

Har endnu ikke hørt fra dem selvom de først sagde sidste onsdag...

j-

____

Fra : Jesper Angelo

Dato : 16-12-01 16:59