er det lovligt at vidergive en privat mail~
Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 06-12-01 00:43

ikke at jeg ku drømme om det
menjeg ved krænkelse af brevfriheden eller hvad det nu heder er ser
man strengt på - men nu står vi ligesom med et led i mellem - hvis jeg
har sendt eller modtaget en privat mail icq dialog fra en anden - kan
nogen af os så juridisk set bare fyre det af i et offentligt forum ?

jeg vil lige gøre min holdning klar - at jeg mener det er noget af det
værste svineri man kan gøre !
MvH
Bo M Mogensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-12-01 00:57

Chokmah @lias R@bi@s the dog* wrote:

>har sendt eller modtaget en privat mail icq dialog fra en anden - kan
>nogen af os så juridisk set bare fyre det af i et offentligt forum ?

Ja, den rette modtager af meddelelsen kan gøre hvad han vil med den.

Dog er der måske ophavsretlige hensyn der spiller ind, men det kræver
at meddelelsen har værkshøjde, og det har en tilfældig e-mail næppe.

Men det er op til en dommer at vurdere.

--
Den kloge narrer den mindre kloge.

http://chran.dyndns.dk - Nu med opfordringer til koncertgængere!

Fra : ThomasW

Dato : 06-12-01 10:45

"Chokmah @lias R@bi@s the dog*" <chokmah@c.dk> wrote in message
> [...]
> har sendt eller modtaget en privat mail icq dialog fra en anden - kan
> nogen af os så juridisk set bare fyre det af i et offentligt forum ?

Umiddelbart beskytter brevhemmeligheden kun mod udenforståendes indtrængen,
medmindre der er tale om forhold der klart kan forlanges unddraget
offentlighedes kundskab (jeg har ikke tid til at slå det op mere detaljere,
men du skal have fat i Straffeloven §§263 og fremefter, sådan cirka)

> jeg vil lige gøre min holdning klar - at jeg mener det er noget af det
> værste svineri man kan gøre !

Ikke uenig, men jeg mener at have oplevet dig som ret glad for at påberåde
netiketten i NG'erne som noget bindende, så hvorfor sender du en privat ICQ,
når den oprindelige diskussion stadig kører i en anden NG ? (Jeg forudsætter
selvfølgelig at det drejer sig om dk.binaer.film-bøvlet).

/Thomas

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 09-12-01 22:15

On Thu, 6 Dec 2001 10:45:23 +0100, "ThomasW"
<tw_dk@*NOSPAM*hotmail.com> wrote:

> [...]
>offentlighedes kundskab (jeg har ikke tid til at slå det op mere detaljere,
>men du skal have fat i Straffeloven §§263 og fremefter, sådan cirka)

OK

>Ikke uenig, men jeg mener at have oplevet dig som ret glad for at påberåde
>netiketten i NG'erne som noget bindende,

ja sådan tolker jeg det ofte

> så hvorfor sender du en privat ICQ,
>når den oprindelige diskussion stadig kører i en anden NG ? (Jeg forudsætter
>selvfølgelig at det drejer sig om dk.binaer.film-bøvlet).

Nå det var bare vdr en fejlpostning - hvor jeg skrev det til den det
berørte det er der well ikke noget forkert i ?
Bo