Støgende blæser på Gforce 2
Fra : DoC OnE

Dato : 06-12-01 00:20

Jeg har en Gforce 2 MX400 fra Daytone, blæseren der sidder på korten er
begyndt at støje med en irreterende lyde. Hvis jeg sætter fingeren på kan
jeg få den til at holde op men kun et kort stykke tid.

Er der noget man kan gører f.eks. olie eller lign.

Jesper

Fra : Torben Larsen

Dato : 06-12-01 00:34

Prøv at hive stikket ud til den, det bør kunne lade sig gøre uden at brænde
gpu'en af. Hvis altså der er nogle køleribber, ellers køb nogen og erstat
blæseren med dem.

Torben

Fra : Alpha Akustik

Dato : 06-12-01 05:59

Det er desværre ikke så let at finde en ordentlig blæser at putte på.

Blue Orb og Crystal Orb er ikke særlig støjsvage og så er de meget dårligt
produceret.

Jeg kørte en overgang med Global Win FA 420
http://studiedata.dk/product.asp?product=62&page=1. Den er meget stille men
efter en måned eller to begyndte den også at larme.

Faktisk burde et MX kort kunne køre med kun et køleprofil (uden OC). Der var
i hvert fald ikke nogen blæser på mit ASUS 7100 GeForce MX da jeg købte det.

Nu har jeg et ELSA 721 GeForce 3 TI 200 hvor jeg skal prøve at finde på
noget smart - jeg ved bare ikke hvad!!!

Peter

Fra : Jacob Gregers Hansen

Dato : 06-12-01 09:18

Peter wrote:
> Nu har jeg et ELSA 721 GeForce 3 TI 200 hvor jeg skal prøve at finde på
> noget smart - jeg ved bare ikke hvad!!!

Kodeordet er oversizing!

Tag en gammel(eller ny sføli), stor køleprofil fra f.eks. en processor og sæt
en god stor blæser på. Lad denne blæser bare rotere blæse ved måske 1/4
hastighed, hvorved den er meget støjsvag (prøv dig lidt frem). Det er rigeligt
for et grafikkort, og dejligt støjsvagt.

Til monteringen kan du jo bore to huller i køleprofilen, stikke et par strips
igennem og spænd fast på den modsatte side af grafikkortet gennem de der
huller, der i forvejen er til montering af (lidt mere professionelle) kølere.
HUSK! at tjekke, om køleprofilen sidder plant på GPUen og husk kølepasta!

Og vupti! Dejligt stille!

Mvh
Jacob

--
Posted from stassen.k-net.dtu.dk [130.225.71.227]

Fra : Jonny Jensen

Dato : 06-12-01 09:13

> [...]
> jeg få den til at holde op men kun et kort stykke tid.
>
> Er der noget man kan gører f.eks. olie eller lign.

Jep, men det er kun kortvarige nødløsninger. Da dit kort kun er et GF2MX,
ville jeg nok smide nedenstående på. Det BURDE være nok til et MX-kort. Hvis
hullerne ikke passer helt, kan det klares med et tyndt lag kølepasta på
midten og en LILLE dråbe sekundlim i hvert hjørne. Så bliver profilen der.
(Eller du kan købe noget arcticsilver compund, hvis du har for mange penge

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=189&page=1

Jonny.

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 06-12-01 12:04

Jonny Jensen wrote:

> [...]
> (Eller du kan købe noget arcticsilver compund, hvis du har for mange penge

Hvis man køber et Geforce3 Ti200 kort, burde det så ikke også være nok
med den køleprofil du nævner? AFAIK, så er NVIDIA's referencekort uden
blæser, så det burde jo ikke være nødvendigt hvis man har en god køleprofil.

Holder "Arctic Silver 2" køleprofilen fast på chippen eller skal den
sættes yderligere fast på anden måde?

--
Joergen Ramskov - Folding for the Cause!
http://teameggroll.com

Fra : Jonny Jensen

Dato : 06-12-01 15:13

> [...]
> med den køleprofil du nævner? AFAIK, så er NVIDIA's referencekort uden
> blæser, så det burde jo ikke være nødvendigt hvis man har en god

Jeg ved det ikke. Hvis profilen er stor nok. Det er korrekt at nVidia's
refencekort ikke har blæser på, bare en stor grøn heatsink.

> Holder "Arctic Silver 2" køleprofilen fast på chippen eller skal den
> sættes yderligere fast på anden måde?

Nej, arctic silver er kun kølepasta. Der skal sekund lim på i hjørnerne
også. Eventuelt kan man købe Arctic Silver compund, som er to-komponents
epoxy lim, der er varmeledene.

Jonny.

Fra : Alpha Akustik

Dato : 06-12-01 16:08

> [...]
> med den køleprofil du nævner? AFAIK, så er NVIDIA's referencekort uden
> blæser, så det burde jo ikke være nødvendigt hvis man har en god

Jeg tror også et GeForce 3 TI 200 kan køre uden blæser hvis det ikke er
overclocket.

Men det er jo meget fristende at overclocke. Det er standard 175/400 og jeg
kører uden problemer 235/475 med en (larmende) Crystal Orb på 7 V. Med en
god stor (og støjsvag) køler skulle det kunne køre endnu hurtigere.

Peter

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 06-12-01 15:39

In article <3c0eacd1$0$25379$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, docone@oncable.dk
says...
> [...]
> jeg få den til at holde op men kun et kort stykke tid.
>
> Er der noget man kan gører f.eks. olie eller lign.

det er da i hvert fald værd at prøve med at smøre den, inden du render ud og
køber nyt.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)