Vandmærke
Fra : Karsten H. Rasmussen

Dato : 06-12-01 00:03

Hej.
Er der nogen der ved hvordan man laver "vandmærker" (let) i Excel?

Hilsen

Fra : emj

Dato : 06-12-01 11:57

Karsten H. Rasmussen skrev i
<JJxP7.3859$z4.429063@news000.worldonline.dk>:

>Er der nogen der ved hvordan man laver "vandmærker" (let) i Excel?

Ja, der er ganske let. Du indsætter blot det billede, som skal være
vanmærke og åbner værktøjslinjen billede, hvorfra du på ikon nr 2 fra
venstre bl.a. kan vælge "vandmærke"
Samme fremgangsmåde som i Word i øvrigt.
Hilsen emj
-- www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/
- dit fristed på Internettet

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-12-01 12:51

> Ja, der er ganske let. Du indsætter blot det billede, som skal være
> vanmærke og åbner værktøjslinjen billede, hvorfra du på ikon nr 2 fra
> venstre bl.a. kan vælge "vandmærke"
> Samme fremgangsmåde som i Word i øvrigt.

Jeg har engang for længe siden døjet med det samme problem, men opgav. Hvis
man følger din opskrift for man indsat et objekt, der er lysere, men man kan
ikke formatere tekstombrydning om et billede som i Word, og derfor kan man
ikke komme til at skrive ovenpå billedet.

Så skal det sættes ind som baggrund, hvilket man sagtens kan, men så kan man
tilsyneladende ikke komme til at formatere det som vandmærke.

Eller er det mig der overser noget?

Jan

Fra : emj

Dato : 06-12-01 16:47

Jan Kronsell skrev i <rSJP7.107$HW3.23852231@news.orangenet.dk>:

> [...]
>ikke formatere tekstombrydning om et billede som i Word, og derfor kan man
>ikke komme til at skrive ovenpå billedet.

Shit
Du har ret.
Det er jo helt discount i forhold til word.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-12-01 22:56

> Det er jo helt discount i forhold til word.

Enig. pre's forslag er selvfølgelig brugbart, men desværre kan min printer
ikke særligt godt lide papir, der har været igennem før. Det vil meget gerne
blive inde i printeren, så jeg har valgt at aftstå.

Hilsen
Jan

Fra : pre

Dato : 06-12-01 20:57

Excel er ikke go´ til vandmærker. Brug Word og print et lille lager af
vandmærkepapir.
pre

Fra : Lars Klintholm

Dato : 07-12-01 09:06

Karsten H. Rasmussen skrev i dk.edb.programpakker.ms-office
> Hej.
> Er der nogen der ved hvordan man laver "vandmærker" (let) i Excel?

Det kan man ikke, der mangler muligheden for at placere grafik bag ved
tekst.

Brug i stedet Word. Indsæt et integreret Excel-objekt (knappen lige til
højre for tabelknappen - eller menuen Indsæt>Objekt....osv). Eller hvis
du har et eksisterened regneark, indsæt som objekt med kæde.

Nu har du hele Excels funktionalitet til beregninger, og hele Words
funktionalitet til printning, herunder vandmærker, grafik i sidehoveder
m.m
--
mvh. Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-12-01 11:17

Hej Lars
<SNIP>

> Nu har du hele Excels funktionalitet til beregninger, og hele Words
> funktionalitet til printning, herunder vandmærker, grafik i sidehoveder
> [...]

Der er bare den lille detalje, at regneark ofte fylder betydeligt mere, end
der med rimelighed kan klemmes ind på en a4 side, både i højdenb og ikke
mindst i sammenhæng med word i bredden. Personligt arbejder jeg ofte med
regneark, der fylder op til 6-8 liggende A4 sider i bredden og endnu mere i
højden, og så er det ikke særligt nemt at sætte ind i Word.

Men med forholdsvis små regneark er ideen god.

Hilsen
Jan

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-12-01 08:41

Jan Kronsell skrev i dk.edb.programpakker.ms-office
> [...]
> højden, og så er det ikke særligt nemt at sætte ind i Word.
>
> Men med forholdsvis små regneark er ideen god.

Jeg synes nu også den er god nok til de store ark. Her ville jeg blot
ikke lave det som et integreret ark. Men gøre regnearket færdigt i Excel
og copy, og i Word indsæt speciel. Her vælges RTF format (med eller uden
kæde), så kommer en Word tabel der kan lægges vandmærker bag.
Lars