Fin Form
Fra : Helle Nielsen

Dato : 05-12-01 23:19

Hejsa.

Jeg er en pige på 19 år som vejer 20 kg for meget. Det samme gør min
kæreste. Derfor har vi besluttet os for at starte i motionscenter og det
blev så til en prøvetime her i dag - utrolig sød og god instruktør! Jeg er
virkelig parart til det og har fået lagt et program for at tabe mig. Jeg vil
så høre om der er nogen af jer andre som har tabt jer i et motionscenter?
jeg regner med at gå der mandag, onsdag og fredag i ca. 1-1½ time pr. gang.
Hvor lang tid var du/I om at tabe jer på den måde? følte du/I at der kom et
godt resultat ud af det?

Kærlig hilsen Helle

Fra : Anja

Dato : 06-12-01 10:12

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> wrote

> Jeg vil
> så høre om der er nogen af jer andre som har tabt jer i et motionscenter?

Ikke uden at omlægge kosten, desværre. Det er faktisk den eneste sikre vej,
men meget gerne kombineret med motion/styrketræning.

--
mvh Anja

Fra : Heidi

Dato : 06-12-01 11:06

"Anja" <ashNOSPAM@trustme.dk> skrev i en meddelelse news:bDGP7.4068$z4.461771@news000.worldonline.dk...
> "Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> wrote

> Ikke uden at omlægge kosten, desværre. Det er faktisk den eneste sikre vej,
> men meget gerne kombineret med motion/styrketræning.

Jeg vil give Anja ret - i starten af året tabte jeg mig 7 kg på ca. 3
måneder, ved først og fremmest at ændre kosten, men også ved
at gå i motionscenter 2 gange om ugen.
Om jeg havde tabt dem udelukkende ved motion, uden at ændre
kostvanerne tvivler jeg på - så en kombination af de to ting er efter
min mening helt klart det bedste/den hurtigste måde at opnå resultater
på - (selvom jeg da har hørt om nogen, som har tabt sig udelukkende
ved at ændre kostvaner, og ikke har dyrket motion overhovedet).
Og så nytter det altså heller ikke noget, at man falder tilbage i sin
"gamle" livsstil, når man har tabt sig. Opskriften hedder ikke slankekur,
men en mere eller mindre varig ændring af kost- og motionsvaner....
Ellers har kiloene altså en kedelig tendens til at ryge på igen
(Hvilket de desværre har gjort for mit vedkommende, men det er en
helt anden historie....)

--
Mvh. Heidi
http://www.hct.hjem.wanadoo.dk

Fra : Christian Vandsø

Dato : 06-12-01 12:00

On Wed, 5 Dec 2001 23:19:17 +0100, "Helle Nielsen" <helle@jirty.dk>
wrote:

> [...]
>Hvor lang tid var du/I om at tabe jer på den måde? følte du/I at der kom et

Som andre allerede har skrevet, er det en god idé at omlægge kosten
samtidigt. Med tilstrækkelig motion behøver det ikke være en
fascistisk diæt - bare skær ned på fedtet til en start.

Den eneste måde at tabe sig på er at bruge mere energi end der kommer
ind (ja, jeg ved godt TV-shop er uenig, men det er det altså :). Ved
at træne forbruger du mere energi. Du kan i teorien godt tabe dig ved
at træne meget og spise som du plejer - det er bare nemmere hvis du
samtidig gør noget ved kosten.

Et motionscenter er glimrende til det formål. Jeg vil foreslå at i
starter med ½ times generel styrketræning i maskinerne og derefter en
times kredsløbstræning i f.ex.stepmaskine/rotex/løbebånd. Det give en
god og effektiv fedtforbrænding. Når TV-shop siger "3 minutter om
dagen er nok" er de desværre igen fulde af løgn. Fedtforbrænding er
lidt som et tankskib - det tager tid at få igang (20-30 minutter) men
fortsætter så til gengæld længe efter at træningen er stoppet. Dvs
hvis du brænder kulhydraterne af i den første halve time, får du en
times god, forbrændende motion på en kredsløbsmaskine bagefter.

/Christian

--
[ http://vis.mig.et.geekshow.dk ]
[ Non semper ea sunt quae videntur. ]

Fra : Marianne Høyen

Dato : 06-12-01 13:31

> Med tilstrækkelig motion behøver det ikke være en
> fascistisk diæt

En fascistisk diæt ?????? Hvad mener du dog med det ? Hvordan kommer det
politiske ind i billedet ?

mvh
Marianne