Samme MC model i forskellige stel størrels~
Fra : Ole Baun

Dato : 05-12-01 23:20

Hvis man vil anskaffe sig en ny trædecykel så kan man få den samme model i
jeg ved ikke hvor mange forskellige stelstørrelser.

Hvis man vil anskaffe sig en ny mc så fåes de forskelle modeller i én
stelstørrelse.

Er der aldrig nogen der har lavet den samme cykel i forskellige størrelse ?

Hvis man er <160 eller >200 cm høj giver det vel visse begrænsninger i hvad
man kan vælge i mellem, eller hvad ?

Ole Baun (187 cm)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-12-01 10:20

Har aldrig hørt om det. Men man kan, til en del modeller få sænkningsæt,
hvis man er lille. Nogle få, som BMW, kan man indstille sædehøjden.

Det er værre når man er høj, der må man købe store MC'er eller offroadere,
som ofte er høje.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-12-01 15:50

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis man er lille. Nogle få, som BMW, kan man indstille sædehøjden.
>
> Det er værre når man er høj, der må man købe store MC'er eller offroadere,

Der er også flere off-roadere som kan justeres i højden, bl.a. lavede Suzuki
en DR350 i en version med ultra let justerbar højde (hydraulisk), men den er
jo nu afløst af DR400Z som ikke kan købes i DK.

Harley's Softtail's er også ret lette at sænke.

Rittig

Fra : Ole Baun

Dato : 06-12-01 17:57

> [...]
er
> jo nu afløst af DR400Z som ikke kan købes i DK.
>
> Harley's Softtail's er også ret lette at sænke.

Det er selvfølgelig rigtigt at man kan hæve og sænke, men man har da også
hørt om folk der haft problemer med at kunne passe på den anden led. F. eks.
bag kåben, eller har problemer med knæ og tank.

Problemet er jo nok ikke at lave stellet i XL, (f. eks. + 10 %), men mere at
få mc´en til at ligne noget hvis man ikke bruger resurser på at ændre alt
det andet der skal på, (tank, sæde, motor og den slags småting

Ole Baun

Fra : Anneli

Dato : 07-12-01 22:37

> Det er værre når man er høj, der må man købe store MC'er >eller
offroadere,
> som ofte er høje.

Tjaaa, jeg synes nu det er temmelig problematisk at være lille! Udvalget
begrænser sig til softchoppere, softchoppere og softchoppere ;0) Jeg er
temmelig lun på den nye BMW 650 cc der kommer næste år, men tvivler faktisk
på, at jeg kan nå jorden - selv med sænket sæde!

Stor hilsen Anneli (158 cm) og Savage (sædehøjde 70 cm)
www.anneli.subnet.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-12-01 15:08

"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
faktisk
> på, at jeg kan nå jorden - selv med sænket sæde!

Nåh, der er da andet...
Smølfen fra min klub har lige købt en 400cc Bandit som passer fint i højden,
og hun er mindre end dig! Og hun har fået den registreret som skolecykel,
for ingen af kørelærerne i området har en cykel lav nok til at hun kan tage
kørekort på den.

Rittig

Fra : Anneli

Dato : 10-12-01 20:34

> Nåh, der er da andet...
Hmmm....jeg kan altså ikke komme i tanke om andet jeg gad have end Suzuki
Savage (og den har jeg jo allerede) og så den der nye lækre og sikkert
pi.....dyre BMW. En Bandit er vist ikke lige mig!

> [...]
skolecykel, for ingen af kørelærerne i >området har en cykel lav nok til at

Et mindre smølf end mig, en dværg-smølf?! Jeg er imponeret, hils hende
endelig! :0)
Jeg går ud fra, at hun tog det store kort så? Jeg valgte det lille, netop
fordi jeg ikke kunne nå ned på de store maskiner. Jeg kørte på en GN 250,
der kunne jeg nå med tåspidserne ;0)

Stor hilsen Anneli - og sovende Savage :0(

Fra : Søren L Hansen

Dato : 11-12-01 09:25

Anneli <anneli_jensen@yahoo.dk> wrote in article
<9v32d1$lnn$1@sunsite.dk>...
> [...]
> fordi jeg ikke kunne nå ned på de store maskiner. Jeg kørte på en GN 250,

Ja, men smølfen hedder det også lidt pga. farven. F.eks. har hun hele
ryggen dækket af en tatoo der er meget blå...
--
Søren
s@motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-12-01 22:20

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men smølfen hedder det også lidt pga. farven. F.eks. har hun hele
> ryggen dækket af en tatoo der er meget blå...

Faktisk et meget passende navn, hun er lille og hun er blå: Smølfen.

Rittig

Fra : Ole Baun

Dato : 12-12-01 18:59

> [...]
faktisk
> på, at jeg kan nå jorden - selv med sænket sæde!
>
> Stor hilsen Anneli (158 cm) og Savage (sædehøjde 70 cm)

Når man tænker hvor stor en del af motorcyklerne der bliver lavet af
japanerne, og hvor små de (japanerne) er, så er det da endnu mere
besynderligt.

Ole Baun

Fra : bo

Dato : 12-12-01 23:08

> Når man tænker hvor stor en del af motorcyklerne der bliver lavet af
> japanerne, og hvor små de (japanerne) er, så er det da endnu mere
> besynderligt.
> Ole Baun

der er 400ccm af mange af de populære mc'er som kun er til det japanske
marked .... banditten, intruder, srx-4 .... etc. jeg forestiller mig at de
er noget mindre i det, men det kommer nok an på en prøve.
søg på grey imports på google ...
bo v - vs750 og 187cm, jeg kan godt nå jorden :)

Fra : Armand

Dato : 13-12-01 17:01

bo <bo.v@inameDOTcom> skrev i en
> [...]
forestiller mig
> at de er noget mindre i det, men det kommer nok an på en prøve.

Sebastian (S.G.) har en RF 400'er, og på dén er det kun motorens volume
der er mindre, siger han!

--
Armand.