HJÆLP ! hvordan f*... demontere man et pum~
Fra : Lasse Madsen

Dato : 05-12-01 22:05

Jeg har lige modtaget mit renoverings sæt til mit "forbremse pumpehus" det
drejer sig om en
Honda CB250RS og jeg kan BARE ikke finde ud af hvordan man skilder lortet ad
skal jeg bruge vold og magt og flå væske beholderen op af metal huset da der
ingen skruer er nogensteder som kan holde sammen på noget ???

nogen ideer ?

m.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Rasmus B. Andersen

Dato : 06-12-01 18:21

Well, selvom jeg har samme cykel, har jeg et andet bremsegreb (CB900 -
spørg ikke hvorfor), så jeg kan ikke hjælpe dig konkret. Hvad fejler
bremsen? Jeg har selv tilbagevendende problemer med bremsegrebet, fordi
håndtaget ikke glider så godt i forhold til styret - simpelthen fordi
der er gravet små spor i lejet. Dem sliber jeg så væk, og den kører lidt
igen.

Hilsen Rasmus

Fra : Armand

Dato : 07-12-01 17:11

Mon ikke at stemplet forhindres i at komme ud af cylindren af en
låsering lige indenfor åbningen (hvor grebet i praksis trykker) :-/

--
Armand.

Fra : Grunnet

Dato : 08-12-01 23:21

Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
> [...]
da der
> ingen skruer er nogensteder som kan holde sammen på noget ???

Hvis beholderen er den firkantede type er den nok forsynet med en studs
i bunden. Denne studs er klemt ned i en tilsvarende fordybning i
metalhuset, hvor der sidder en simmerring og klemmer (tætner) om
studsen.
Plastichuset skal ikke fjernes med vold, du er kan "nøjes" med at bruge
lidt magt for at få det fri, prøv evt. først om du kan dreje
plastichuset, så er det nemmere at få fri.

Hvis det er et "Bremsevæske-beholder sæt" du har anskaffet dig, må du
kunne se på den medfølgende plasticbeholder om den har omtalte studs. Er
det derimod et "Hovedcylinder bremse reparations sæt" du har købt, kan
jeg ikke se nogen grund til at flå væskebeholderen ud af metalhuset..

Hilsen Steen
CB400N (82)
grunnet@12mail.dk
http://home.12mail.dk/~grunnet (Intet om MC)