Langsom WORD i W98SE
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 05-12-01 22:13

Det har længe irriteret mig, at WORD er 18-20 sekunder om at åbne på min
266Mhz PC.
Nu har jeg installeret en tilsvarende Office på en 166 Mhz PC, og den åbner
på 5 sekunder.
Hvad kan årsagen være?
Hilsen Jørgen

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 06-12-01 00:35

"Jørgen Christensen" <jchrist@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> åbne på min 266Mhz PC.
> Nu har jeg installeret en tilsvarende Office på en 166 Mhz PC,
Hej Jørgen

Det _burde_ heller ikke tage så lang tid. Men det kommer an på
flere ting. F.eks.
* hvor meget ram har du,
* hvilken version af Office bruger du,
* er det en nogenlunde "ren" installation af Window du køre med,
* køre du nogen virusskannere eller andre programmer, der kører
i baggrunden.
* er det kun Office, der kører langsomt eller gælder det også for
andre programmer.
* og mange flere spørgsmål.....

Som du kan se, er der en masse informationer (og sikkert flere
end jeg har nævnt her), der mangler for at man overhovedet kan
komme med et skud på, hvad der kan være galt .
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 06-12-01 07:28

På 166 Mhz maskinen var der 80 MB RAM og det var en nyinstallation af W95.
Der er kun Office og intet andet på denne maskine endnu.
På min 266 Mhz med W98SE og 180 MB RAM virkede Word hurtig ved
installationen for et års tid siden, da Word blev installeret, men efter
installation af alle de øvrige programmer, blev den langsom.
Jeg var ikke opmærksom nok til at opdage, om det var de øvrige programmers
skyld, eller det var senere opdateringer af W98SE eller
sikkerhedsopdateringer af IE5,5, som jeg abonnerer på hos Microsoft, der
havde skylden.
Jeg har forsøgt en reparation af Office og en sletning med efterfølgende
geninstallation, men uden nogen ændring.
Alle øvrige programmer, og der er mange, kører som de skal og Excel og
Outlook virker også fint. Det er kun Word, som er sløv.
Håber det belyser problemet.
Hilsen Jørgen.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 06-12-01 17:46

> [...]
> Alle øvrige programmer, og der er mange, kører som de skal
> og Excel og Outlook virker også fint. Det er kun Word, som er
Hej Jørgen

Du mangler stadig at sige, hvilken version af Word (Office), det
drejer sig om. Men jeg kan da prøve at komme med nogle (mere
eller mindre kvalificerede) gæt.
* Har du opdateret din Office med den nyeste Service Pack.
* Prøv at starte Word op med switchen /a eller /n. Dvs.
enten Winword.exe /a eller Winword.exe /n
Se evt. i hjælpen under "Styre, hvad er sker, når du starter
Word".
* Eller du kan prøve at rename normal.dot.
* Find mappen StartUp. Den ligger som under mappe til den
mappe, der indeholder Winword.exe. I StartUp skal der kun
ligge mscreate.dir.
* Hvis dit outlook kører med "Journaler" (kan ikke huske hvad
det hedder på dansk, så prøv at slå det fra.
* Hvis du bruger "Norton Antivirus" kan det godt være
problemet.
* Hvis din computer er på et netværk, så prøv følgende:
* Er dine dokumenter opbygget fra en skabelon, der har ligget på
netværket, som Word så leder efter.
* Prøver Word at forbinde til en printer på netværket, som den
ikke kan finde.
* Prøv at kig under Funktioner => Indstillinger => Filplaceringer
og se om en af dem peger på en del af netværket, som den ikke
kan få kontakt med.

Håber du kan bruge alle disse ideer og forslag til noget .

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-12-01 19:53

> "Jørgen Christensen" <jchrist@vip.cybercity.dk> wrote in message

Prøv at højreklikke på Denne computer. Vælg egenskaber. Fanebladet ydeevne.
Hvor mange ledige resourcer har du lige efter en genstart?
De ledige resourcer er fra den første mb hukommelse, og det er ret kritisk
om der er få eller mange resourcer ledige her, idet bl.a. officeprogrammerne
skal bruge noget af netop denne hukommelse. Man kan kun få flere ledige
resourcer ved at lade være med at have alt for mange programmer til at være
aktive allerede ved genstart. Evt. skal man deaktivere nogle af disse. Det
hjælper ikke at sætte mere ram i.
Min tommelfingerregel siger, at man helst skal have 80% ledig efter genstart
og gerne 90%, men det er der nok lidt forskellige meninger om.

Kurt

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 07-12-01 23:05

Tusind tak for alle jeres gode forslag. Det hjalp.
Der var en fejl under filplaceringer af skabeloner, som viste til en
tidligere placering af Word på mit C-drev. Jeg har senere flyttet til
F-drev, men henviste stadig til C.
Word starter nu på omkring et sekund.
Mange hilsener Jørgen.

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 06-12-01 20:42

Hejsa

Kan det tænkes, at du sammen med nogle af de andre programmer også har fået
installeret en masse skrfittyper.
I så fald kan jeg forestille mig, at det bl.a. er dem Word indlæser hver
gang den starter op.

Prøv evt at rydde op i dine installerede skrifttyper. Ofte ligner mange af
dem hinanden, og så kan man måske godt "nøjes" med 20-25 forskelllige.

Mvh.
Kasper