Outlook 2000 og Exchange 2000 for en VB ne~
Fra : Kim Nørby Andersen

Dato : 05-12-01 22:12

Hejsa

Jeg skal udvikle nogle værktøjer der gerne skal ligge 'inden i' Outlook
2000. De skal hente data og arbejde sammen med Exchange 2000. Jeg har en
bunke vældigt fine bøger omkring udvikling af VB programmer til Exchange.
Det jeg mangler er dog det at kunne bruge det som en form i Outlook, og
_ikke_ i et selvstændigt program.

Er der nogen der har erfaring eller ved hvor jeg kan finde info om hvordan
jeg får lavet mine smarte forms i Outlook, med masser af VB kode? :)

Jeg er jævnt ny med VB, men med nogle års erfaring i Delphi og C++ (samt
PHP), så burde migreringen foregå temmeligt smertefrit. Det virker som om
der er en script editor ved redigering af outlook forms, men tror ikke det
er den man skal bruge. Under makroer->Visual basic kan man så lave nye
forms, men hvordan man får dem til at være default i Outlook, det kan jeg
ikke se.

Hvis der er nogen der har styr på det her, så vil jeg være _meget_
taknemmelig, også for bare en enkelt ledetråd eller to :)

Med venlig hilsen

Kim Nørby Andersen
MultiHouse IT-Partner

Fra : Vestergaard

Dato : 06-12-01 15:03

Har du prøvet at kigge i
Tools > Options > Other > Advanced Options

Der er noget med custom forms, men ellers kan det være at du skal prøvat
lave dit program som en add-in, og så Add-In manager i Outlook (Samme sted
som før).

Bare lidt ideer, håber det virker
Jacob S. V.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-12-01 19:54

"Kim Nørby Andersen" <kna@multihouse.NO-SPAM-MAIL.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg skal udvikle nogle værktøjer der gerne skal ligge 'inden i' Outlook
> 2000.

Start med at fedte lidt rundt på http://www.cdolive.com

mvh/Peter Lykkegaard