Skilsmisse....?
Fra : Mic

Dato : 05-12-01 20:22

Hej

Jeg står midt i en skilsmisse. Vi har været sammen i knapt fem år, og har to
børn på hhv. 15 mdr og 3 år 3 mdr.
Vi har boet sammen i en lejlighed, hvor mit navn (og KUN mit) står på
kontrakten, og som vi fik ved at bytte min gamle lejllighed væk.
Hun vil i retten, og mener at hun vil få ret til at overtage MIN lejlighed.
Det kan vel da ikke lade sig gøre? Eller hvad. Vi indgik ægteskab i fabruar
i år.

Mic

Det er noget vrøvl at påstå at computerspil kan påvirke børns opvækst. Hvis
det virkelig var tilfældet med f.eks. PacMan, ville vi i dag have en stor
gruppe af utilpassede unge, der indtog masser af små piller, medens de
bevægede sig rundt i helt mørke lokaler, lyttende til monoton musik.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-12-01 20:30

In article <3c0e73b8$0$81702$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Mic wrote:
> [...]
> Det kan vel da ikke lade sig gøre? Eller hvad. Vi indgik ægteskab i fabruar

Jo, det mener jeg godt hun kan, men kun hvis du flytter selvf.
Det er visr noget med at hun skal have boet hos dig i længere
tid, vist nok 2 år.

ion++

Fra : Mic

Dato : 05-12-01 20:46

Jeg vil jo netop IKKE flytte og dermed af med lejligheden til hende.
Spørgsmålet går på om hun kan tiltvinge sig lejligheden MOD min vilje. Hun
står IKKE på kontrakten.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-12-01 20:47

In article <3c0e7945$0$25399$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Mic wrote:
> Jeg vil jo netop IKKE flytte og dermed af med lejligheden til hende.
> Spørgsmålet går på om hun kan tiltvinge sig lejligheden MOD min vilje. Hun
> står IKKE på kontrakten.

Det tvivler jeg på siden du står på kontrakten, og du ikke vil
flytte. Noget andet er så at det kan blive svært at få hende
til at flytte.

JonB

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-12-01 20:52

bendtsen@diku.dk (Jon Bendtsen) skrev:

> Det tvivler jeg på siden du står på kontrakten, og du ikke vil
> flytte. Noget andet er så at det kan blive svært at få hende
> til at flytte.

Hvis der er tale om en almen bolig fandt jeg følgende §§, der må være
relevante:

§ 73. I tilfælde af lejerens separation eller skilsmisse eller ved
omstødelse af lejerens ægteskab afgøres det om nødvendigt ved
bevillingen eller dommen, hvilken af ægtefællerne der har ret til at
fortsætte lejeforholdet. Den ægtefælle, hvis erhvervsvirksomhed er
knyttet til et forretningslokale, har fortrinsret til dette og den
dertil hørende beboelse.

§ 74. Såfremt parter, der i mindst 2 år har haft fælles husstand,
ophæver samlivet, kan de aftale, hvem af dem der skal have ret til at
fortsætte lejeforholdet til en bolig, der har tjent som fælles bolig.
Udlejeren kan i særlige tilfælde tillade, at parterne aftaler, hvem der
skal have ret til at fortsætte lejeforholdet til den fælles bolig, selv
om husstandsfællesskabet har varet under 2 år. Kan parterne ikke blive
enige om en aftale, jf. 1. og 2. pkt., kan der, når særlige grunde,
herunder navnlig hensynet til parternes mindreårige børn, taler derfor,
ved dom træffes bestemmelse om, hvem af parterne der skal have ret til
at fortsætte lejeforholdet. § 73, 2. pkt., finder tilsvarende
anvendelse.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 05-12-01 20:58

Scripsit "Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk>

> Hvis der er tale om en almen bolig fandt jeg følgende §§, der må være
> relevante:

Næsten enslydende bestemmelser findes i den almindelige lejelov. Der
er de §§ 77 og 77a. De er ufravigelige (§79).

--
Henning Makholm "Manden med det store pindsvin er
kommet vel ombord i den grønne dobbeltdækker."

Fra : Peter G C

Dato : 05-12-01 21:21

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message

[klip]

> Hvis der er tale om en almen bolig fandt jeg følgende §§, der må være
> relevante:

Jeps. For slet ikke at tale om de kvalitative bodelingsregler i tilfælde af
skilsmisse.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=182594 - når det går galt....

Fra : Henning

Dato : 05-12-01 22:30

> [...]
>ved dom træffes bestemmelse om, hvem af parterne der skal have ret til
>at fortsætte lejeforholdet. § 73, 2. pkt., finder tilsvarende

Dvs. den af parterne der får forældremyndigheden beholder lejligheden?
Fair nok, overfor børnene!

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Mickey

Dato : 05-12-01 23:56

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Dvs. den af parterne der får forældremyndigheden beholder lejligheden?
> Fair nok, overfor børnene!

hva så ved delt forældremyndighed...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 06-12-01 00:02

In article <9um8lm$hj5$1@egon.worldonline.dk>, Mickey wrote:
> "Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> hva så ved delt forældremyndighed...

den de bor hos ??

JonB

Fra : Jakob Paikin

Dato : 05-12-01 21:06

On Wed, 5 Dec 2001 20:22:21 +0100, "Mic" <mico@12move.dk> wrote:

>Det kan vel da ikke lade sig gøre? Eller hvad. Vi indgik ægteskab i fabruar
>i år.

Det bedste råd jeg kan give dig er: Få en advokat - det kan kun gå for
langsomt!

Det er _ikke_ hensigtsmæssigt at prøve at løse den type konfilkter
selv.

--
Jakob Paikin

Fra : Mic

Dato : 05-12-01 22:16

Hmmm. Nogen der kender en god skilsmisseadvokat i Kbh? Og hvad får jeg mon
for at pudse en hitman på hende?? c,")

Tak for hjælpen, rødder.....

Fra : boe

Dato : 06-12-01 08:55

"Mic" <mico@12move.dk> wrote in message

> Og hvad får jeg mon for at pudse en hitman på hende?? c,")

To moderløse børn!

Mvh Bo

Fra : Mic

Dato : 07-12-01 11:41

Folk uden humoristiks sans burde have tilkendt invalidepension....

Fra : boe

Dato : 07-12-01 11:56

> Folk uden humoristiks sans burde have tilkendt invalidepension....

Enig!

Mvh Bo

Fra : Christian Andersen

Dato : 10-12-01 15:39

En af de seje gutter er Lars Dinesen, han er også en god forsvarsadvokat,
hvis Hitman skulle røbe dig som ordreafgiver.

Lars ligger vistnok lige inde ved Illums og Stokkespringvandet.

mvh

Fra : Erik G Christensen

Dato : 13-12-01 20:00

Christian Andersen wrote:

> En af de seje gutter er Lars Dinesen, han er også en god forsvarsadvokat,
> hvis Hitman skulle røbe dig som ordreafgiver.
>
> Lars ligger vistnok lige inde ved Illums og Stokkespringvandet.

Og, vil du hjælpe vi andre, -
så klip, og citer under, - på forhånd tak

Men var det ikke ham med bortførelsen og selskabstømning, ?
Tja, min hukommelse er jo hullet, så det kan da godt være

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy