Nogen her der har Dual G4???
Fra : thomas schreiber

Dato : 05-12-01 19:53

Hej,

Ville bare høre om det kun er Tom Dissing og undertegnede der har Dual G4?
Jeg har haft uendelig mange problemer med min maksine. Intet hardware virker
på den, og det meste musik software spunker også. Især HALion og andre
plugins. Skal dog lige nævnes at jeg kun har prøvet 9.x da der ikke findes
hverken logic eller cubase eller drivere til mit hardware for den sags skyld
til OS X endnu.

Håber det bliver anderledes når jeg får noget musik software der virker i OS
X!

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : tom dissing

Dato : 05-12-01 23:33

Thomas !
Jeg kender faktisk en anden muskier ovre i Århus, der også køer på G4 2x500
og han er evigt glad for maskeinen ( jeg kender faktisk flere)
Ham i Århus er netop blevet introduceret til EXS, ..
Og nu er han i den 7. Himmel, fordi hans maskine pludselig også kan sample
!"
Hana kører med 1,5 G ram, og siger at han tildeler LAP 768 MB, og at den
derfor kører "rigtigt godt"
Prøv lige ved lejlighed at assigne op imod en Gig til LAP, og se om de
hjælper.
Et alaternativ, som jeg da også gerne vil spørge om her i NG, er om der er
nogle der har erfaringer med at smide en eller flere programmer og
styresystemet i det der hedder RamDisken.. Altså assigne i kontrolpanelet
hukommelse - f.ex 768 MB ram afsted til Ramdisken, be den om at huske hvad
der ligger i den ved næste genstasrt, og her gemme ex. LAP og hele
styresystemet !?
Tom

PS
De andre jeg kender kører PT 5.+, og har absolut ingen problemer.. Men de
har da også brugt to tasker fulde af 1k sedler, for at komme igen, og bruger
10k hver gang de skal prøve et nyt plug.. Eller !?

PPS
Har du tjekket det der med multiprocesser plugget ud ( evt. I et US/ENG
system )

Fra : tom dissing

Dato : 05-12-01 23:36

Thomas !
Jeg har forøvrigt eksperimenteret en del med hurtige SCSI diske og LAP.
Og det ser ud til at give en bedre performance, på 10 eller 15k SCA diske (
skrive aldrig længer.. Disk to slow !!!)
Tom