Smørenipler - ZX6 R Ninja 2001
Fra : Mureren

Dato : 05-12-01 19:38

Findes der sådan nogle på "den røde komet" ?

Mureren

(med opstaldet mc, den er ikke lige i nærheden...)

Fra : Mureren

Dato : 05-12-01 21:20

> Findes der sådan nogle på "den røde komet" ?

Er det bare fordi den er rød i ikke vil svare *S*

Mureren
(der måske sku' ha' valgt en grøn Kawa....*G*)

Fra : Jens Møller

Dato : 05-12-01 22:37

On Wed, 5 Dec 2001 21:19:36 +0100, "Mureren" <mureren@mail.tele.dk>
wrote:

>Er det bare fordi den er rød i ikke vil svare *S*
>Mureren
>(der måske sku' ha' valgt en grøn Kawa....*G*)

En rigtig Kawa er da grøn

--
Jens Møller
Kawa ZX6R Ninja (Grøn)

Fra : Kenneth T

Dato : 07-12-01 20:39

> En rigtig Kawa er da grøn

Nej da, den er blå :)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Mads Lund

Dato : 07-12-01 12:44

> Findes der sådan nogle på "den røde komet" ?

Det tror jeg næppe.

Hvis der skulle være nogle, kunen det være i link forbindelsen. Men det har
jeg nu ikke set på de kawaer jeg har rodet med.

Men du kan da sætte nogle i, hvis du synes de mangler

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mureren

Dato : 07-12-01 16:35

> Hvis der skulle være nogle, kunen det være i link forbindelsen. Men det
har
> jeg nu ikke set på de kawaer jeg har rodet med.
>
> Men du kan da sætte nogle i, hvis du synes de mangler

Huh ???
Som "mekaniker-mongol" er jeg nødt til at spørge om det _kan_ lade sig gøre,
eller du tager pis på mig ?
Og hvis det kan, er det så en omfattende operation ?

Mureren

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-12-01 18:46

"Mureren" <mureren@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Huh ???
> Som "mekaniker-mongol" er jeg nødt til at spørge om det _kan_ lade sig
gøre,
> eller du tager pis på mig ?

Det kan det sagtens.

> Og hvis det kan, er det så en omfattende operation ?

Nej, du skal kunne skille lidt ad, håndtere en boremaskine og skære gevind
(til smøreniplet).
Men om det er svært, afhænger lidt af hvor du kommer fra, så det er du nok
selv bedst til at vurdere.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 08-12-01 12:06

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> [...]
> Det kan det sagtens.
> ....du skal kunne skille lidt ad, håndtere en boremaskine og skære

Øh!?
Jeg skulle mene at eftersom at nåleburet (de tynde ruller incl. holder,
som lejerne består af) ligger imellem såvel en indre, som ydre bøsning,
der begge er hærdet (akkurat som lejeringene i et kugle-leje!) vil man
løbe ind i problemer med at få gennemboret den (ene pågældende) for at
fedtet skal nå helt ind til "arnestedet"!

Sagen er ikke umulig; men heller ikke blot at bore en smørenippel på et
sted!

Forøvrigt et kæmpe flop at man ikke har monteret nipler fra standard
af - Iflg. rep.manualen til min gamle 900'er Ninja skal lejerne i
Uni-Trak'en smøres for hver 10.000 km, og det kan kun ske gennem total
adskillese, efterfulgt af rensning og gensmøring

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-12-01 15:10

> [...]
> løbe ind i problemer med at få gennemboret den (ene pågældende) for at
> fedtet skal nå helt ind til "arnestedet"!

Det er sjældent et problem. Der er oftest to lejer, og kun cimmeringe på
lejernes yderside, derfor kan man placere smøreniplet mellem lejerne (der
sidder de også på cykler standard med smørenipler), og man skal ikke bore i
lejeskålene for at få fedt ind til lejerne.

Rittig

Fra : Mureren

Dato : 09-12-01 23:51

> [...]
> sidder de også på cykler standard med smørenipler), og man skal ikke bore
> lejeskålene for at få fedt ind til lejerne.

Hmmm, det her skal jeg ikke selv i gang med kan jeg høre !
Findes der "en bestemt mekaniker" i ville overlade den type operation til ?
Og hvad skulle man i givet fald slippe for at få det gjort sådan ~ ?

Mureren

Fra : Mads Lund

Dato : 10-12-01 08:38

> Hmmm, det her skal jeg ikke selv i gang med kan jeg høre !
> Findes der "en bestemt mekaniker" i ville overlade den type operation til
?

Hvis nu du skiller det ad, og gør det hele rent, og løsligt genmontere
delene, så fatter du en sprittus, og sætter krydser hvor niplerne skal
sidde, for at man kan smørre dem (typisk nede fra, midt på "kødbenet"). Så
tager du "kødbenet" med hen til nærmeste traktorværksted, eller lign, og så
er jeg sikke på de vil bore niplerne i for en håndfuld fredagsbajere.

Hvis du har et digicam, så kan du evt skyde et billede nedefra, så skal vi
nok være behjælpelige med at udpege stederne til krydserne.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 10-12-01 11:03

> [...]

bore i
> lejeskålene for at få fedt ind til lejerne.

Øh?

På 900'er Ninja'ens Uni-Trak var det kun det midterste leje i
kødbenet der var bestykket med to nålelejer (men ikke med den
yder -bøsning/ring, som jeg huskede på!)
Forudsat at man borer en nippel siden-ind imellem de to lejebure, kan
man derfor fint tilføre fedt - Men for de resterende to lejringers
vedkommende er der kun ét nålebur, hvorfor det bliver svært at tilføre
fedt såvel udefra (som ovenstående), som indefra (igennem bolten)!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-12-01 17:05

>Men for de resterende to lejringers
> vedkommende er der kun ét nålebur, hvorfor det bliver svært at tilføre
> fedt såvel udefra (som ovenstående), som indefra (igennem bolten)!

Hvorfor kan man ikke gøre det gennem bolten? Det skal jo ikke være noget
mega-hul, bare et lille bitte et...

Rittig

Fra : Armand

Dato : 10-12-01 18:49

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor kan man ikke gøre det gennem bolten? Det skal jo ikke være
> noget mega-hul, bare et lille bitte et...

Fordi at bolten går igennem en hærdet bøsning, der stikker udenfor
pakdåserne, og som udgør det for inderste leje-ring!

--
Armand.