Hvid belægning i forlygte
Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-12-01 19:11

Jeg har opdaget en hvid belægning på indersiden af forlygteglasset. Er det
afsætning fra kondensvand eller hur. Og er der nogle gode ideer til at
fjerne det med.
Jeg skal vist også have boret et hul forneden i parabolen. Jeg opdagede i
mandags, efter 340 km i regnvejr, at der stod 1 cm vand i bunden af
parabolen!!!!

Allan Bojesen
CB 750 F2 -78 (med opvarmet akvarie foran)

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 05-12-01 22:29

kondensvand...

pæren (indersiden af glasset) er varmt....regnen (ydersiden af glasset) er
koldt....= kondens...

hvad gør man ?
tager parabolen af.....ligger det ind i stuen under radiatoren, mens man
spiser frokost...tager den bagefter og monterer igen...så går den et stykke
tid før det kommer igen (man ligger den derind for at fjerne det vand der
har samlet sig, og derved går der længere tid før den får kondensvand i sig
igen)

MVH
Daniel

Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-12-01 23:06

> [...]
> tid før det kommer igen (man ligger den derind for at fjerne det vand der
> har samlet sig, og derved går der længere tid før den får kondensvand i

Mener du at den hvide belægning forsvinder ved opvarmningen? Det ligner
noget kalkagtig noget!!!
Men jeg må hellere prøve som du foreslår. Takker

Allan Bojesen

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 06-12-01 14:35

nå...tror du det er kalk ?

hmm, troede du mente bare den vide rim der ligger sig derpå.
hvis det er kalk i vandet der er afsat der kan du måske lige smide noget
kalkløsner i (f.eks. klorin)

Fra : Morten C.

Dato : 06-12-01 17:18

"Daniel Nielsen" <d992157@student.dtu.dk> wrote in message
> nå...tror du det er kalk ?
>
> hmm, troede du mente bare den vide rim der ligger sig derpå.
> hvis det er kalk i vandet der er afsat der kan du måske lige smide noget
> kalkløsner i (f.eks. klorin)

Ehm nej...

Min mejeri-kemiske baggrundsviden forbyder mig at bruge baser, hvsi jeg skal
fjerne stenbelægninger (i dette eks. kalk).
Baser danner selv stenbelægninger. Derimod skal man bruge en syre for at
fjerne disse belægninger.
Tag du istedet noget afkalkningsmiddel til din kaffemaskinen og benyt det i
stedet

Du kan også tage nogle dråber citronsaft opløst i vand, hvis ikke du har
andet afkalkningsmiddel i din nærhed.

--
Have a good ride :c)
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-12-01 23:24

Allan Bojesen wrote:

> Jeg har opdaget en hvid belægning på indersiden af forlygteglasset. Er det
> afsætning fra kondensvand eller hur. Og er der nogle gode ideer til at
> fjerne det med.

Uden at vide så pokkers meget om det, så vil jeg da egentlig ikke tro at
kondensvand overhovedet indeholder noget det kan afsætte. Det kommer jo fra
fugten i luften og jeg tror da ikke at det kan indeholde noget af
betydning. Jeg tror ewgentlig heller ikke at det er kondensvand, for så
snart der er lys på vil det fordampe og når den er standset vil der svjv.
næppe komme kondensvand derinde. Desuden er det jo heller ikke noget man
ser på andre mc'er, jeg kender ihvertfald ikke lige nogen.
Det virker mere sandsynligt at det er vand som trænger ind udefra under
kørslen. Især pga. den store mængde Når det så fordamper vil det
efterlade en belægning af hvadend der nu er i vandet. Hvis det først er
kommet for nyligt er det nok salt og ellers er det nok noget mineralsnask.
Så prøv at fjerne det med vand og en smule knofedt først

> Jeg skal vist også have boret et hul forneden i parabolen. Jeg opdagede i
> mandags, efter 340 km i regnvejr, at der stod 1 cm vand i bunden af
> parabolen!!!!

Det er vist bare symptombahandling :-/ Men bedre end ingenting. Find
hellere ud af om det ikke er meningen, at det skal være tæt rund mellem
glasset og parabolen og hvad der evt. skal til for at få det tæt igen

Det var lige hvad jeg kunne komme på

> Allan Bojesen
> CB 750 F2 -78 (med opvarmet akvarie foran)

Nu mangler du bare en fisk Mal positionslyset gult, og du har en
selvlysende guldfisk

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-12-01 23:40

> [...]
>kommet for nyligt er det nok salt og ellers er det nok noget mineralsnask.
>Så prøv at fjerne det med vand og en smule knofedt først

Det der med saltet lyder faktisk fornuftigt Det kan godt passe med at det
først er kommet efter de er begyndt at salte.

>Det er vist bare symptombahandling :-/ Men bedre end ingenting. Find
>hellere ud af om det ikke er meningen, at det skal være tæt rund mellem
>glasset og parabolen og hvad der evt. skal til for at få det tæt igen

Jeg vil prøve at finde en gummifætter der kan passe ind omkring fatningen.
Der må kunne findes noget fra biler om ikke andet.

>Det var lige hvad jeg kunne komme på

Takker

>Nu mangler du bare en fisk Mal positionslyset gult, og du har en
>selvlysende guldfisk

Grill

Allan Bojesen

Ps. Øhhhh - din indrykning virker ikke igen. Eller er det bare hos mig.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-12-01 00:21

Allan Bojesen wrote:

> Jeg vil prøve at finde en gummifætter der kan passe ind omkring fatningen.
> Der må kunne findes noget fra biler om ikke andet.

Ellers kan du jo bare give det nogle solide mængder flydende pakning

> Ps. Øhhhh - din indrykning virker ikke igen. Eller er det bare hos mig.

Hmm, som det er nu virker det for Armand, så jeg ved ikke helt hvad der
ellers kan være galt.

Fra : Morten Dahl

Dato : 06-12-01 09:06

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

Hmm, som det er nu virker det for Armand, så jeg ved ikke helt hvad der
ellers kan være galt.

det spiller også for dig på min outlook...

-
Morten Dahl

Fra : Armand

Dato : 06-12-01 16:03

Allan Bojesen wrote:
> Ps. Øhhhh - din indrykning virker ikke igen. Eller er det bare hos
mig.
Hmm, som det er nu virker det for Armand, så jeg ved ikke helt hvad der
ellers kan være galt.

Nope!
Ikke længere!
Hvilket også burde fremgå af de to ovenfor efterlade linier af dine!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-12-01 17:34

Armand wrote:

> [...]
>
> Nope!
> Ikke længere!
> Hvilket også burde fremgå af de to ovenfor efterlade linier af dine!

Spøjst, af en eller anden grund (den har vi hørt før :) var skidtet stillet
tilage til den indstilling, hvor det ikke duer for dig Men nu skulle
det du igen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 06-12-01 19:32

> Spøjst, af en eller anden grund (den har vi hørt før :) var skidtet
stillet
> tilage til den indstilling, hvor det ikke duer for dig Men nu skulle
> det du igen

Hold den der Nu virker du hos mig

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 07-12-01 17:07

> [...]
stillet
> tilage til den indstilling, hvor det ikke duer for dig Men nu

Lige indtil at du genstarter??? :-/

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-12-01 14:32

Armand wrote:

> Lige indtil at du genstarter??? :-/

Ja, det har du da egentlig ret i :-/ Jeg prøver lige at gøre noget ved det