Benneli 491
Fra : MaxiSmiley

Dato : 05-12-01 15:13

Hej
Jeg har tænkt mig at købe en Benneli 491 AC, og jeg vil gerne vide om i
har nogle erfaringer angående tun til den... Jeg vil gerne har den til
at kører ca. 100-120 km/t med godt optræk (ikke så´n jeg går på baghjul
hvis jeg puster til gashåndtaget) p.s jeg vil ikke have evolution..!

Håber i kan hjælpe..

http://www.kandu.dk/

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 05-12-01 20:23

"MaxiSmiley" <MaxiSmiley.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> at kører ca. 100-120 km/t med godt optræk (ikke så´n jeg går på baghjul
> hvis jeg puster til gashåndtaget) p.s jeg vil ikke have evolution..!

Fiks Polini Sport, Polini Star Traffic eller For Race, en Malossi Multivar
2000 variomatic og en 17½/19mm karburator... Evt. anden kilerem,
racerkobling og en fx Hebo membranblok + en TP 24% gearing.

Så skulle den gerne løbe en 110-120 stykker...

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : Mads Jensen

Dato : 05-12-01 23:54

"[UC]Rapperand" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> racerkobling og en fx Hebo membranblok + en TP 24% gearing.
>
> Så skulle den gerne løbe en 110-120 stykker...

110-120 med en Sport cylinder, det vil jeg gerne se, før jeg tror på det !

Mads

Fra : RpR

Dato : 06-12-01 06:50

> 110-120 med en Sport cylinder, det vil jeg gerne se, før jeg tror på det !

sågerne:
http://nothing.igaming.cc/mopedgallery.com/Aprilia%20SR%2050.wmv

Monteret: Polini Sport 47mm, Proma Podium reverse, Proma gearing.
Topfarten lå på præcis 120km/t.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Mads Jensen

Dato : 06-12-01 14:09

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://nothing.igaming.cc/mopedgallery.com/Aprilia%20SR%2050.wmv
>
> Monteret: Polini Sport 47mm, Proma Podium reverse, Proma gearing.

Jeg troede ikke at en Sport cylinder kunne yde så meget.

Mads

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 06-12-01 20:29

"Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> wrote in message
> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> !

> Jeg troede ikke at en Sport cylinder kunne yde så meget.

Gearing...

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : RpR

Dato : 06-12-01 23:06

> Gearing...

Yup. Ydelsen lå på ca. 7hk, intet vildt =)
Tager også godt med tid for at komme derop, men den ender da på 120km/t
efter et stykke tid.

Fra : Mads Jensen

Dato : 07-12-01 00:20

> Yup. Ydelsen lå på ca. 7hk, intet vildt =)
> Tager også godt med tid for at komme derop, men den ender da på 120km/t
> efter et stykke tid.

Kun 7 hk ?
Så er der fandme en høj gearing der er i den !

Mads

Fra : RpR

Dato : 07-12-01 00:37

> Kun 7 hk ?
> Så er der fandme en høj gearing der er i den !

Mindes Proma's værend 48%. Bare surt den æder dine andre gearhjul med tiden
:(