Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
2D kvalitet på GeForce3 Ti200
Fra : Rene Pedersen

Dato : 05-12-01 13:39

Hej

Jeg er vant til at køre 1152x864x32 ved 100Hz på et Matrox Millennium G400
DualHead 32 MB og en 17" Sony G200 skærm.

Vil jeg opleve nogen nedgang i 2D billedkvaliteten, hvis jeg skifter til et
GeForce3 Ti200? Hvilke mærker kan anbefales?

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 05-12-01 17:08

"Rene Pedersen" <rene@eculture.dk> skrev:

> Jeg er vant til at køre 1152x864x32 ved 100Hz på et
> Matrox Millennium G400 DualHead 32 MB og en
> 17" Sony G200 skærm.

Den opløsning kører jeg også på min 19" Samsung.

> Vil jeg opleve nogen nedgang i 2D billedkvaliteten, hvis
> jeg skifter til et GeForce3 Ti200? Hvilke mærker kan anbefales?

Jeg syntes faktisk at billedet er bedre på mit Hercules 3DProphet
GeForce-3 Ti-500 vs. mit forhenværende ATI Radeon All In Wonder.

--
Mvh:

Rasmus.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-12-01 17:22

> Den opløsning kører jeg også på min 19" Samsung.
Wauv - er teksten ikke pænt stor i så fald

> Jeg syntes faktisk at billedet er bedre på mit Hercules 3DProphet
> GeForce-3 Ti-500 vs. mit forhenværende ATI Radeon All In Wonder.

Jeg har også et 3DProphet Ti500, og synes at billedet er lige så godt som
mit gamle ATi i alle opløsninger op til 1600x1200. I denne opløsning synes
jeg billedet bliver lidt sløret, jeg har ikke prøvet opløsninger højere end
dette. Men alt i alt er jeg meget godt tilfreds med mit skift fra ATi til
Geforce3 Ti500.
Oprindeligt havde jeg bestilt et Radeon 8500 - men grundet Itbutikken blev
ved med at udskyde leveringsdatoen afbestilte jeg kortet, og bestilte i
stedet et Hercules 3DProhet III Ti500 fra midt-data, som iøvrigt kom dagen
efter. (dejligt med hurtig levering) Det rigtig fede er at jeg fik det for
samme pris (min arbejdsgiver kom lige i gavehumør

Flemming

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 05-12-01 18:30

"Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> skrev:

> Wauv - er teksten ikke pænt stor i så fald

Nej det syntes jeg ikke at teksten er.

>(min arbejdsgiver kom lige i gavehumør

Glædelig Jul.

--
Mvh:
Rasmus

Fra : DaWizeGuy

Dato : 05-12-01 22:53

"Rasmus A. Nielsen" <rasmus@bbservice.dk> wrote in message

> Den opløsning kører jeg også på min 19" Samsung.

Jeg vil anbefale 1280x1024 til en 19'' skærm. Jeg har selv et Leadtek
GeForce3 (ikke Ti), som kører i 1280x1024@100Hz på en Samsung 900NF.

--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 06-12-01 11:06

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev:

> Jeg vil anbefale 1280x1024 til en 19'' skærm.

Man må vel selv ha' lov at bestemme ?

--
Mvh:
Rasmus

Fra : DaWizeGuy

Dato : 06-12-01 16:58

> Man må vel selv ha' lov at bestemme ?

Helt sikkert, men efter min mening er1152x864 på en 19'' skærm kun for
svagtseende

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 06-12-01 17:23

"> Helt sikkert, men efter min mening er1152x864 på en 19'' skærm kun for
> svagtseende

Hej

Min mors 17" kører 800x600..og hvis nogen piller ved det, og glemmer at
skifte tilbage fra 1024x768..så er fanden løs....
Jeg kører selv 1152x864 på min 17" Sony G200..sådan er vi jo forskellige.

--

Best regards
Jacob Pedersen

Fra : Lars Krag

Dato : 06-12-01 17:58

"Jacob Pedersen" <jacob@*spam*eculture.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skifte tilbage fra 1024x768..så er fanden løs....
> Jeg kører selv 1152x864 på min 17" Sony G200..sådan er vi jo forskellige.

Heh, og jeg ville gerne køre i 1280x960 på min G200, men så brokker fruen
sig når hun at-og-til benytter maskinen. Hvorfor kan kvinder ikke bare
skifte
skærmopløsning selv....LOL

Så det er også endt med 1152x864, som IMO er den optimale opløsning til
en 17". Men der er nok rigtig mange der stadig bruger 1024x768, bl.a. mine
forældre, men de er også ret gamle (..no offense Rasmus...)

Lars

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 06-12-01 18:11

DaWizeGuy wrote:

>Helt sikkert, men efter min mening er1152x864 på en 19'' skærm kun for
>svagtseende

Det er ikke alle, der bryder sig om 1280x1024, da det jo er en "skæv"
opløsning...

PS: Jeg kører også 1152x864 på en 19", men det er mest pga. skærmen
[1], som laver streger i kanterne i 1280x1024. Det forsvinder ved
1600x1200, men der bliver den så tilgengæld "ulden"...

[1] Elendig, larmende (!) KFC 19"
--
Rasmus Waehrens

Fra : DaWizeGuy

Dato : 06-12-01 18:27

"Rasmus Waehrens" <rw@_NOSPAM_hestefest.dk> wrote in message

> Det er ikke alle, der bryder sig om 1280x1024, da det jo er en "skæv"
> opløsning...

Korrekt, men 1280x1024 er nu alligevel standardopløsningen for normale 19''
skærme. På den anden side er enhver selvfølgelig i sin fulde ret til at
sætte den opløsning de vil.

Fra : Esben

Dato : 06-12-01 19:59

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
19''
> skærme. På den anden side er enhver selvfølgelig i sin fulde ret til at

Hvis man arbejder med grafik er det ikke en særlig fed opløsning. 1280x960
er langt at foretrække. Om 1280x1024 er standardopløsningen ved jeg ikke,
men det er ihvertfald den anbefalede opløsning ifølge producenterne.

--
Esben

Fra : DaWizeGuy

Dato : 06-12-01 20:50

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message
> Om 1280x1024 er standardopløsningen ved jeg ikke,
> men det er ihvertfald den anbefalede opløsning ifølge producenterne.

Det var præcis det jeg refererede til.

Fra : Esben

Dato : 05-12-01 19:31

"Rene Pedersen" <rene@eculture.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> GeForce3 Ti200? Hvilke mærker kan anbefales?

Jeg er vant til at køre 1152x864x32 ved 77Hz på et Matrox Millennium G400
DualHead 32 MB og en 17" Sony 200E skærm. Har prøvet et Hercules Geforce 2
GTS ved samme opløsning på samme skærm, og der kom mørkegrå skygger på tekst
og streger. Farverne var heller ikke helt de samme. Men om det er 2D eller
3D kan vel komme ud på et når man snakker om billedkvalitet?

--
Esben

Fra : Bagle

Dato : 05-12-01 20:00

Jeg mener ikke du skal sammenligne Geforce2 med Geforce3. Jeg er selv gået
fra Asus geforce2 til Hercules Prophet Geforce3 TI 200. Selvom at kvaliteten
var ok på Asus kortet vil jeg sige at Der er kommet klart bedre billede på
mit Geforce3

-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-12-01 22:05

Bagle wrote:

> [...]
> var ok på Asus kortet vil jeg sige at Der er kommet klart bedre billede på

I virkeligheden så handler det om hvem der har lavet kortet og
RF-filtrene på kortet - ikke hvilken chip som sidder på kortet.

Der findes GeForce256/2/3 kort med sørgelig billedkvalitet og så findes
der kort med en billedkvalitet der er bedre end stort set alt andet.
Hercules, Gainward, ELSA og ikke mindst Canopus er nok blandt de bedre
til at lave kort med ordentlig billedkvalitet.

Det er lidt enklere med Radeon kortene som alles laves 100% af ATI, med
undtagelse af de nye OEM kort der er kommet på markedet for nylig, og
derfor er det rimeligt at forvente to Radeon kort af samme type også har
samme billedkvalitet. At sige det samme om Geforce256/2/3, og TNT
kortene for den sags skyld, svarer til at påstå en BMW og Maclaren F1
kører lige godt bare fordi motoren i begge biler er bygget af BMX (Et
lidt søgt eksempel, men jeg kunne ikke lige komme på et bedre).

Mvh

Bruno

PS. Under alle omstændigheder så kan næste alle kort lave et fornuftigt
billed i 1280*1024 og derunder, mens kvalitetforskellene bliver mere
udtalt i de højere opløsninger.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 05-12-01 22:52

"Rene Pedersen" <rene@eculture.dk> wrote in message
> [...]
et
> GeForce3 Ti200? Hvilke mærker kan anbefales?

Hvis du vil have den bedste 2D billedkvalitet, skal du gå efter kortene fra
enten Gainward eller Leadtek. Jeg ved ikke, om Leadtek har lavet et Ti200
kort endnu (men det er nok på vej!), men jeg har læst flere tests af deres
nye Ti500 kort, som konkluderer, at det har bedre 2D kvalitet end Matrox
G4xx/550, hvilket skyldes brug af DAC-filtre af særlig høj kvalitet.