Fekl ved gem af textfil.
Fra : Ib Petersen

Dato : 05-12-01 12:01

Hej.

Når jeg forsøger at gemme en almindelig tekstfil for jeg en :I/O Error 103 +
104, hvilket siger at filen ikke er åben for input...

Jeg har sat compiler directiver op og tjekket i hoved og r.., men kan ikke
finde ud af hvad der sker, koden er :

Assignfile(<FIL>, <FILNAVN>);
Reset(<FIL>);
**While not Eof(<FIL>) do
write(<String>);

Der er ved ** at fejlen opstår...er der nogen der ved hvorfor???

mvh.

Ib.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-12-01 13:20

Reset åbner en allerede eksisterende fil for læsning.

Brug enten rewrite (laver en ny fil) eller append (åbner for yderligere
tilføjelser). Der er lidt forskelle mellem tekstfiler og "typed" filer ang.
hvilke kommandoer, der kan anvendes. Check evt. hjælpen.

Hilsen
Uffe